Piotrkowska zdecydowanie pokonała pozostałych kandydatów w plebiscycie "Patrzcie, Polska! Wybieramy naszą wizytówkę na Street View". Nad drugim w konkursie Białymstokiem (Pałac Branickich i Rynek Kościuszki) najdłuższa łódzka ulica miała kilkanaście tysięcy głosów przewagi. Na podium znalazł się jeszcze Stary Rynek w Poznaniu.
Ekipa Street View w najbliższym czasie zawita do Łodzi, by sfotografować ulicę Piotrkowską. Zdjęcia zostaną umieszczone na Mapach Google, a dzięki usłudze Street View, internauci z całego świata będą mogli przyjrzeć się jej z bliska.
Lista 15 finalistów plebiscytu:
Białystok - Pałac Branickich i Rynek Kościuszki
Ciechocinek - Tężnie solankowe
Kraków - Rynek Główny
Lublin - Stare Miasto
Łódź - ul. Piotrkowska
Poznań - Stary Rynek
Malbork - Zamek Krzyżacki
Pszczyna - Starówka
Szczecin - Wały Chrobrego i Starówka
Tarnów - Stare Miasto
Tomaszów Mazowiecki - Rezerwat "Niebieskie Źródła"
Toruń - Stare Miasto
Ujazd - Pałac Krzyżtopór
Wrocław - Rynek i Ostrów Tumski
Zamość - Stare Miasto
Samochody Googla już od połowy czerwca jeżdżą po największych polskich miastach. Oprócz miast, które będą gościć uczestników Euro 2012 - Warszawy, Gdańska, Wrocławia i Poznania, na Street View będzie można też zobaczyć Kraków. Do tego grona dołączy też Łódź.
Funkcja Street View pozwala użytkownikom wirtualnie podróżować po świecie i zobaczyć miejsca na zdjęciach panoramicznych z perspektywy przechodnia. W ramach aplikacji można oglądać ujęcia wykonane na wszystkich 7 kontynentach, w 27 krajach.
Hanna Zdanowska prezydent Łodzi Chcę wierzyć, że większość głosów w konkursie oddali łodzianie, chociaż podejrzewam, że na Piotrkowską głosowali też turyści. Bo jak widać po wynikach, nasz deptak nie jest już wizytówką Łodzi, ale też Polski. Piotrkowska to marka, w którą warto inwestować, dlatego postawiłam na jej odbudowanie. Wzorce warto czerpać z zagranicy. Wyjątkowe są deptaki hiszpańskie. Przykładowo w Madrycie posadzono na deptaku specjalną odmianę wiśni. Gdy kwitną, nadają miejscu wyjątkowy klimat. Taki pomysł mógłby się też sprawdzić w Łodzi. | |
Borys Martela Instytut Socjologii UŁ Jak wytłumaczyć sukces Piotrkowskiej? Mieszkańcy Łodzi mają poczucie, że to miasto jest pozostawione samo sobie, nie mówi się o nim, a jeśli już tak, to głównie źle. Jest jednak w Łodzi spora grupa dobrze zorganizowanych, aktywnych ludzi. Oni mają silna potrzebę tego, by wizerunek ten poprawiać, byśmy nie kojarzyli się tylko z dziećmi w beczkach, z karetkami z pavulonem. Łódź wygląda źle. Ale właśnie dlatego tu chęć pochwalenia się jest dużo większa niż takich miastach jak Kraków, czy Gdańsk, gdzie dla wszystkich jest oczywiste, że mają piękne rynki, zabytki. |
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?