Wizerunek Łodzi się poprawił, ale pod względem turystyki...

    Wizerunek Łodzi się poprawił, ale pod względem turystyki jest w tyle

    Agnieszka Magnuszewska

    Dziennik Łódzki

    Dziennik Łódzki

    Julian Tuwim jest ambasadorem Łodzi
    1/2
    przejdź do galerii

    Julian Tuwim jest ambasadorem Łodzi ©Grzegorz Gałasiński

    1000 mieszkańców Polski, 500 łodzian, 500 mieszkańców regionu i 150 turystów oceniło wizerunek Łodzi. Jest lepszy niż 5 lat temu.
    5 procent Polaków nie potrafi sobie z niczym skojarzyć Łodzi. Wbrew pozorom to pozytywna informacja, bo pięć lat temu było ich aż 28 procent. A z czym Łódź się kojarzy?

    Obok postindustrializmu, przemysłu filmowego i ulicy Piotrkowskiej wymieniane są remonty, przebudowy oraz korki uliczne . To wyniki najnowszych badań dotyczących postrzegania marki Łódź, które na zlecenie magistratu przeprowadziła firma Biostat.


    Z puli skojarzeń z Łodzią wypadła już piłka nożna, natomiast ponad 70 procent badanych jest zdania, że Łódź jest twórcza i kreatywna. Jednak o ile pięć lat temu jako ambasadora Łodzi postrzegano Davida Lyncha, o tyle teraz uznaje się za niego Juliana Tuwima.

    Nie tylko w tym przypadku powraca się do historii, bo ambasadorem łódzkiego przemysłu jest według badanych Izrael Poznański.

    Niestety, Łódź wciąż jest postrzegana jako miasto zaniedbane, szczególnie w okolicach zabudowy pofabrycznej. Kolejny minus Łodzi to utrudnienia w ruchu pieszym i samochodowym związane z remontami. Jednak łódzkich drogowców doceniono za to, że nie zamykają ulic znienacka.

    Zalety Łodzi za bardzo nie zmieniły się przez pięć lat. Nadal są to: centralne położenie, Manufaktura, Atlas Arena, unikalna architektura czy uczelnie wyższe. W tym roku dołączyły do puli zalet: zrewitalizowana Piotrkowska, adaptacja budynków pofabrycznych i rozwój miasta.

    Choć zalet jest więcej, to nadal Łódź wypada blado w porównaniu z innymi wojewódzkimi miastami. Pod względem turystycznym uplasowała się dopiero na szóstym miejscu, bo tylko dla 38,5 procent Polaków jest ona atrakcyjna. Wyprzedził ją Kraków, Gdańsk, Wrocław, Warszawa i Poznań.

    Polacy docenili jednak poprawę zaplecza hotelowo-gastronomicznego Łodzi oraz oferty spędzania wolnego czasu. Przez samych łodzian walory turystyczne ich miasta są lepiej oceniane. Aż 45,8 procent z nich postrzega Łódź jako miasto atrakcyjne turystycznie.

    Z perspektywy miejsca do życia Łódź nie wypada lepiej. Również uplasowała się na szóstym miejscu za: Wrocławiem, Warszawą, Krakowem, Gdańskiej i Poznaniem. Lepiej jest tylko w przypadku miasta studenckiego. W tym rankingu Łódź zajęła czwarte miejsce. Wyprzedził ją Kraków, Warszawa i Wrocław.


    AUTOPROMOCJA:

    Czytaj także

      Komentarze (3)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      brak informacji ile Łódź zapłaciła za tą laurkę

      aa (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 4

      warto poznać opinie w każdej badanej grupie, a nie jakieś uśrednione wybrane wnioski. skoro zapłacono, to może warto zapoznać się z badaniem dokladniej i przeanalizować metodykę i poszczególne wyniki.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ej

      (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 5

      A pamięta, jak Dziennik Łódzki krytykował kampanie reklamowe Łodzi, oraz hasło Łódź Kreuje. Po raz kolejny gazeta ta wykazała się niewiedzą i po raz kolejny pokazała, ze ważniejsza jest dla nich...rozwiń całość

      A pamięta, jak Dziennik Łódzki krytykował kampanie reklamowe Łodzi, oraz hasło Łódź Kreuje. Po raz kolejny gazeta ta wykazała się niewiedzą i po raz kolejny pokazała, ze ważniejsza jest dla nich wieczna krytyka Łodzi niż profesjonalne podejście to tego co sie dzieje w mieście.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      co mozna wytknać DŁ? brak dociekliwości i faktyczainteresowania tematemgo zai

      aa (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

      ktoś nabrał. dziennikarkę. na plewy . Powiedział. co chciał i tylko tyle ile chciał

      Polecamy

      Dołącz do naszego newslettera i odbierz prezent

      Dołącz do naszego newslettera i odbierz prezent

      Prenumerata cyfrowa Dziennika Łódzkiego. Kup już teraz >>

      Prenumerata cyfrowa Dziennika Łódzkiego. Kup już teraz >>

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Przytulna sypialnia na poddaszu

      Przytulna sypialnia na poddaszu

      Gry On Line - Zagraj Reklama