Łódzcy rowerzyści będą mogli jeździć pod prąd

    Łódzcy rowerzyści będą mogli jeździć pod prąd

    Matylda Witkowska

    Dziennik Łódzki

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Przez dwa miesiące, od kiedy rowerzyści mogą jechać pod prąd jednokierunkową ul. Roosevelta w Łodzi, nie było wypadków. Wygląda na to, że rozwiązanie się sprawdza.
    Łódzcy rowerzyści będą mogli jeździć pod prąd

    ©Grzegorz Gałasiński

    Dwa miesiące temu na jednokierunkowej ul. Roosevelta w Łodzi próbnie dopuszczono ruch rowerów pod prąd. Okazało się, że to rozwiązanie się sprawdza.

    - Nic nikomu się nie stało - podsumowuje Bartosz Zimny, łódzki oficer rowerowy.

    Uwaga! Rowerzyści jeżdżą pod prąd na Roosevelta

    Drugą ulicą, gdzie rowerzyści mogli jeździć pod prąd, była ul. Moniuszki. Jednak z powodu remontów po kilku tygodniach wprowadzono ruch dwukierunkowy także dla aut.

    Władze Łodzi planują jeszcze w tym roku wprowadzenie rowerowej jazdy pod prąd na kolejnych ulicach. Nie wiadomo jednak, na których.

    Rowerzyści w Łodzi chcą jeździć pod prąd ulicami jednokierunkowymi. ZDiT protestuje

    Projekt umożliwiający rowerzystom jazdę pod prąd został wybrany w tegorocznym budżecie obywatelskim. Zakłada on wprowadzenie jazdy rowerem pod prąd na 29 spokojnych, osiedlowych uliczkach w całym mieście. Nie wiadomo jednak, czy Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi zdecyduje się na takie rozwiązanie na ulicach wskazanych w projekcie. Ten sposób organizacji ruchu jest popularny m.in. w Gdańsku, gdzie obowiązuje na 157 ulicach.


    AUTOPROMOCJA:

    Czytaj także

      Komentarze (33)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      pod prąd

      Stefan (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Nie widzę nic złego w tym, aby rowerzyści mieli prawo jeżdżenia pod prąd. To bardzo dobry pomysł dlatego proponuję umożliwienie rowerzystom jeżdżenia pod prąd po torach tramwajowych

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nikt jeszcze nie zginął ? - to rzeczywiście sukces

      sroka (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 7

      rozwiązanie jest absurdalne, bo skraca czas reakcji tak u kierowcy, jak i rowerzysty. I pytanie, po jakiego grzyba. Jeśli jest miejsce na kontrpas, to tym samym (w tym samym miejscu) jest również...rozwiń całość

      rozwiązanie jest absurdalne, bo skraca czas reakcji tak u kierowcy, jak i rowerzysty. I pytanie, po jakiego grzyba. Jeśli jest miejsce na kontrpas, to tym samym (w tym samym miejscu) jest również miejsce na wydzielenie zwykłej drogi dla rowerów zgodnie z kierunkiem jazdy. Więc po co ta szopka - żeby rzeczywiście ktoś zginął ?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Tylko tyle...??????

      ŁodzianinPK (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 23 / 13

      Wiecie co, ja proponuję wprowadzić, że na terenie miasta Łodzi rowerzysta ma bezwzględne pierwszeństwo przed innymi uczestnikami ruchu a ponad to:
      1)może jeździć pod prąd, po chodnikach, po...rozwiń całość

      Wiecie co, ja proponuję wprowadzić, że na terenie miasta Łodzi rowerzysta ma bezwzględne pierwszeństwo przed innymi uczestnikami ruchu a ponad to:
      1)może jeździć pod prąd, po chodnikach, po przejściach dla pieszych, po lotnisku etc.
      2)Rowerzysty nie dotyczą znaki poziome, pionowe, sygnalizatory ani żadne inne...
      3) w mieście Łodzi każdy rowerzysta może zostać zatrzymany do kontroli tylko i wyłącznie jeśli ma na to ochotę i wyrazi wyraźną zgodę.

      a co lecimy na bogato... tak by inni użytkownicy dróg znienawidzili Was do końca.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      I jeszcze na czerwonym świetle, po chodnikach i wszędzie

      Łdz (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 6

      I będzie ...tak jak jest teraz, tylko na legalu.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zaprawdę powiadam Wam - Tylko PO poszerzy w ten sposób Wasze horyzonty. A PiS tylko

      prawej (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 5

      będzie się trzymać.
      Głosujcie na PO a jeździć będziecie tak jak Wam wygodniej

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kierowca

      kierowca (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 32 / 12

      jeszcze trzeba im pozwolić jeździć po autostradach i niech wszędzie maja pierwszeństwo, a najlepiej niech wygina wszyscy inni uczestnicy ruchu na drodze. Co to k... jest przywileje dla dziadostwa...rozwiń całość

      jeszcze trzeba im pozwolić jeździć po autostradach i niech wszędzie maja pierwszeństwo, a najlepiej niech wygina wszyscy inni uczestnicy ruchu na drodze. Co to k... jest przywileje dla dziadostwa które nie płaci OC i jest bezkarne!! Każdy kierowca ponosi koszty i to nie małe poruszania się po drogach i odpowiada za każde przewinienie, tak samo powinno być w przypadku rowerzystów obowiązkowe oznakowanie poprzez tablice rejestracyjne i obowiązkowe ubezpieczenie. i niech se wtedy nawet jeżdżą pod prąd przynajmniej jak coś zrobią będą odpowiadać. Mi rowerzysta uszkodził auto i nic mu nie można zrobić to jest chore bo wielce jaśnie pan jest nie wypłacalny bo bezrobotny, a rower za kilka tyś złotych!!! zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A mnie kierowca uszkodził rower

      rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 17

      Rower legalnie przypięty był do stojaka, niestety brak nagrania z kamer. Dziadostwo które ma prawo jazdy i płaci OC nie potrafiło wymanewrować, walnęło w zaparkowany rower i odjechało.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ja

      bym (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 14

      jeszcze w krzaki wyje.bał Ci tan rower

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ul. Roosevelta ?

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 19 / 7

      Co to za przykład ? Generalnie ruch samochodowy jest tam obecnie mizerny, a i rowerzystów korzystających z możliwości jazdy pod prąd jak na lekarstwo. Czyli: wprowadzono rozwiązanie, które jednym...rozwiń całość

      Co to za przykład ? Generalnie ruch samochodowy jest tam obecnie mizerny, a i rowerzystów korzystających z możliwości jazdy pod prąd jak na lekarstwo. Czyli: wprowadzono rozwiązanie, które jednym utrudnia jazdę (kierowcy), a innym nie jest potrzebne (rowerzyści), narażając przy tym ludzi na ryzyko wypadków.

      Jak na tak mizernej podstawie odpowiedzialnie wprowadzać takie rozwiązanie na innych ulicach ?

      To ciąg dalszy działań rowerowych aktywistów, by na siłę poszerzyć "infrastrukturę" rowerową... Mogliby sobie kiedyś potłuc d..ę, boleśnie, acz niegroźnie !!! ;) na tych kontrapasach.

      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie rozumiesz

      rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 8

      Kontraruch ma być wprowadzony na ulicach o podobnej charakterystyce jak Roosevelta. Nikt nie zamierza go wprowadzać na Tuwima czy Nawrot. I w jaki niby sposób utrudnia jazdę kierowcom, skoro mogą...rozwiń całość

      Kontraruch ma być wprowadzony na ulicach o podobnej charakterystyce jak Roosevelta. Nikt nie zamierza go wprowadzać na Tuwima czy Nawrot. I w jaki niby sposób utrudnia jazdę kierowcom, skoro mogą jechać tak jak jechali?zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie kłam

      Rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      "ma być wprowadzony"?
      "o podobnej charakterystyce"?

      Bajeczki!
      Nie ma "podobnej charakterystyki". Podobna to jest autostrada, zależy jak spojrzeć.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      ?

      ... (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Mogą jechać, jak jechali ? Nie ma różnicy, czy droga z kontrapasem, czy bez ? Więcej wyobraźni.

      A jeśli po remoncie W-Z ruch na Roosevelta się zwiększy (bardzo prawdopodobne), to kontrapas...rozwiń całość

      Mogą jechać, jak jechali ? Nie ma różnicy, czy droga z kontrapasem, czy bez ? Więcej wyobraźni.

      A jeśli po remoncie W-Z ruch na Roosevelta się zwiększy (bardzo prawdopodobne), to kontrapas zostanie zlikwidowany ?zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      a szkoda!

      masakryt (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 3

      Ja bym wprowadził i na Mickiewicza. W parę miesięcy było by PO problemie.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Uważam, że jazda pod prąd to doskonały pomysł

      Skrzydlewski (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 23 / 8

      rowerzyści powinni mieć prawo do takiego poruszania się po wszystkich ulicach w naszym mieście


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      cholerny kopidole

      Topik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 12

      nie szkoda ci kierowców, którzy przyniosą ci zyski? Nie mam nic przeciwko abyś przy każdym skrzyżowaniu umieścił wtyczki. Jeśli pedalot chce "pod prąd" to dać mu wtedy pełną moc. Niech się...rozwiń całość

      nie szkoda ci kierowców, którzy przyniosą ci zyski? Nie mam nic przeciwko abyś przy każdym skrzyżowaniu umieścił wtyczki. Jeśli pedalot chce "pod prąd" to dać mu wtedy pełną moc. Niech się nachapie. Będziesz miał klientów ale nie kosztem kierowców i ich samochodów.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kolejny z Ozorkowa

      adaś (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

      A Ty prostaku myślisz że to napisał Skrzydlewski? Od razu widać że w zimie jeździsz na rowerze.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Zostaw go, to były milicjant

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      Tępik zwany tępakiem.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      no załamka

      pilot (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 25 / 8

      Powinna być wydzielona strefa "miasto" gdzie wjazd na rowerze tylko z OC i kartą rowerową, prawem jazdy etc. Po lesie mogą jeździć jak chcą, nawet bez siodełek.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Beton z postsowiecką mentalnością znów wylewa swoje frustracje...

      ui (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 13 / 28

      Jak byście wysunęli swoje nosy choć kawałek poza komunikacyjny zaścianek jakim jest Łódź, to zobaczylibyście jak w cywilizowanym świecie wygląda sprawna komunikacja w miastach, gdzie na pierwszym...rozwiń całość

      Jak byście wysunęli swoje nosy choć kawałek poza komunikacyjny zaścianek jakim jest Łódź, to zobaczylibyście jak w cywilizowanym świecie wygląda sprawna komunikacja w miastach, gdzie na pierwszym miejscu są piesi, dalej komunikacja publiczna, rowerowa, a na końcu prywatne samochody. Jest to jedyne podejście, które powoduje, że w miastach żyje się z PRZYJEMNOŚCIĄ.
      Wam jednak śni się jedynie "ideał" wprost z moskiewskich ulic... Przerażające.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wysunęliśmy nosy nie jest tak, jak ty kłamiesz

      Rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 4

      Wysunęliśmy nosy i wiemy, że opowieści o "nowoczesnych rozwiązaniach" to jednostkowe przypadki, nieistotne wyjątki, wyjęte z kontekstu i nieadekwatne w innych miejscach.

      Dobrym przykładem jest...rozwiń całość

      Wysunęliśmy nosy i wiemy, że opowieści o "nowoczesnych rozwiązaniach" to jednostkowe przypadki, nieistotne wyjątki, wyjęte z kontekstu i nieadekwatne w innych miejscach.

      Dobrym przykładem jest wyciąganie wniosków z mało ruchliwej ulicy Roosevelta, co ma się nijak np. do ulicy Nawrot.
      zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Dlaczego Nawrot?

      rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 7

      Nikt nie chce wprowadzać kontraruchu na Nawrot, a jedynie na ulicach takich jak Roosevelta. Sięgnij do ubiegłorocznego budżetu obywatelskiego i obejrzyj sobie spis tych ulic, zamiast gadać głupoty.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie kłam

      Rowerzysta (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Nie ma takich ograniczeń.
      Zresztą: które to ulice są PODOBNE do Roosevelta?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      buraku

      adam (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 6

      Wracaj do swojej metropolii Ozorkowa pajacu.

      Polecamy

      Dołącz do naszego newslettera i odbierz prezent

      Dołącz do naszego newslettera i odbierz prezent

      Prenumerata cyfrowa Dziennika Łódzkiego. Kup już teraz >>

      Prenumerata cyfrowa Dziennika Łódzkiego. Kup już teraz >>

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Inwestycje zagraniczne: jak są ważne dla polskiej gospodarki?

      Przytulna sypialnia na poddaszu

      Przytulna sypialnia na poddaszu

      Gry On Line - Zagraj Reklama