Zanim wejdziesz na kładkę dla pieszych, lepiej poszukaj w pobliżu tradycyjnego przejścia przez jezdnię. Spora część obiektów inżynierskich jest w kiepskim stanie, bo na 26 kładek aż 12 wymaga remontu, w tym cztery kapitalnego. Trzynasta kładka ma zostać zburzona. O ujawnienie stanu technicznego kładek wystąpili do władz Łodzi radni PiS: Marcin Zalewski, Sebastian Bulak, Kamil Jeziorski i Bartłomiej Dyba-Bojarski.
- Z informacji, jaką otrzymaliśmy, wynika, że stan obiektów inżynierskich nie jest najlepszy. Prawie połowa z nich wymaga pilnego remontu. Czyli jest tak samo, jak w przypadku wiaduktów (remontu wymaga 15 z 27 estakad - red.) - podkreśla Barłomiej Dyba-Bojarski. - W wielu przypadkach kładki nie są najlepszym rozwiązaniem, bo znacznie bardziej funkcjonalne są przejścia przez jezdnię. Jednak jeśli już magistrat się na nie zdecydował, to powinien je utrzymywać w dobrym stanie technicznym.
Czytaj też: Mieszkańcy Mileszek nie mogą dojechać do domów, bo robotnicy źle ustawili znaki
Remontu nie potrzebuje tylko 13 z 26 kładek, m.in. na: Rzgowskiej, Cieszkowskiego i Srebrzyńskiej. Z kolei kapitalnego remontu wymagają kładki na alei Wyszyńskiego: jedna przy ulicy Armii Krajowej (niedaleko Lidla), a druga przed krańcówką MPK. Na ich remonty potrzeba byłoby 4 mln zł, a Zarząd Dróg i Transportu nie ma zarezerwowanej takiej kwoty na kładki. Remonty 26 obiektów inżynierskich są wykonywane z pieniędzy zapisanych na bieżące utrzymanie tych obiektów, która co roku wynosi milion złotych.
Dlatego mieszkańcy Retkini długo nie doczekają się remontu kładek. Szybciej nastąpi on w przypadku kładek na alei Śmigłego-Rydza, które również wymagają kapitalnego remontu. Trzeba jednak poczekać na przebudowę wiaduktu na alei Śmigłego-Rydza. Docelowo tylko auta będą tam kursować górą, tramwaje mają jeździć w poziomie zero. Kiedy przebudowa nastąpi? Nie wiadomo. Na razie magistrat będzie próbował pozyskać unijne dofinansowanie na remont torów na alei Śmigłego-Rydza, który łączyłby się z przebudową wiaduktu. A sama modernizacja wiaduktu to koszt aż 65 mln zł.
Na spory remont czekają też kładki na alei Mickiewicza przy Łąkowej, na alei Politechniki przy Hali Sportowej i na Bandurskiego przy ŁKS, gdzie trzeba m.in. naprawić powierzchnie żelbetowe. Niestety, tylko ta ostatnia kładka zostanie wkrótce wyremontowana, bo zostanie to połączone z modernizacją trasy W-Z.
Czytaj: Budowa skrzyżowania Politechniki - Wołowa. Od soboty utrudnienia w ruchu
Krzysztof Piątkowski, wiceprezydent Łodzi, podkreśla w odpowiedzi na interpelację radnych PiS, że w ciągu ostatnich pięciu lat remontowane były kładki przy: Srebrzyńskiej (2014 rok), Żeromskiego (2014 rok), Czerwonego Kapturka (2012 rok). W lipcu natomiast miano wyburzyć kładkę przy ul. Józefa nad torami PKP.
- ZDiT w miarę posiadanych środków finansowych na bieżąco wykonuje prace utrzymaniowe obiektów inżynierskich - zaznacza Piątkowski.
Wykaz potrzeb remontowych poszczególnych kładek |
|
Autopromocja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?