Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

ZDiT w Łodzi nie ma pieniędzy na remont kładek dla pieszych. Są tak zniszczone, że lepiej je omijać

Agnieszka Magnuszewska
Kładka na alei Politechniki przy Hali Sportowej wymaga remontu. Trzeba naprawić jej powierzchnie żelbetowe, wykonać izolację pomostu i nawierzchni
Kładka na alei Politechniki przy Hali Sportowej wymaga remontu. Trzeba naprawić jej powierzchnie żelbetowe, wykonać izolację pomostu i nawierzchni Krzysztof Szyczmak
Większość kładek dla pieszych jest w kiepskim stanie. Jednak Zarząd Dróg i Transportu nie ma pieniędzy na ich generalne remonty.

Zanim wejdziesz na kładkę dla pieszych, lepiej poszukaj w pobliżu tradycyjnego przejścia przez jezdnię. Spora część obiektów inżynierskich jest w kiepskim stanie, bo na 26 kładek aż 12 wymaga remontu, w tym cztery kapitalnego. Trzynasta kładka ma zostać zburzona. O ujawnienie stanu technicznego kładek wystąpili do władz Łodzi radni PiS: Marcin Zalewski, Sebastian Bulak, Kamil Jeziorski i Bartłomiej Dyba-Bojarski.

- Z informacji, jaką otrzymaliśmy, wynika, że stan obiektów inżynierskich nie jest najlepszy. Prawie połowa z nich wymaga pilnego remontu. Czyli jest tak samo, jak w przypadku wiaduktów (remontu wymaga 15 z 27 estakad - red.) - podkreśla Barłomiej Dyba-Bojarski. - W wielu przypadkach kładki nie są najlepszym rozwiązaniem, bo znacznie bardziej funkcjonalne są przejścia przez jezdnię. Jednak jeśli już magistrat się na nie zdecydował, to powinien je utrzymywać w dobrym stanie technicznym.

Czytaj też: Mieszkańcy Mileszek nie mogą dojechać do domów, bo robotnicy źle ustawili znaki

Remontu nie potrzebuje tylko 13 z 26 kładek, m.in. na: Rzgowskiej, Cieszkowskiego i Srebrzyńskiej. Z kolei kapitalnego remontu wymagają kładki na alei Wyszyńskiego: jedna przy ulicy Armii Krajowej (niedaleko Lidla), a druga przed krańcówką MPK. Na ich remonty potrzeba byłoby 4 mln zł, a Zarząd Dróg i Transportu nie ma zarezerwowanej takiej kwoty na kładki. Remonty 26 obiektów inżynierskich są wykonywane z pieniędzy zapisanych na bieżące utrzymanie tych obiektów, która co roku wynosi milion złotych.

Dlatego mieszkańcy Retkini długo nie doczekają się remontu kładek. Szybciej nastąpi on w przypadku kładek na alei Śmigłego-Rydza, które również wymagają kapitalnego remontu. Trzeba jednak poczekać na przebudowę wiaduktu na alei Śmigłego-Rydza. Docelowo tylko auta będą tam kursować górą, tramwaje mają jeździć w poziomie zero. Kiedy przebudowa nastąpi? Nie wiadomo. Na razie magistrat będzie próbował pozyskać unijne dofinansowanie na remont torów na alei Śmigłego-Rydza, który łączyłby się z przebudową wiaduktu. A sama modernizacja wiaduktu to koszt aż 65 mln zł.

Na spory remont czekają też kładki na alei Mickiewicza przy Łąkowej, na alei Politechniki przy Hali Sportowej i na Bandurskiego przy ŁKS, gdzie trzeba m.in. naprawić powierzchnie żelbetowe. Niestety, tylko ta ostatnia kładka zostanie wkrótce wyremontowana, bo zostanie to połączone z modernizacją trasy W-Z.

Czytaj: Budowa skrzyżowania Politechniki - Wołowa. Od soboty utrudnienia w ruchu

Krzysztof Piątkowski, wiceprezydent Łodzi, podkreśla w odpowiedzi na interpelację radnych PiS, że w ciągu ostatnich pięciu lat remontowane były kładki przy: Srebrzyńskiej (2014 rok), Żeromskiego (2014 rok), Czerwonego Kapturka (2012 rok). W lipcu natomiast miano wyburzyć kładkę przy ul. Józefa nad torami PKP.

- ZDiT w miarę posiadanych środków finansowych na bieżąco wykonuje prace utrzymaniowe obiektów inżynierskich - zaznacza Piątkowski.

Wykaz potrzeb remontowych poszczególnych kładek
  • Pabianicka nad rzeką Ner - naprawa powierzchni żelbetowych obiektu
  • Śmigłego-Rydza nad bocznicą wschodnią - remont kapitalny
  • Śmigłego-Rydza nad bocznicą zachodnią - remont kapitalny
  • Mickiewicza przy Łąkowej - naprawa powierzchni żelbetowych wyposażenia i malowanie konstrukcji
  • Wyszyńskiego przy Armii Krajowej - remont kapitalny
  • Wyszyńskiego przed krańcówką MPK - remont kapitalny
  • Politechniki przy Hali Sportowej - naprawa powierzchni żelbetowych, izolacji pomostu oraz nawierzchni
  • Bandurskiego nad torami MPK przy ŁKS - naprawa powierzchni żelbetowych
  • Bandurskiego nad torami MPK przy Dworcu Kaliskim - naprawa powierzchni schodów i nawierzchni
  • Lubuska nad Nerem - zabezpieczenie antykorozyjne elementów obiektu
  • Słupska nad Nerem - zabezpieczenie antykorozyjne elementów obiektu
  • Międzyrzecze nad rzeką Olechówką - izolacja nawierzchni pomostu

Autopromocja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki