Łódź jako wzorowy przykład została wytypowana przez firmę ADT, która montowała nowoczesny system na trasie ŁTR. Zachwyceni są nim zwłaszcza australijscy przedstawiciele ADT w Melbourne. Niestety, spora część pasażerów MPK jest przekonana, że pomimo nowoczesnej technologii tramwaje na trasie ŁTR wcale nie jeżdżą szybciej.
Jednak tylko w Łodzi połączono dwa systemy Rapid i Skas. Pierwszy z nich zarządza komunikacją publiczną, a drugi ruchem. To dosyć istotne, bo w godzinach szczytu po trasie ŁTR jeździ aż 87 tramwajów na 9 liniach.
System Skas, który ma dawać pierwszeństwo przejazdu tramwajom, jest zamontowany na 72 skrzyżowaniach ( 35 na trasie ŁTR). Z kolei system Rapid to technologia oparta na urządzeniach GPS, w które jest wyposażonych 116 tramwajów.
CZYTAJ TEŻ: Łódź odda pieniądze za ŁTR!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?