Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przewozy Regionalne likwidują połączenia. Nie będzie pociągów interregio. Spółka straciła 32 mln zł

Marcin Bereszczyński
Paweł Łacheta/zdjęcie ilustracyjne
Od września Przewozy Regionalne rezygnują z połączeń komercyjnych. Zostaną tylko pociągi regionalne. To efekt restrukturyzacji tej spółki.

Najtańsze pociągi kursujące pomiędzy kilkoma województwami od września znikną z rozkładów jazdy. Chodzi o pociągi interregio. Przewozy Regionalne likwidują te połączenia, bo nie chcą do nich dopłacać. Są to pociągi komercyjne, które wysyłała spółka bez jakichkolwiek dotacji. Dla podróżnych to uderzenie po kieszeni, ponieważ w promocji "Super Bilet" można było kupić bilety na te pociągi za złotówkę. Przewozy Regionalne już wstrzymały sprzedaż biletów na te pociągi.

Od 1 września na tory nie wyjadą pociągi: "Mewa", "Portowiec", "Warta", "Drwęca", "Mamry", "Spodek", "Lednica", "Szyndzielnia", "Giewont", "Białowieża" oraz pociągi regioekspres "Kowalski" i "Schmidt", kursujące z Poznania do Frankfurtu nad Odrą. Pozostaną natomiast pociągi Łódź - Warszawa. Przewozy Regionalne będą nadal uruchamiać sześć pociągów z Łodzi do stolicy i taką samą liczbę z powrotem.

Pociągi interregio z Łodzi do Warszawy są finansowane przez łódzki Urząd Marszałkowski, więc pozostaną w naszej ofercie - wyjaśnił Michał Stilger, rzecznik Przewozów Regionalnych.

Spółka nie zlikwiduje również połączeń z Małkini i Ełku do Grodna, bo są one finansowane przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
Pociągi interregio kursowały od 2009 roku. Przyciągnęły podróżnych ceną biletów i czasem przejazdu. Umożliwiały podróż między aglomeracjami i mniejszymi miejscowościami. Kursowały też do wielu miejsc letniego i zimowego wypoczynku. Przynosiły jednak straty.

Przykładowo kursowanie pociągu "Mewa" z Warszawy do Szczecina kosztowało rocznie prawie 7 mln zł. Nie było szans, aby taką kwotę zrekompensować wpływami z biletów. Przewozy Regionalne szacują, że w ubiegłym roku straciły na pociągach interregio 32 mln zł. Tegoroczna strata ma sięgnąć 24 mln zł. Gdyby nie było tych strat, roczny bilans spółki byłby dodatni. Nie tylko czynnik finansowy miał znaczenie przy rezygnacji z połączeń komercyjnych. Większość składów nie była przystosowana do relacji dalekobieżnych.

Po rezygnacji z połączeń komercyjnych Przewozy Regionalne skoncentrują się na pociągach regionalnych, które są finansowane przez marszałków województw. Spółka będzie codziennie wysyłać na tory 1,6 tysiąca pociągów.

Autopromocja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Przewozy Regionalne likwidują połączenia. Nie będzie pociągów interregio. Spółka straciła 32 mln zł - Dziennik Łódzki

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki