Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nie ma cię w sieci nie istniejesz - tajniki handlu w sieci

Dorota Domienik
archiwum
Konkurencyjne ceny, szeroki asortyment i oszczędność czasu to główne przyczyny rozwoju handlu internetowego. Każdy młody biznesmen wie, że sukces wymaga obecności firmy w internecie. Nie każdy jednak potrafi rozruszać taki interes.

Rozwój handlu internetowego (e-commerce) niewiele się różni od prowadzenia sklepu stacjonarnego. Kluczem jest dobry pomysł na profil działalności. Dlatego warto wcześniej sprawdzić, czy na produkty, które chcemy sprzedawać w sieci, jest popyt i spróbować określić kategorię adresatów naszej oferty.

Dobrze, jeśli asortyment, z którym chcemy trafić do klientów jest nam dobrze znany. Chociaż biznes jest wirtualny, kupujący będą liczyć na fachową poradę i opinię. Jeśli zrobimy dobre wrażenie, wieści o naszych usługach bądź produktach szybko się rozejdą.

Warunkiem utrzymania klientów jest m.in. rzetelność, terminowość i troska o klientów.

- Świat wirtualny wymaga od przedsiębiorcy elastyczności i szybkiej reakcji na potrzeby klienta - mówi Jakub Wietrzyk z wfirma.pl. - Dlatego właściciel, który nie śledzi aktualnych nowinek i trendów w branży, bardzo szybko wypada z rynku.

Rozpoczęcie działalności gospodarczej wymaga dopełnienia kilku formalności:

  • rejestracja działalności gospodarczej,
  • założenie osobnego dla firmy rachunku bankowego i powiadomienie o tym Urzędu Skarbowego,
  • w przypadku sprzedaży międzynarodowej - założenie konta na PayPal,
  • wystąpienie o numer REGON i NIP,
  • złożenie w Urzędzie Skarbowym zgłoszenia rejestracyjnego przed wykonaniem pierwszej czynności podlegającej podatkowi VAT oraz wybór rodzaju opodatkowania,
  • wystąpienie o koncesję, jeśli oferta sklepu twego wymaga,
  • zgłoszenie ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego.

Plusy

Podstawową korzyścią, wynikającą z handlu w sieci jest dostęp do nieograniczonej grupy klientów. Kosmetyczka z Gdańska może zaopatrywać swój salon w sklepie kosmetycznym, którego siedziba znajduje się w Rzeszowie. Jednak to, ile osób dowie się o jego istnieniu zależy od działań marketingowych.

Na początku działalności oszczędzamy także na wynajmie biura czy zatrudnieniu dodatkowych pracowników.

Minusy

Największy minus handlu w internecie to zmaganie się z przyzwyczajeniami dużej liczby klientów. Wciąż wielu z nich podczas zakupów najbardziej docenia możliwość dokładnego obejrzenia i "dotknięcia" produktu.

Takim wymaganiom można sprostać zamieszczając dokładny i rzetelny opis oferowanego produktu/usługi. Bardzo ważne są dobrej jakości zdjęcia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki