Nie ma cię w sieci nie istniejesz - tajniki handlu w sieci

    Nie ma cię w sieci nie istniejesz - tajniki handlu w sieci

    Dorota Domienik

    Dziennik Łódzki

    Dziennik Łódzki

    Nie ma cię w sieci nie istniejesz - tajniki handlu w sieci

    ©archiwum

    Konkurencyjne ceny, szeroki asortyment i oszczędność czasu to główne przyczyny rozwoju handlu internetowego. Każdy młody biznesmen wie, że sukces wymaga obecności firmy w internecie. Nie każdy jednak potrafi rozruszać taki interes.
    Nie ma cię w sieci nie istniejesz - tajniki handlu w sieci

    ©archiwum

    Rozwój handlu internetowego (e-commerce) niewiele się różni od prowadzenia sklepu stacjonarnego. Kluczem jest dobry pomysł na profil działalności. Dlatego warto wcześniej sprawdzić, czy na produkty, które chcemy sprzedawać w sieci, jest popyt i spróbować określić kategorię adresatów naszej oferty.

    Dobrze, jeśli asortyment, z którym chcemy trafić do klientów jest nam dobrze znany. Chociaż biznes jest wirtualny, kupujący będą liczyć na fachową poradę i opinię. Jeśli zrobimy dobre wrażenie, wieści o naszych usługach bądź produktach szybko się rozejdą.

    Warunkiem utrzymania klientów jest m.in. rzetelność, terminowość i troska o klientów.

    - Świat wirtualny wymaga od przedsiębiorcy elastyczności i szybkiej reakcji na potrzeby klienta - mówi Jakub Wietrzyk z wfirma.pl. - Dlatego właściciel, który nie śledzi aktualnych nowinek i trendów w branży, bardzo szybko wypada z rynku.

    Rozpoczęcie działalności gospodarczej wymaga dopełnienia kilku formalności:
    • rejestracja działalności gospodarczej,
    • założenie osobnego dla firmy rachunku bankowego i powiadomienie o tym Urzędu Skarbowego,
    • w przypadku sprzedaży międzynarodowej - założenie konta na PayPal,
    • wystąpienie o numer REGON i NIP,
    • złożenie w Urzędzie Skarbowym zgłoszenia rejestracyjnego przed wykonaniem pierwszej czynności podlegającej podatkowi VAT oraz wybór rodzaju opodatkowania,
    • wystąpienie o koncesję, jeśli oferta sklepu twego wymaga,
    • zgłoszenie ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego.


    Plusy


    Podstawową korzyścią, wynikającą z handlu w sieci jest dostęp do nieograniczonej grupy klientów. Kosmetyczka z Gdańska może zaopatrywać swój salon w sklepie kosmetycznym, którego siedziba znajduje się w Rzeszowie. Jednak to, ile osób dowie się o jego istnieniu zależy od działań marketingowych.

    Na początku działalności oszczędzamy także na wynajmie biura czy zatrudnieniu dodatkowych pracowników.

    Minusy


    Największy minus handlu w internecie to zmaganie się z przyzwyczajeniami dużej liczby klientów. Wciąż wielu z nich podczas zakupów najbardziej docenia możliwość dokładnego obejrzenia i "dotknięcia" produktu.

    Takim wymaganiom można sprostać zamieszczając dokładny i rzetelny opis oferowanego produktu/usługi. Bardzo ważne są dobrej jakości zdjęcia.

    Czytaj także

      Komentarze

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Polecamy

      Dołącz do naszego newslettera i odbierz prezent

      Dołącz do naszego newslettera i odbierz prezent

      Prenumerata cyfrowa Dziennika Łódzkiego. Kup już teraz >>

      Prenumerata cyfrowa Dziennika Łódzkiego. Kup już teraz >>

      Gmina na Szóstkę

      Gmina na Szóstkę