Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pociągi osobowe wrócą na trasę między Łodzią a Zgierzem

Marcin Bereszczyński
Kończy się remont torów z Widzewa na Chojny za 18,3 mln zł
Kończy się remont torów z Widzewa na Chojny za 18,3 mln zł Jakub Pokora
W ostatnich dniach sierpnia zakończy się modernizacja torów kolejowych między stacjami Łódź Chojny i Łódź Widzew. Kolejnym etapem prac ma być modernizacja linii między Łodzią Widzewem i Zgierzem. Inwestycja kosztuje 23,1 mln zł, z czego 15,4 mln zł to dofinansowanie unijne. Po remoncie pociągi osobowe powrócą na trasę z Łodzi Widzewa do Zgierza. Na razie kursują tam tylko składy towarowe.

Modernizacja 12 km torów i trakcji pozwoli rozpędzić się pociągom do 100 km/h. Obecnie maksymalna prędkość na tym odcinku to 60 km/h, a miejscami są ograniczenia do 20 km/h. Wszystko przez fatalny stan techniczny torowiska. Modernizacja linii kolejowej pozwoli skrócić czas przejazdu z Łodzi Widzewa do Zgierza z niemal pół godziny do 15 minut.

Oprócz torów i trakcji odnowione zostaną nieczynne dziś przystanki: Łódź Stoki, Łódź Radogoszcz i Łódź Arturówek. Będą tam zatrzymywać się pociągi Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Dzięki modernizacji tej linii kolejowej i przywróceniu ruchu pociągów będzie możliwe okrążenie Łodzi koleją.

Pasażer, który wsiądzie na stacji Widzew, będzie mógł pojechać przez Zgierz, Łódź Kaliską, Chojny i wrócić na Widzew. Tak samo w przeciwnym kierunku. Obecnie linia ma tylko jeden tor. Docelowo mają być dwa, którymi ma jeździć nawet 30 par pociągów na dobę.

Odcinek z Łodzi Widzewa do Zgierza ma być odbudowany do końca 2013 r.

- PKP Polskie Linie Kolejowe SA przygotowały studium wykonalności, czyli dokument określający zakres prac, jakie zamierzamy wykonać - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. - Pociągi na wyremontowanym odcinku będą mogły jeździć z prędkością do 100 km/h. Taki efekt można będzie osiągnąć dzięki wymianie torów oraz sieci trakcyjnej. Zamierzamy również wyremontować przejazdy i zamontować samoczynną sygnalizację przejazdową na przejeździe w ciągu ul. Edwarda.

W zeszłym roku konserwacji poddano wiadukt kolejowy między Widzewem i Zgierzem. Rozebrano, wyremontowano i na nowo ustawiono wiadukt nad ulicą Łagiewnicką. To samo czeka wiadukty nad Pomorską, Telefoniczną i Warszawską.

Budowa linii numer 16, łączącej Widzew ze Zgierzem, a dalej z Kutnem rozpoczęła się w 1920 roku. Ze Zgierza do Kutna pociągi pojechały w 1926 roku, a odcinek do Widzewa otwarto dopiero w 1931 roku. Celem tej budowy było zwiększenie potencjału gospodarczego miast, przez które biegła ta linia. Odbudowa linii ma służyć głównie ruchowi pasażerskiemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Zapisz się do newslettera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki