Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W Zgierzu będzie peron bez przejścia przez tory?

Marcin Bereszczyński
Stacja kolejowa Zgierz Północ będzie miała peron, z którego będzie można wyjść tylko w stronę osiedla 650-lecia. Nie będzie zaś peronu od strony osiedla Proboszczewice. Nie powstanie nawet przejście przez tory, aby ze stacji bezpiecznie przejść w stronę Proboszczewic. Mieszkańcy są oburzeni.

- Podzielono Zgierz na część A i część B, czyli dokonano podziału mieszkańców na lepszych i gorszych, tych z dostępem do przystanku kolejowego i tych z osiedla Proboszczewice, pokrzywdzonych brakiem możliwości dotarcia do pociągu - mówi Radosław Gajda, radny Sejmiku Województwa Łódzkiego z PiS.

Prace przy budowie peronu na stacji Zgierz Północ już trwają. Radny Gajda postanowił interweniować, zanim przebudowa nie zostanie dokończona. Liczy, że zbudowany zostanie drugi peron albo chociaż kładka nad torami.

Radny Gajda złożył w tej sprawie interpelację do Witolda Stępnia, marszałka województwa łódzkiego. W odpowiedzi przeczytał, że od strony Proboszczewic nie ma zorganizowanych ciągów komunikacyjnych, obsługujących dzielnicę Proboszczewice.

- Dlatego w zakresie przebudowy przystanku Zgierz Północ nie uwzględniono budowy przejścia przez tory kolejowe - czytamy w odpowiedzi na interpelację radnego.

Radosław Gajda osłupiał, gdy to przeczytał. Postanowił nie ustępować i jeszcze raz napisał do marszałka z prośbą o wprowadzenie zmian i wytyczenie przejścia dla pieszych przez tory.

- Ze stacji Zgierz Północ codziennie korzystają liczni mieszkańcy Proboszczewic - argumentuje radny Gajda.

Potwierdzają to mieszkańcy Proboszczewic. - Jeśli chcę gdzieś dojechać pociągiem, nie będę jechała autobusem na główny dworzec w Zgierzu, tylko zechcę wsiąść na stacji Zgierz Północ - mówi Krystyna Palmowska. - Jak mam to zrobić, skoro nie będzie przejścia przez tory od strony mojego osiedla?

Jeśli marszałek i PKP PLK nie wyjdą naprzeciw mieszkańcom i nie zbudują przejścia przez tory, to trzeba będzie czekać na modernizację linii kolejowej nr 16 ze Zgierza do Kutna. Za kilka lat ma powstać drugi tor i drugi peron od strony Proboszczewic.

Obecna przebudowa peronu stacji Zgierz Północ to część dużego projektu budowy nowych przystanków kolejowych i modernizacja starych dla potrzeb Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Koszt całej inwestycji wyniesie blisko 50 mln zł.

Zapisz się do newslettera

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki