Jak informuje Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, Komisja Europejska chce, by dworzec Łódź Fabryczna był pierwszym etapem inwestycji, której częścią ma być budowa tunelu średnicowego pod Łodzią. Stanowisko tej treści znalazło się w decyzji mówiącej o współfinansowaniu inwestycji z pieniędzy UE.
Komitet monitorujący studium wykonalności tunelu opracował w związku z tym harmonogram prac:
- w połowie 2016 r. ma zostać ogłoszone postępowanie przetargowe na projekt i realizację tunelu
- w końcu 2018 r. mają rozpocząć się prace budowlane
- na rok 2023 planowane jest ukończenie realizacji
– Terminy realizacji przedsięwzięcia oraz możliwości jego finansowania są jak najbardziej realne – zapowiada marszałek województwa łódzkiego Witold Stępień.
W związku z inwestycją, marszałek Stępień zabiega o budowę przystanku Centrum/Zielona, którego lokalizacja została wzięta pod uwagę przez PKP PLK przy tworzeniu studium wykonalności tunelu:
– Jest to miejsce skrzyżowań z podstawowymi liniami komunikacji miejskiej i zapewni pełną integrację przewozów miejskich z Łódzką Koleją Aglomeracyjną – wyjaśnia marszałek.
CZYTAJ TEŻ: Krajowy Program Kolejowy do 2023 r. Miliardy złotych na kolej w Łódzkiem
Zobacz też:
Imigranci szturmują eurotunel. Francja wysyła posiłki do Calais. Źródło: RUPTLY/x-news
Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?