Utrata prawa jazdy za zignorowanie STOP? PKP PLK chcą...

Utrata prawa jazdy za zignorowanie STOP? PKP PLK chcą zaostrzenia kar

Agnieszka Jasińska

Dziennik Łódzki

Aktualizacja:

Dziennik Łódzki

W czerwcu na przejeździe kolejowym na ul. Łozowej w Łodzi zginęły dwie osoby. Kierowca nie zatrzymał się przed znakiem STOP i wjechał wprost pod nadjeżdżający
1/2
przejdź do galerii

W czerwcu na przejeździe kolejowym na ul. Łozowej w Łodzi zginęły dwie osoby. Kierowca nie zatrzymał się przed znakiem STOP i wjechał wprost pod nadjeżdżający pociąg ©Jarosław Kosmatka/archiwum Dziennika Łódzkiego

Polskie Linie Kolejowe chcą, by za niezatrzymanie się przed znakiem STOP kierowcy tracili prawo jazdy tak jak za prędkość.
Polskie Linie Kolejowe chcą ostrzejszych kar za ignorowanie znaku STOP i przejeżdżanie na czerwonym świetle. Domagają się, by kierowcom, którzy łamią te przepisy, zabierać prawo jazdy. Łódzka policja potwierdza, że problem jest poważny.

W czerwcu na przejeździe kolejowym na ul. Łozowej w Łodzi zginęły dwie osoby.
Kierowca nie zatrzymał się przed znakiem STOP i wjechał wprost pod nadjeżdżający pociąg. Poza tym wypadkiem, w tym roku na łódzkich strzeżonych przejazdach kolejowych doszło do ośmiu kolizji. Kierowcy wjeżdżali na tory, mimo opadających zapór.

- Kierowcy nie zdają sobie sprawy z niebezpieczeństwa. Jeśli widzą opadającą zaporę, robią wszystko, by zdążyć z przejazdem. Nie chcą czekać kilka minut. Ryzykują własne życie i życie pasażerów - mówi asp. Marzanna Boratyńska z wydziału ruchu drogowego Komendy Miejskiej Policji w Łodzi. - Na mało uczęszczanych przejazdach kierowcy mają wrażenie, że nie muszą sugerować się znakami. Niestety, w starciu z rozpędzonym, ważącym kilkaset ton pociągiem nie mają szans. Pociąg nie zatrzyma się, nie może skręcić na bok.

Dlatego Polskie Linie Kolejowe chcą zaostrzenia kar. Chodzi o to, by kierowca, który dwukrotnie zostanie zatrzymany na ignorowaniu znaku STOP lub czerwonego światła był traktowany podobnie jak kierowca, który przekracza prędkość o 50 km/godz. w terenie zabudowanym. Ma to poprawić bezpieczeństwo. PLK zwróciły się w tej sprawie do Ministerstwa Infrastruktury. Czekają na opinię resortu.

Po niedawnej zmianie prawa, za przekroczenie dozwolonej prędkości w terenie zabudowanym o 50 km/godz. w woj. łódzkim prawo jazdy straciło już prawie 400 osób. Najwięcej takich przypadków było w pow.: bełchatowskim i tomaszowskim. Policja w Polsce odebrała prawie 7 tys. praw jazdy za przekroczenie prędkości.

- Zaostrzenie przepisów dla przekraczających prędkość o 50 km/godz. w terenie zabudowanym spowodowało, że kierowcy zdjęli nogę z gazu. Dlatego może być podobnie z przejazdami kolejowymi - przyznaje asp. Boratyńska. - Skończy się gra w rosyjską ruletkę. Kierowcy w obawie przed utratą prawa jazdy nie będą ryzykować przejeżdżania pomimo opadających zapór.

Według statystyk Polskich Linii Kolejowych, 98 proc. wszystkich wypadków i kolizji na przejazdach spowodowanych jest brakiem poszanowania przepisów przez kierowców: brawurą, pośpiechem, rutyną, skłonnością do ryzyka.

- Wszystkie przejazdy kolejowo-drogowe są zgodnie z przepisami oznakowane i wyposażone w stosowne urządzenia. Przy zachowaniu zasad ruchu drogowego bezpiecznie przejedziemy przez tory - mówi Andrzej Pawłowski wiceprezes PLK.

Asp. Boratyńska zaznacza, że kierowcy także w mieście ignorują czerwone światło. - Wiele osób przejeżdża na żółtym świetle i nie zdąża opuścić na czas skrzyżowania - podkreśla mł. asp. Boratyńska. - Za zignorowanie czerwonego światła grozi dziś 200 zł mandatu.


Zobacz co wyprawiają piesi i kierowcy na przejazdach kolejowych. Ruszyła akcja "Szlaban na ryzyko". Źródło: PKP PLK/X-news

Komentarze (19)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
"Polskie Linie Kolejowe chcą ostrzejszych kar za ignorowanie znaku STOP i przejeżdżanie na czerwonym

abc (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

Z artykułu wynika, że PKP chce wprowadzić przepis na wszelkich znakach STOP i czerwonych światłach, nie tylko kolejowych

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Niech PKP montuje szlabany.

Pawel (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 10 / 6

Do czego to doszlo zeby PKP wpierniczalo sie do przepisowo ruchu o drogowym, gdyby na przejazdach byla sygnalizacja lub szlabany to nie byloby tyle wypadkow a wogole po co zabierac ofiarze wypadku...rozwiń całość

Do czego to doszlo zeby PKP wpierniczalo sie do przepisowo ruchu o drogowym, gdyby na przejazdach byla sygnalizacja lub szlabany to nie byloby tyle wypadkow a wogole po co zabierac ofiarze wypadku z PKP prawo jazdy jak i tak jest zgon na miejscu. PKP chce karac kierowcow a nie wydawac swoja kase na bezpieczensto .zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Niech kierowcy włączą myślenie

K (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 5 / 5

Bo to jedyna szansa na uniknięcie śmierci na przejeździe. A jeżeli uważasz że szlabany wszystko załatwią to poczytaj o śmierci kierowcy rajdowego - Janusza Kuliga.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Sobiepaństwo

du Peck (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 13 / 9

Zabronić, ukarać, odebrać - tak wyglądają ostatnie tygodnie tej władzy. Aż strach pomyśleć co jeszcze wymyślą.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Przeciez nie chodzi o nasze bezpieczenstwo

Niech zrobią automatyczne szlabany (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 6 / 11

Heee.... Liczą na to ze ludzie tracący prawko z przymusu przesiada sie do regionalnych lini, spada ilośc pasażerów wiec trzeba łatać. Tyle kasy dostaje kolej od uni i gdzie ta kasa, tluste misie.

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
A co da ta zmiana?

sklave

Zgłoś naruszenie treści / 9 / 7

Jak kierowca zazwyczaj po spotkaniu z pociągiem u Piotra po chmurkach jeździ.
Zlikwidowano tysiące etatów dróżników bo Grabarczyk stworzył setki etatów dla prezesów ze swojej spółdzielni. No i co...rozwiń całość

Jak kierowca zazwyczaj po spotkaniu z pociągiem u Piotra po chmurkach jeździ.
Zlikwidowano tysiące etatów dróżników bo Grabarczyk stworzył setki etatów dla prezesów ze swojej spółdzielni. No i co z tego że ludzie giną na przejazdach kolejowych ważne że prezesi na kolei biorą sowite wynagrodzenia.
III RP ziemia obiecana dla Jaruzela, Kiszczaka, Urbana, Michnika. Tudzież dla TW Bolka, Karola, Zygmunta, ..... I dla takich jak Tusk, Kopacz, Mira, Zbycha i im POdobnych też.
Tacy to sobie POżyją! ( czemu na nasz koszt?) Jak jeszcze długo!?
Więcej na sklave.manifo.com
zwiń

Zdjęcie autora komentarza
A ja bym chciał...

Jakub Hubert

Zgłoś naruszenie treści / 14 / 4

Zeby PKP PLK tracila koncesje na kazdy taki pociag, ktory przyjezdza na stacje spozniony dluzej niz 10 minut.
Cytując inny artykul: "Japonia to kraj wielkości Polski. Koleje Japońskie nie dość, że...rozwiń całość

Zeby PKP PLK tracila koncesje na kazdy taki pociag, ktory przyjezdza na stacje spozniony dluzej niz 10 minut.
Cytując inny artykul: "Japonia to kraj wielkości Polski. Koleje Japońskie nie dość, że muszą zmagać się z mrozami i śniegiem, to dodatkowo ich pracę utrudniają tajfuny. O ile jednak na PKP świętym Graalem jest pociąg bez opóźnienia, to Japończycy nerwowe oczekiwanie na peronach liczą w sekundach. (...) Średnie spóźnienie japońskich kolei to 18 sekund przy 140 tysiącach pociągów rocznie."
zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
A ja bym chciał

K (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

Żeby w PKP poszły takie pieniądze co w koleje japońskie. Nawet nie w całe ale w jedną linię Shinkansen np w Hayate obsługiwaną pociągiem serii N700

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Powinno być tak jak na egzaminie ...

Popełniasz wykroczenie - nie zadajesz (czyli tracisz uprawnienia na pięć lat ) jak pijaki (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4 / 22

I to nie za to czy tamto , nie za drugim razem tylko za każde wykroczenie w ruchu drogowym ujete w taryfikatorze popełnione choćby raz .

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Pod ziemię to żelastwo !!!!

Zden (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 3 / 14

Tunele im pokopać, niech tam jeżdżą na terenach miast, a poza miastem szlabany powinny być ustawione 50m przez przejazdami i razem ze szlabanem kolczatka powinna się podnosić. Straż i pogotowie...rozwiń całość

Tunele im pokopać, niech tam jeżdżą na terenach miast, a poza miastem szlabany powinny być ustawione 50m przez przejazdami i razem ze szlabanem kolczatka powinna się podnosić. Straż i pogotowie opuszczaliby na pilota te kolczatki, psy też niech stoją na przejazdach.zwiń


Autor komentarza nie dodał zdjęcia
zgadzam się

pod ziemię (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 4 / 6

schować wszystkie samochody!

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Co za banda bezczelnych tumanów w PLK pracuje

ktoś (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 15 / 10

Szanowne PLK,
Zamiast zwalniać ludzi i pozostawiać niestrzeżone przejazdy kolejowe zarośnięte krzakami, drzewami i trawami z nie sprawną sygnalizacją świetlną i dźwiękową zajmijcie się własnym...rozwiń całość

Szanowne PLK,
Zamiast zwalniać ludzi i pozostawiać niestrzeżone przejazdy kolejowe zarośnięte krzakami, drzewami i trawami z nie sprawną sygnalizacją świetlną i dźwiękową zajmijcie się własnym problemem, a nie mieszać się w sprawy karania kierowców niczym słynne straże gminne i miejskie.
zwiń

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Rece i cycki opadaja

kinga (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 12 / 10

co za młotki :/

1 »

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Najczęściej czytane

Polecamy

Wideo