Rząd znalazł też pomysł na budowę autostrady A1 na odcinku Tuszyn - Częstochowa. Projekt programu jest w fazie ostatnich "uzgodnień międzyresortowych", całość ma być przez rząd przyjęta we wrześniu.
Walka o przeniesienie S14 z listy rezerwowej planowanych inwestycji na listę podstawową trwała od listopada 2014 r., gdy na stronie resortu infrastruktury pojawiła się pierwsza wersja programu. Mimo obietnicy premier Ewy Kopacz oraz dużego nacisku mieszkańców Łodzi w trakcie konsultacji społecznych, aż do teraz S14 pozostawała na liście rezerwowej. To oznaczało, że będzie budowana, jeśli będą oszczędności na innych kontraktach. W końcu rząd wybrał inną ścieżkę - dorzucił do programu kilkanaście miliardów złotych - dziś zamiast 93, jest już mowa o 107 mld zł.
Odcinek S14 o długości 28 km ma kosztować 1,8 mld zł. Minister infrastruktury Maria Wasiak zapowiedziała, że jego realizacja rozpocznie się w przyszłym roku. W najnowszym załączniku termin realizacji został zapisany dość luźno: na lata 2016-2021.
Na liście podstawowej znalazł się też przeszło 70-kilometrowy odcinek trasy S74 z Sulejowa do Kielc. Ma powstać w latach 2019-2023. Taki sam termin podano w przypadku S12 z Piotrkowa do Radomia.
Minister infrastruktury zapowiada budowę trasy S14 [ZDJĘCIA]
Podjęta została też decyzja, że autostradę A1 z Tuszyna do Częstochowy zbuduje spółka specjalnego przeznaczenia, posiłkując się pieniędzmi nie z budżetu państwa, lecz z rynku kapitałowego.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?