Boże Narodzenie to najważniejszy handlowy okres w roku. Z wyliczeń ekonomistów wynika, że sieci handlowe w tym czasie generują aż 30 procent swoich rocznych obrotów. Nic dziwnego, że właściciele sklepów poświęcają mnóstwo energii, by dobrze się do tego momentu przygotować.
Świąteczne przysmaki pojawiły się już w sieci sklepów dyskontowych Lidl. Można kupić czekolady oraz bombonierki z choinką, św. Mikołajem. Podobnie było przed rokiem - Lidl też jako pierwszy wprowadził świąteczne akcesoria do oferty. Przedstawiciele sieci tłumaczą, że w ten sposób spełniają oczekiwania klientów, a poza tym polscy konsumenci coraz częściej przypominają zachodnich, którzy po bożonarodzeniowe akcesoria sięgają od razu, gdy pojawią się w sprzedaży.
- Coś w tym jest - przyznaje Dorota Figurska z Łodzi, która regularnie kupuje w Lidlu. - Co prawda świąteczne słodycze dość dziwnie wyglądają w koszyku na początku października, ale proszę to wytłumaczyć moim dzieciom. Poza tym można sobie wydłużyć świąteczne oczekiwanie, a Boże Narodzenie to jedne z najlepszych dni roku.
Do zakupu świątecznych akcesoriów zachęca też sieć księgarni Weltbild. Hasło najnowszych promocji to: odliczając dni do gwiazdki. Kupić można m.in. figurkę Mikołaja z latarenką za 49,99 zł, trzy świeczniki w kształcie dzwoneczków za 39,99 zł, a także podświetlaną gwiazdę betlejemską za prawie 70 zł.
To zresztą ozdoby i akcesoria świąteczne najwcześniej trafiają do sprzedaży. Nie mają terminu przydatności, nie są niezbędne, dlatego im dłużej klienci je widzą, tym większa szansa, że się zdecydują na zakup.
Bożonarodzeniową kolekcję zaprezentowała już sieć sklepów skandynawskich z artykułami wyposażenia wnętrz - Duka.
"Porcelanowe dekoracje urzekają mocą skandynawskiej bieli, którą ubieramy dodatkowo w odcienie czerwieni, brązu i srebra" - czytamy w komunikacie firmy.
Duka nie tylko wprowadza świąteczne gadżety, ale stworzyła też dodatkowe miejsca pracy. Sklep w Galerii Łódzkiej już teraz szuka dwóch osób, które w listopadzie i grudniu będą pomagać w rozpakowywaniu towaru z magazynu i pakowaniu prezentów. Chętni muszą być przygotowani na to, że pracy będzie sporo. - W okresie świątecznym sklepy Duka odwiedza mnóstwo klientów poszukujących oryginalnych dekoracji i pomysłów na prezenty, dlatego zależy nam, aby każdy z nich mógł spotkać się z profesjonalną radą - tłumaczy Dagmara Dyba z Duka Polska.
współpraca: M. Witkowska
***
Pierwszy często znaczy lepszy
Dr Paweł Kowalski, specjalista ds. marketingu z UŁ
Musimy się przyzwyczajać do tego, że oferta świąteczna będzie się pojawiać coraz wcześniej. Dzięki temu lepiej się ona zapisuje w świadomości klientów, zaczynają robić zakupy właśnie w tych sklepach. Pozwala to także przetestować rynek, sprawdzić jak takie działania przełożą się na wyniki sprzedaży.
Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?