Jeśli nie będzie odwołań dotyczących rozstrzygnięcia tego przetargu, to wkrótce dojdzie do podpisania umowy. Pierwsze sześć pociągów ma dotrzeć do Łodzi na początku 2014 roku. Ostatnie powinny być dostarczone w lutym 2015 roku. Będą kursowały co pół godziny na trasach z Łodzi do Łowicza, Sieradza, Kutna i Koluszek.
Stadler dostarczy pociągi typu Flirt. Przetargowy rywal, czyli bydgoska Pesa, zaproponowała Elfy. Stadler za szynobusy zaproponował kwotę 311 mln zł oraz 104 mln zł za ich utrzymanie przez 15 lat. Pesa zaproponowała znacznie niższą cenę pociągów, ale drożej wyceniła ich utrzymanie. Ma to o tyle znaczenie, że po 15 latach utrzymanie taboru spadnie na ŁKA.
Flirty wygrały z Elfami pod jeszcze jednym względem. Będą miały 96 miejsc siedzących, czyli o 16 więcej, niż w pojazdach Pesy. Łącznie w miejscami stojącymi w wagonie Stadlera zmieści się przynajmniej 200 osób. Szynobus ma mieć 52 metry długości, rozwijać prędkość 160 km/h. Przewidywany roczny przebieg tych pociągów to 150 tys. km. Dostarczone szynobusy powinny wytrzymać 30 lat i przebieg 4 mln kilometrów.
Pociągi dla ŁKA mają mieć klimatyzowane pomieszczenia dla podróżnych, wygodne fotele, monitoring wnętrza pociągu i jego otoczenia. Wagony będą dostosowane dla potrzeb niepełnosprawnych i do przewozu rowerów.
Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?