Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Piotrkowska ostatnia w rankingu polskich ulic handlowych

Matylda Witkowska
Na Piotrkowskiej rozpoczął się we wtorek wielki remont
Na Piotrkowskiej rozpoczął się we wtorek wielki remont Grzegorz Gałasiński
Piotrkowska jest najmniej atrakcyjną z ulic handlowych ujętych w raporcie znanej międzynarodowej firmy doradczej Cushman&Wakefield. W raporcie dotyczącym najdroższych ulic świata Pietryna zanotowała też największy spadek stawek czynszu.

- Piotrkowska ożywa - cieszyła się we wtorek na inauguracji remontu deptaka prezydent Łodzi Hanna Zdanowska. - Coraz więcej osób przychodzi na nią nie tylko wieczorami ale i w dzień.

Tymczasem rynek jest przeciwnego zdania. Z miesięczną stawką 27 euro za metr kwadratowy (ok. 113 zł) Piotrkowska zajmuje w Polsce ostatnie, 12. miejsce w rankingu i plasuje się daleko w tyle za warszawską Marszałkowską (86 euro), katowicką ul. 3-go Maja i szczecińską ul. Niepodległości (34 euro).

Droższa (35 euro) jest Napoca w rumuńskim Cluj i ul. Kniazia Borysa I w bułgarskiej Warnie (35 euro). Czynsze w ciągu roku spadły na Piotrkowskiej najwięcej (aż o 6,9 proc.), choć kilka innych ulic też zanotowało spadki. Rok temu miesięczny czynsz na Piotrkowskiej wyniósł 29 euro, dwa lata temu -30.

Miesięczne stawki czynszów w euro/mkw. w miastach Polski:

  • Warszawa, ul. Marszałkowska - 86,
  • Warszawa, Nowy Świat - 85
  • Krakow, Florianska - 79
  • Katowice, 3 Maja - 58
  • Warszawa, Chmielna - 71
  • Poznań, Półwiejska - 58
  • Warszawa, Plac Trzech Krzyży - 55
  • Warszawa, Aleje Jerozolimskie - 48
  • Wrocław, Świdnicka - 45
  • Szczecin, Niepodległości - 34
  • Gdynia, Świetojańska - 33
  • Łódź, Piotrkowska - 27

Piotr Rajzel z zajmującej się nieruchomościami firmy Sunco uważa, że sytuacja Piotrkowskiej jest nawet gorsza niż w raporcie. - Chciałbym wynająć lokal za ponad sto złotych ale się nie da. Oferuję 70-100 zł do negocjacji i nie ma chętnych. Niedawno na lokale przy Piotrkowskiej zorganizowaliśmy promocję: pierwsze pół roku za darmo. Też nie było chętnych- mówi Piotr Rajzel.

Mariusz Sokołowicz, kierownik Zespołu Obsługi Piotrkowskiej podkreśla, że jej słabe wyniki to nic nowego. - Ostatnie miejsce w rankingach Cushman&Wakefield Piotrkowska ma od dawna. Naszą odpowiedzią jest remont i planowany program przyciągnięcia sklepów zgodnych ze strategią Łodzi kreatywnej - zapowiada Mariusz Sokołowicz.

Tomasz Górski, Starszy Negocjator z działu powierzchni handlowych Cushman&Wakefield, podkreśla, że na niskie stawki lokali na Pietrynie wpływa jej długość i związana z tym duża podaż lokali, centra handlowe oraz ogólna słaba kondycja gospodarcza. Jego zdaniem sam remont nie rozwiąże sytuacji. - Proces przywracania świetności Piotrkowskiej musi przede wszystkim dotyczyć przyciągnięcia atrakcyjnych marek jako najemców - wyjaśnia.

Damy ci więcej - zarejestruj się!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki