Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wokół dworca Łódź Fabryczna powstanie sieć dróg i przejazdów rowerowych [ZDJĘCIA]

Matylda Witkowska
Ponad dwa kilometry dróg rowerowych powstanie wokół dworca. Ale większość na razie prowadzić będzie donikąd.

Znakomita sieć dróg i przejazdów rowerowych oplecie dworzec Łódź Fabryczna. Będą też zadaszone stojaki i dostępny dla rowerów plac przed dworcem. Ale dojechać rowerem z miasta wcale nie będzie łatwo.

- Dworzec będzie miał dwie części: kolejową i multimodalną - podkreśla Piotr Grabowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi. - Ta multimodalność to nie tylko tramwaje, autobusy czy samochody ale także rowery. Dlatego przy projektowaniu dworca zadbano o tych, którzy poruszają się na dwóch kołach - dodaje.

Wydzielone, asfaltowe drogi dla rowerów powstaną na ul. Tramwajowej, i Nowotargowej (każda po ok. 600 m) oraz na ul. Nowowęglowej (ok.500 m).

Rowerzyści od wschodu na dworzec będą wjeżdżać specjalnymi ślimakami, które poprowadzą ich na poziom "-8" albo w górę do ul. Nowowęglowej.

Od strony ul. Piotrkowskiej rowerzyści dotrą na dworzec przejazdami przez Kilińskiego na wysokości ul. Traugutta. Dodatkowo na ul. Kilińskiego mogą też pojawić się tzw. sierżanty rowerowe, czyli oznaczenia na jezdni sugerujące, że tędy przebiega ruch rowerowy.

Dodatkowo od ul. Narutowicza dojazd rowerami będzie możliwy przez ulice Lindleya i Knychalskiego na których ruch będzie uspokojony.

Łatwo będzie można też poruszać się rowerem koło dworca. - Na całej przestrzeni wokół dworca piesi i rowerzyści będą mieli równe prawa- podkreśla Grabowski. - Będą mogli poruszać się tam tak samo jak na rynku w Manufakturze - dodaje.

Dodatkowo pod zadaszeniem dworca pojawią się stojaki rowerowe. Ma ich być w sumie niemal setka.

Nowe drogi mają być gotowe w połowie przyszłego roku. Najwcześniej, bo już na początku roku oddana zostanie ul. Tramwajowa.
Jednak mimo gęstej sieci dróg rowerowych wokół dworca dojazd na dwóch kołach nie będzie łatwy - drogi obejmą tylko teren bezpośrednio wokół dworca. Na razie Nowotargowa nie będzie łączyła się z trasą W-Z, a Nowowęglowa nie połączy się z Kopcińskiego.

Jedyne połączenie z siecią dróg rowerowych prowadzić będzie przez ul. Traugutta i Piotrkowską. W innych kierunkach rowerzyści będą musieli przebijać się przez w ruchliwe ulice Tuwima i Narutowicza.

Hubert Barański z Rowerowej Łodzi cieszy się jednak, że drogi i trasy rowerowe wokół dworca powstają.

- Dobrze też, że przy dworcu będą parkingi rowerowe. Na dworcach w zachodniej części Europy to standard - mówi Barański.

Jednak zauważa Barański przy projektowaniu dróg nie było konsultacji ze środowiskami rowerowymi, przez co pojawiło się trochę błędów.

- Nowe drogi usuwają cyklistów z jezdni, ale nie zawsze ułatwiają im jazdę - mówi Barański. - Na przykład żeby rowerem skręcić z Nowotargowej w Narutowicza w lewo trzeba poczekać dwa razy na światłach a potem przeprowadzić rower, bo droga dla rowerów kończy się ślepo - tłumaczy.

Większość dróg rowerowych powstaje w ramach wartej 1. 75 mld zł przebudowy dworca Oddanie samego dworca ma nastąpić do 30 września 2016 r.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Wokół dworca Łódź Fabryczna powstanie sieć dróg i przejazdów rowerowych [ZDJĘCIA] - Dziennik Łódzki

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki