Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Magiczna kreacja

Bez pudru
Joanna Leszczyńska
Joanna Leszczyńska Grzegorz Gałasiński
Łódź kocha hasła i slogany. Lansowano tu już za ich pomocą wiele idei. Mówiło się o Łodzi targowej, naukowej, logistycznej czy niedawno o Łodzi przemysłów kreatywnych. Słowo "kreatywny" stało się bardzo modne po transformacji ustrojowej. Nagle zaczęto wymagać kreatywności od wszystkich: biznesmenów, artystów, fryzjerów po urzędników. Na słowo "kreatywny", czy "kreować" rzucili się też spece od budowania wizerunku.

Niestety, hasło "Łódź kreuje" brzmi pusto, bo poza banerami trudno znaleźć na to dowody. Władze miasta tak całkiem się jednak nie poddają. W miniony weekend zaprosiły młodych artystów i przedsiębiorców na wycieczkę po lokalach "dla kreatywnych", w których młodzi ludzie za preferencyjny czynsz mogliby zacząć działalność gospodarczą. Efekt? Całkowita kompromitacja. Artyści i przedsiębiorcy zobaczyli zagrzybione, brudne rudery bez toalet. Jedna osoba dowcipnie skomentowała, że trzeba mieć ogromną wyobraźnię, by w takiej ruderze zobaczyć coś, z czego można wyczarować miejsce kreatywnej pracy.

Rudery, które miały być "przestrzenią dla wyobraźni", są symbolem powodzenia akcji "Łódź kreuje". I przykładem na to, że pozornymi działaniami można wciskać ludziom kit, że się wspiera i zachęca młodych. W ramach kolejnej kampanii "Młodzi w Łodzi".
Joanna Leszczyńska

Zapisz się do newslettera

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki