Ściany szczelinowe stawiane są po północnej stronie wykopu. Można dostrzec tam gotowe, uzbrojone elementy ścian.
- Obecnie na budowie pracuje około stu robotników - mówi Katarzyna Rumowska, rzeczniczka konsorcjum Torpol, Astaldi, PBDiM i Intercor, czyli wykonawcy budowy dworca Łódź Fabryczna. - Nadal trwają prace ziemne. Systematycznie powiększany jest wykop. Jednocześnie trwają przygotowania do budowy baret. W tym celu teren został wyrównany i zrobiono odpowiednią platformę.
Bareta to słup podpierający strop. Grubość ścian szczelinowych i baret na Fabryczny ma mieć od metra do 1,2 m. Głębokość ścian szczelinowych będzie sięgała od 20 do 25 metrów pod powierzchnię gruntu, natomiast głębokość baret sięgnie 30-40 metrów. Łącznie ma być wykonanych 250 baret.
Przypomnijmy, że mimo dobrego tempa prac, wykonawca budowy poinformował, że może nie skończyć inwestycji w terminie, czyli do końca lutego 2015 r. Torpol przedstawił projekt harmonogramu prac, z którego wynika, że budowa Fabrycznego zakończy się dopiero jesienią 2015 r. Opóźnienie może spowodować, że nie uda się rozliczyć tej inwestycji do końca 2015 r., co spowoduje utratę unijnego dofinansowania.
CZYTAJ WIĘCEJ: Budowa Fabrycznego opóźniona o pół roku!
Dlatego władze Łodzi i kolei nie przyjęły tego projektu harmonogramu i oczekują, że wykonawca przyspieszy prace i ukończy budowę w terminie.
Radni miejscy z doraźnej komisji do spraw Nowego Centrum Łodzi wystąpili o przekazanie im projektu harmonogramu, który zakłada półroczne opóźnienie. Będą dyskutować o tym dokumencie podczas najbliższych obrad komisji, które zostały zaplanowane na 27 lutego.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?