Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Reklamy w Łodzi. Specjalny kodeks ma uporządkować chaos

Agnieszka Magnuszewska
Dzięki nowej ustawie, takie widoki mają zniknąć z krajobrazu polskich miast
Dzięki nowej ustawie, takie widoki mają zniknąć z krajobrazu polskich miast Maciej Gapiński/archiwum Polska Press
W piątek (11 września) weszła w życie ustawa krajobrazowa, której inicjatorem był prezydent Bronisław Komorowski. Upoważnia ona samorządy do walki z chaosem reklamowym.

Dlatego w piątek łódzcy radni z komisji planu przestrzennego, budownictwa, urbanistyki i architektury upoważnili prezydent Łodzi do rozpoczęcia prac nad kodeksem reklamowym.

Kodeks ma określać zasady i warunki sytuowania tablic, urządzeń oraz ogrodzeń reklamowych.

Ma też wyznaczać ich gabaryty oraz jakość materiałów, z których reklamy mają być wykonane.

- Do tej pory mieliśmy wpływ tylko na tereny gminne, taka była podstawa prawna. Nowa ustawa pozwala na stworzenie kodeksu obowiązującego na obszarze całego miasta, również na nieruchomościach prywatnych - podkreśla Jacek Gaweł, plastyk miasta.

Temat będzie omawiany na najbliższej sesji Rady Miejskiej w środę (16 września).

Bronisław Komorowski podpisał ustawę krajobrazową. "Akcent na ład przestrzenny w przyszłej kadencji". Źródło: TVN24/X-news

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki