Dlatego w piątek łódzcy radni z komisji planu przestrzennego, budownictwa, urbanistyki i architektury upoważnili prezydent Łodzi do rozpoczęcia prac nad kodeksem reklamowym.
Kodeks ma określać zasady i warunki sytuowania tablic, urządzeń oraz ogrodzeń reklamowych.
Ma też wyznaczać ich gabaryty oraz jakość materiałów, z których reklamy mają być wykonane.
- Do tej pory mieliśmy wpływ tylko na tereny gminne, taka była podstawa prawna. Nowa ustawa pozwala na stworzenie kodeksu obowiązującego na obszarze całego miasta, również na nieruchomościach prywatnych - podkreśla Jacek Gaweł, plastyk miasta.
Temat będzie omawiany na najbliższej sesji Rady Miejskiej w środę (16 września).
Bronisław Komorowski podpisał ustawę krajobrazową. "Akcent na ład przestrzenny w przyszłej kadencji". Źródło: TVN24/X-news
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?