Od 1 lipca za odbiór śmieci będzie odpowiadała gmina Łódź. Właśnie ogłoszono przetarg, w którym miasto ma wyłonić firmy, które od lipca będą odbierać od nas odpady. Każdy łodzianin zapłaci zaś co miesiąc "podatek" 12,69 zł - jeśli zadeklaruje segregowanie odpadów i 16,50 zł - jeśli nie chce lub nie ma możliwości prowadzenia segregacji.
- W drugiej połowie kwietnia powinniśmy już znać firmy, które będą odpowiedzialne za odbiór i zagospodarowanie odpadów - mówi wiceprezydent Radosław Stępień. - Trzeba jednak pamiętać o wypowiedzeniu umowy z dotychczasowym odbiorcą odpadów - tak, by od 1 lipca nie płacić podwójnie. Na stronie internetowej www.uml.lodz.pl łodzianie znajdą wzór takiego wypowiedzenia.
Jeśli mieszkamy we wspólnocie czy spółdzielni taką umowę wypowie za nas administrator.
- Do 15 maja trzeba też złożyć deklaracje, od ilu osób na danej posesji będą odbierane odpady i czy będą one segregowane - dodaje Radosław Stępień.
W pojemniki do segregowania odpadów trzeba zaopatrzyć się samodzielnie. Będą prowadzone kontrole, czy rzeczywiście w pojemnikach do segregowania znajdują się posegregowane śmieci - jeśli nie - naliczona nam zostanie taka opłata, jak za nieposegregowane odpady, czyli 16,50 zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?