Łódzkie MPK miało zamiar kupić 40 składów, które kabinę motorniczego będą miały po obu stronach. To o tyle ważne, że podczas modernizacji trasy W-Z (z Retkini na Widzew i Olechów), składy będą kursowały po al. Piłsudskiego w dwie strony po tym samym torze. Jednak firmie Stropex, pośrednikowi w zakupach składów, udało się na razie znaleźć tylko 18 takich tramwajów. Wszystkie zostaną przywiezione z Bielefeld, gdzie używał ich lokalny przewoźnik.
Większa część zakupionych tramwajów powinna trafić do Łodzi przed jesienią, bo wówczas mają się rozpocząć prace na trasie W-Z. Na razie do Łodzi dotarły dwa z nich. Ale firma Stropex zaplanowała przyspieszenie dostaw.
- Firma przesłała nam akceptowalny harmonogram i na razie liczymy na to, że współpraca będzie przebiegała prawidłowo - podkreśla Sebastian Grochala, rzecznik MPK.
Transport sześciu składów zaplanowany jest na pierwszą połowę czerwca, a następne sześć ma przyjechać w pierwszej połowie lipca. Pozostałe cztery niemieckie tramwaje powinny dotrzeć do Łodzi do końca roku.
Składy, które mają około 30 lat, zostaną w Łodzi wyremontowane. Dużą ich zaletą jest częściowa niska podłoga, a dokładnie wysuwane schodki. - Wysuwanie dodatkowego stopnia będzie realizowane przez motorniczego na przystankach, gdzie torowisko jest w jezdni i we wszystkich miejscach, gdzie nie ma peronu - wyjaśnia Grochala.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?