- Jeszcze tym roku złożymy do wydziału urbanistyki i architektury wniosek o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Powstanie ona nad wybudowanym tunelem kolejowym, czyli 16 m pod ziemią będzie ruch kolejowy, a nad nim ruch samochodowy - mówi Marcin Dyguda z Zarządu Dróg i Transportu. - Nowowęglowa stanowić będzie główny dojazd do węzła multimodalnego przy dworcu Łódź Fabryczna i umożliwić włączenie się do drogi krajowej nr 14, czyli do ul. Kopcińskiego. Droga ma mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu i chodniki po obu stronach. Przebudowana będzie też krańcówka MPK przy ul. Wydawniczej. Powstanie na niej pięć stanowisk postojowych i jedno stanowisko dla osób wysiadających. Z kolei przy ul. Kopcińskiego planujemy budowę ronda, które upłynni wjazd na Nowowęglową oraz zjazd z ul. Kopcińskiego. Zlokalizowane będzie ono przy pętli autobusowej.
Niestety, ul. Tuwima stanie się "ślepa". Nie będzie można na nią wjechać z Wydawniczej. - Tuwima zostanie zamknięta pod wiaduktem na ul. Kopcińskiego. Obszar ten chcemy zagospodarować na zajezdnię autobusów turystycznych, bo w przestrzeni NCŁ brakuje takiej przestrzeni - tłumaczy Dyguda.
Budowa miejskiego odcinka Nowowęglowej ma się rozpocząć po ukończeniu budowy tunelu kolejowego. - Najpóźniejszy termin rozpoczęcia prac to sierpień przyszłego roku, czyli z z momentem oddania dworca. Jeśli jednak będą możliwości prawne i formalne by prace nad tuenelem rozpocząć wcześniej, to z nich skorzystamy - zapewnia Dyguda. - Układ Nowowęglowej ma być gotowy do końca 2017 r.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?