Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Beaujolais Nouveau: dla jednych pułapka marketingowa dla innych czas spotkań

Agnieszka Magnuszewska
Agnieszka Magnuszewska
Paweł Łacheta
W piątek (20 listopada) świętowano w Łodzi Beaujolais Nouveau, które w stolicy regionu ma już dwudziestoletnią tradycję.

Choć wielu upatruje w Beaujolais Nouveau tylko marketingową pułapkę, dla środowiska związanego z Francją jest to okazja do podsumowania polsko-francuskich relacji.

Jednak to nie Polska, a Japonia jest największym importerem Beaujolais, a zaraz za nią Stany Zjednoczone i Niemcy. Beaujolais jest eksportowane aż do 110 krajów i to w ilości prawie 54 mln butelek. Warto dodać, że w latach 50. produkcja Beaujolais wynosiła niewiele ponad 28 mln butelek (15 tys. hl).

Tradycyjnie Beaujolais Nouveau powinno się świętować w trzeci czwartek listopada. Ze względu na dosyć oryginalny smak może być ono serwowane z wieloma potrawami m.in. wędlinami, owocami morza czy tatarem z ryb.

Atrakcją piątkowego Beaujolais Nouveau był występ zespołu The Singing Heads oraz karykatury wykonane przez Jacka Makiewicza.

O tym mówiło się w Łodzi i w regionie w minionym tygodniu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki