Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

MPK zmodernizuje łódzkie tramwaje

Agnieszka Magnuszewska
Agnieszka Magnuszewska
Dwa rzędy barierek to dosyć oryginalne rozwiązanie, dzięki któremu pasażer może chronić swoją ... głowę
Dwa rzędy barierek to dosyć oryginalne rozwiązanie, dzięki któremu pasażer może chronić swoją ... głowę Matylda Witkowska
Aż 14 wagonów typu 805 (7 składów) i 5 dwukierunkowych tramwajów zamierza zmodernizować w przyszłym roku łódzkie MPK

To więcej niż przewoźnikowi udało się zmodernizować przez ostatnie 11 miesięcy.

- W tym roku zmodernizowaliśmy 14 wagonów typu 805 i dwa M8C (jedne z najstarszych jeżdżących po Łodzi), z czego jeden już jeździ, a prace przy drugim dobiegają końca - mówi Sebastian Grochala, rzecznik MPK. - W przyszłym roku liczba zmodernizowanych wagonów M8C będzie większa, bo nasi pracownicy będą mieć już większe doświadczenie.

Podczas modernizacji niemieckich wagonów, które sprowadzono z Bielefeld w 2013 r., na ich środku wstawiana jest niska podłoga. W innych członach pozostaje ona wysoka. Natomiast dwukierunkowość tramwajów zostaje zachowana.

Nowa PESA w Łodzi. Prezentacja tramwaju w zajezdni przy Telefonicznej [ZDJĘCIA, FILM]

O ile modernizacja wagonów M8C to w Łodzi nowość, o tyle odnowa tramwajów 805 N trwa od kilku lat. Pasażerowie przyzwyczaili się już do ich nowego designu, choć niektóre rozwiązania potrafią zaskoczyć.

- Chciałem jak zwykle stanąć w moim ulubionym miejscu na końcu wagonu - denerwuje się pan Krzysztof, pasażer. - Tymczasem okazało się, że część jest odgrodzona, a dodatkowe barierki nie pozwalają stać na końcu. Nie rozumiem, dlaczego kawałek tramwaju ma jeździć pusty, skoro i tak jest tłok.

Pierwszy wyremontowany tramwaj z Niemiec wyjedzie w czwartek na łódzkie tory [ZDJĘCIA]

Czemu ma służyć drugi rząd barierek, który zamontowano w trzech zmodernizowanych tramwajach typu 805 N? By pasażerowie nie uderzali głowami w ekrany, na których wyświetlane są reklamy.

- Takie przypadki miały miejsce - przyznaje Sebastian Grochala, rzecznik MPK. - Udało się jednak zamontować monitory na końcu tramwajów pod innym kątem i nie ma już zagrożenia, że pasażerowie będą w nie uderzać głowami. Dlatego barierki zostaną zdemontowane.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki