Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódź Kaliska: pociągi Przewozów Regionalnych nie będą więcej naprawiane pod gołym niebem

Marcin Bereszczyński
Marcin Bereszczyński
Paweł Relikowski/archiwum Polska Press
Przy stacji Łódź Kaliska powstaje hala namiotowa, w której pociągi będą poddawane przeglądom i naprawom. Dzięki temu ma być mniej usterek taboru.

W punkcie przeglądów kontrolnych przy stacji Łódź Kaliska powstaje hala namiotowa dla pociągów łódzkiego oddziału Przewozów Regionalnych. Dotychczas naprawy i przeglądy odbywały się pod gołym niebem, co odbijało się na urządzeniach elektrycznych i elektronicznych taboru. Kłopoty pojawiały się zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym. Oddanie hali do użytku zapobiegnie tym problemom.

- Powstanie hali namiotowej znacząco wpłynie na poprawę warunków pracy i standard wykonywanych napraw i rewizji technicznych, co w konsekwencji powinno przełożyć się na zmniejszenie usterkowości taboru - mówi Anna Piotrowska, rzeczniczka łódzkiego oddziału Przewozów Regionalnych.

Hala remontowa będzie miała długość 180 metrów, szerokość 11,5 metra i wysokości 8,3 metra. Ma mieć dwie bramy wjazdowe.

- Budowa hali namiotowej jest prowadzona na bazie konstrukcji łukowej z wmontowanymi świetlikami dachowymi, umożliwiającymi pozyskanie naturalnego oświetlenia zewnętrznego - powiedziała Anna Piotrowska.

W hali będzie można wykonywać naprawy i przeglądy w czterech pociągach jednocześnie.

- Wewnątrz hali zbudowane zostaną dwa tory, z których jeden po adaptacji stanie się torem przeglądowo-naprawczym z kanałem rewizyjnym. Natomiast drugi - będący w trakcie przebudowy, służyć będzie jako tor odstawczy, na którym będzie można dokonywać drobnych napraw bez potrzeby korzystania z toru z kanałem rewizyjnym - mówi Anna Piotrowska.

Łódzki oddział Przewozów Regionalnych dysponuje coraz większą liczbą zmodernizowanych pociągów, dlatego postawienie hali było niezbędne. Do budowy obiektu przymierzano się już w ubiegłym roku, ale dopiero w tym udało się rozpocząć inwestycję. Nie bez kłopotów. Padały różne terminy zakończenia prac: wiosenne i letnie, ale były niemożliwe do dotrzymania. Nie udało się wtedy wyłonić w przetargu firmy, której zadaniem było ułożenie torów wewnątrz hali. Oprócz tego łódzki oddział Przewozów Regionalnych czekać musiał dłużej, niż się spodziewał, na decyzję środowiskową i zezwolenia budowlane.

Pomimo utrudnień hala już powstała, a układ torów kolejowych w jej wnętrzu ma być gotowy do końca roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki