Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Na nowej trasie W-Z popękały już tory

Agnieszka Magnuszewska
Agnieszka Magnuszewska
Na nowym i zmodernizowanym odcinku trasy W-Z na Widzewie już popękały szyny. A trasę oddano do użytku zaledwie 31 października...

Widzewski odcinek głównej arterii Łodzi nie tylko zmodernizowano między ul. Kilińskiego a Augustowem, ale również wybudowano nowy fragment torów od Augustowa do zakładów Della. Koszt - około 240 mln zł. I choć początkowo motorniczowie chwalili sobie nowe torowisko, teraz zauważają coraz więcej jego mankamentów. Ostatni to popękane szyny.

Łódzcy motorniczowie mają uwagi do trasy W-Z

Budowa i modernizacja widzewskiego odcinka zakończyła się 30 października 2015 roku. Stan torów powinien więc być bez zarzutu, a tu przy pierwszych większych mrozach szyny popękały w pięciu miejscach i motorniczowie muszą tam zachować wyjątkową ostrożność podczas jazdy.

- Szyny popękały na ulicy Rokicińskiej przy Maszynowej, w pobliżu przejścia podziemnego. Szyny pękły w obu w kierunkach: na Olechów i Retkinię. Kolejne pęknięcia, również w obu kierunkach, są na Rokicińskiej przy zakładzie energetycznym - wylicza łódzki motorniczy.

Trasa W-Z. Barierki na przystankach mogą uwięzić pasażerów w tramwajach

Kolejne trzy miejsca, gdzie szyny są do naprawy, to: ul. Hetmańska między krańcówką na Janowie i przystankiem przy ul. Zagłoby (w stronę Retkini), ul. Rokicińska przy ul . Gogola (w stronę Retkini) oraz między przystankiem przy stadionie Widzewa a ul. Niciarnianą (w stronę Retkini).

- Spękania szyn na pewno nie zagrażają bezpieczeństwu. Oczywiście zgłosiliśmy sprawę do Zarządu Dróg i Transportu, bo torowisko jest na gwarancji. Doraźnie szyny zostaną naprawione przez nasz zakład torów i sieci. Prace zostaną wykonane w najbliższym czasie - mówi Sebastian Grochala, rzecznik MPK.

Łódzcy urzędnicy kpią z motorniczych twierdząc, że nie ma opóźnień?

Jednak to nie MPK budowało tory na Widzewie, tylko Mosty Infrastruktura, czyli spółka powołana przez Mosty-Łódź (budowa odcinka centralnego trasy W-Z). MPK wymieniało tory na retkińskim odcinku trasy W-Z, a tam szyny nie popękały. Z czego to wynika?

- Pękanie szyn jest spowodowane wpływem niskich temperatur na stop metalu. Oczywiście tory są na gwarancji, ale nie wiemy jeszcze, czy zlecimy ich wykonawcy naprawę. Musimy najpierw ustalić, czy do spękań torów przyczyniła się również technologia prac, zastosowana przez Mosty Infrastruktura czy może pęknięcia spowodowały wyłącznie czynniki zewnętrzne (temperatura -red.) - zaznacza Tomasz Andrzejewski z biura prasowego ZDiT.

Trasa W-Z. Pierwsze pesy swing już na nowych torach [ZDJĘCIA]

Najważniejsze wydarzenia minionego tygodnia w skrócie
28 grudnia 2015 roku - 3 stycznia 2016 roku

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki