Łódzki odcinek A1 później przez zimę

    Łódzki odcinek A1 później przez zimę

    mbr

    Dziennik Łódzki

    Dziennik Łódzki

    Odcinek autostrady A1 Stryków-Tuszyn ma być gotowy do połowy października 2014 r

    Odcinek autostrady A1 Stryków-Tuszyn ma być gotowy do połowy października 2014 r ©Grzegorz Gałasiński

    O półtora miesiąca przedłużony został termin oddania do użytku autostrady A1 Stryków - Tuszyn. Trasa miała być gotowa do końca sierpnia 2014 r. Nowy termin to połowa października 2014 r.
    Odcinek autostrady A1 Stryków-Tuszyn ma być gotowy do połowy października 2014 r

    Odcinek autostrady A1 Stryków-Tuszyn ma być gotowy do połowy października 2014 r ©Grzegorz Gałasiński

    - Inżynier kontraktu uznał roszczenia wykonawcy związane z dłuższą zimą i ponadnormatywnymi opadami deszczu - mówi Urszula Nelken, rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Łódzkim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Mój reporter

    Zadaj pytanie swojemu reporterowi!

    Chcesz wiedzieć co wydarzyło się przed chwilą na Twojej ulicy?
    Zastanawiasz się gdzie zjesz w Łodzi najsmaczniejsze lody?
    Szukasz miejsc parkingowych w centrum?
    Chcesz wiedzieć ile zarabia prezydent?
    A może masz inne pytanie związane z naszym miastem?
    Zadaj je, a nasz reporter poszuka odpowiedzi!

    Dane kontaktowe

    Dziękujemy za przesłanie pytania, prosimy o cierpliwość. Opublikujemy je na stronie Mojego_reportera kiedy redakcja rozpocznie prace nad odpowiedzią.

    Oświadczenia:

    Użytkownik, który podał w powyższym formularzu dane osobowe klikając przycisk "WYŚLIJ" potwierdza, że: (czytaj dalej)
    • został poinformowany, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak konieczne do publikacji przekazanych materiałów
    • został poinformowany, że jego dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 45, dla celów korzystania i publikacji przekazanych materiałów w internecie i prasie drukowanej, oznaczenia ich imieniem i nazwiskiem / nazwą autora oraz kontaktu z Użytkownikiem i korzystania przez Operatora z udzielonej mu na podstawie Regulaminu przez Użytkownika licencji
    • został poinformowany, że Polska Press Sp. z o.o. jest administratorem danych osobowych. Właściciel danych ma prawo wglądu do swoich danych oraz ich poprawiania siedzibie spółki. Nadto ma prawo w każdym czasie wyrazić sprzeciw oraz cofnąć zgodę na przetwarzanie przez Spółkę danych w zakresie przewidzianym przez przepisy. Oświadczenia woli o w/w treści powinny by ze względów bezpieczeństwa wyrażone na piśmie.

    Komentarze (10)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Powinni Kare Płacić

    Krzysiek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 3

    Ludzie co się dzieje w tym kraju paranoja.....drogi by były na czas wszystkie nałożyli by gigantyczne kary za opoznienie np miesięczne to sie by nauczyli a nie kase chapnąć to wiedzą jak ale w...rozwiń całość

    Ludzie co się dzieje w tym kraju paranoja.....drogi by były na czas wszystkie nałożyli by gigantyczne kary za opoznienie np miesięczne to sie by nauczyli a nie kase chapnąć to wiedzą jak ale w terminie by oddać to już nie.. Powinien ktoś za to beknąć jak wybierali firme to sie sprawdza ją pod każdym względem !!! W polsce była korupcja jest bedzie i pozostanie...Banda debili no nie pojmuję jak można dostać kase na budowe dróg i jeszcze nie umieć tego wykorzystac pogratulować tylko zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie bedzie niczego

    Rycho (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

    Nasi politycy nie dopuszcza by polaczenie polnoc-poludnie szybko zostalo otwarte. Beda smarkac latami. Zbyt duzy strumien kasy idzie z Niemiec, by utrzymywac taki stan rzeczy. Przeciez gdyby byla...rozwiń całość

    Nasi politycy nie dopuszcza by polaczenie polnoc-poludnie szybko zostalo otwarte. Beda smarkac latami. Zbyt duzy strumien kasy idzie z Niemiec, by utrzymywac taki stan rzeczy. Przeciez gdyby byla autostrada, ogromna ilosc towarow plynela by do portow w Gdyni i Gdansku, co mogloby zagrozic portom zachodnim, a najbardziej Hamburgowi. Na ta okolcznosc nie liczcie, na pelna wersje A1. Ale za to panowie z Warszawy beda baaardzo grubi.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bez A1 Stryków-Tuszyn w 2014 r. Łódź zakorkuje się na amen.

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 2

    Kiedy w początkach '2014 oddana zostanie do użytku CAŁA droga S8 z Wrocławia do Łodzi (jej budowa posuwa się w miarę zgodnie z harmonogramem) ruch tranzytowy Wrocław-Warszawa (S8-A2) utknie na...rozwiń całość

    Kiedy w początkach '2014 oddana zostanie do użytku CAŁA droga S8 z Wrocławia do Łodzi (jej budowa posuwa się w miarę zgodnie z harmonogramem) ruch tranzytowy Wrocław-Warszawa (S8-A2) utknie na ulicach Łodzi. Do obecnego tranzytu na kierunku północ-południe (Gdańsk-Katowice), który już obecnie skutecznie paraliżuje to miasto, DOŁOŻY SIĘ DODATKOWO ruch na kierunku Wrocław-Warszawa (S8-A2), który wobec stale rosnących opóźnień na budowie łącznika A1 Stryków-Tuszyn wleje się w istniejący strumień tranzytowy. Obie trasy (Gdańsk-Katowice i Wrocław-Warszawa) przez Łódź przebiegać będą bowiem tym samym, już zakorkowanym korytarzem. Na domiar złego miłościwie nam panujący, światły Minister-Zegarmistrz wyciął właśnie z planów dokończenie budowy zachodniej obwodnicy Łodzi - drogi ekspresowej S14, która mogłaby stanowić alternatywę dla nieistniejącej A1 Stryków-Tuszyn. W obecnym tempie budowa tego najważniejszego odcinka spinającego A1 z gierkówką oraz S8 z A2 ma szanse skończyć się może gdzieś ok.'2017. I to tylko pod warunkiem, że POZORUJĄCY budowanie A1 Polimex-Mostostal zostanie z tej budowy w miarę szybko usunięty i zastąpiony poważnym i solidnym wykonawcą! Obecny "postęp" na budowie A1 uzasadnia przypuszczenie, że Armagedon w Łodzi potrwa co najmniej 3 lata. Zamiast zapowiadanego przez min.Nowaka "uciąglenia" sieci na 3 lata zakonserwowana zostanie łódzka CZARNA DZIURA w środku Polski. Czy w tym kraju ktokolwiek spośród decydentów potrafi myśleć racjonalnie i działać odpowiedzialnie ?!!!... zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Z obecnych postępów na budowie można WYLICZYĆ realny termin : '2016/17 !!!

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 7

    Wg pierwotnej wersji kontaktu A1 Stryków-Tuszyn łącząca S8 z A2 miała być oddana do użytku w sierpniu '2013. Polimex spóźnił się jednak z projektem o rok i na plac budowy wszedł dopiero w lutym...rozwiń całość

    Wg pierwotnej wersji kontaktu A1 Stryków-Tuszyn łącząca S8 z A2 miała być oddana do użytku w sierpniu '2013. Polimex spóźnił się jednak z projektem o rok i na plac budowy wszedł dopiero w lutym b.r., w lipcu zaś rozpoczął prace ziemne. Tempo tych robót jest imponujące:: wg ostatnich raportów GDDKiA na 40-kilometrowej budowie A1 zatrudnionych jest aż ... 190 osób. To prawie ... 5 osób na kilometr! Gdyby wszystkich tych pracowników rozstawić równomiernie wzdłuż budowanego odcinka, jednego od drugiego dzieliłyby odstępy po 210 metrów. Za daleko, by mogli się usłyszeć! Tych ludzi wystarczy może do pilnowania przez 24h/dobę sprzętu na budowie ...
    Wg raportów GDDKiA przez ostatnie 5 tygodni ROBÓT ZIEMNYCH wykonano tam aż ... 6,5-7%. Średnio wypada więc 1,3-1,4% na tydzień! Ekstrapolując - W OBECNYM TEMPIE = 1,35%/tydzień - "wykopki" potrwają ca 75 tygodni. Ciepłych! Uwzględniwszy najkrótsze nawet przerwy zimowe można szacować, że SAME PRACE ZIEMNE zakończą się za jakieś 2 LATA. Rozpoczęły się z początkiem lipca '2013, więc już gdzieś koło lipca '2015 WYKOPY i NASYPY powinny być gotowe. A potem do wykonania zostaną już tylko roboty nawierzchniowe, wykończeniówka i infrastruktura oraz ... wszystkie mosty i wiadukty (40szt.!), których budowy do dziś nawet nie rozpoczęto. Ba, nie znaleziono jeszcze dla nich wykonawcy!
    Znów będzie sukces! W '2016, czy w '2017? Chapeau bas ! ...
    P.S. A1 Stryków-Tuszyn otwierać będzie pewnie nowy premier - Jarosław K. ze swoim Polaczkiem - zasłużonym ministrem od 3 km autostrad. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Ogon kręci psem

    Kynolog (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 15 / 2

    Inżynier kontraktu to wynajęta przez GDDKiA zewnętrzna firma, podobnie jak ci co budują, dlatego dziwne jest, że to on a nie inwestor czyli GDDKiA decyduje o przesunięciu terminu. Przy okazji...rozwiń całość

    Inżynier kontraktu to wynajęta przez GDDKiA zewnętrzna firma, podobnie jak ci co budują, dlatego dziwne jest, że to on a nie inwestor czyli GDDKiA decyduje o przesunięciu terminu. Przy okazji dłuższy termin to pewnie też dodatkowe spore pieniądze dla niego. Kto tu ku.wa rządzi?zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Polimex=święta krowa

    m (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 21 / 3

    Ta ciężka zima to trwa chyba tam do dziś skoro mosty i wiadukty nadal stoją.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Polimex ci wybuduje, baranie...

    Pogromca Styropianowych Bałwanów (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 18 / 10

    Coo ??? jaka zimę, przyszłą zimę może ???, bo nie o ubiegłą zimę chodzi - przecież zimą nie budowali , weszli dopiero w kwietniu i maju tego roku!!!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    t

    t (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 16

    no właśnie nie weszli na plac budowy bo zima była długa - rozumiesz już teraz?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    PolimeX...

    Pogromca Styropianowych Bałwanów (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 2

    Nie weszli w październiku -rozumiesz to był ich ostateczny termin rozpoczęcia inwestycji na który zgodziła się GDDKiA - skoro nie weszli przed zimą to zima im się nie liczy.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    I do dzisiaj ich tam mało co widać

    hohoho (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 16 / 8

    a przecież wiadomo, że podwykonawca zwiał z budowy, bo nie zagwarantowali wypłaty!

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo