Na ulicy Wydawniczej i łączniku w stronę Kopcińskiego rozpoczęło się układanie nawierzchni. To część budowy ulicy Nowowęglowej od Wierzbowej do Kopcińskiego. Wykonawca prac chce 7 października otworzyć dla ruchu przejazd z Wydawniczej do Kopcińskiego i do Tuwima, gdzie znajdują się magazyny. Później układany będzie asfalt na ulicy Nowowęglowej i przebudowany zostanie fragment Tuwima. Zakończenie prac zaplanowano na koniec listopada. W grudniu nastąpią odbiory, aby do końca roku zakończyć inwestycję i rozliczyć ją w pierwszym kwartale 2019 r.
Budowa Nowowęglowej miała zakończyć się do 31 lipca i kosztować 15,8 mln zł. Ostatecznie powinna być ukończona do końca roku i ma kosztować 23,2 mln zł. Opóźnienie i wzrost kosztów wynika z faktu, że między Wierzbową i Kopcińskiego był nieutwardzony grunt, na którym nie można było budować drogi. Ziemię trzeba było wydobyć, zagęścić i ponownie ułożyć. Grunt nie został utwardzony przez wykonawcę dworca Łódź Fabryczna, który nie miał w umowie obowiązku wykonania takich prac.
Ulica Nowowęglowa będzie drogą równoległą do Tuwima. Powstanie dokładnie nad tunelem kolejowym, którym pociągi dojeżdżają do podziemnej stacji Łódź Fabryczna. W ramach inwestycji powstaną też specjalne łączniki, które umożliwią wjazd na ulicę Kopcińskiego. Wybudowana zostanie także nowa pętla autobusowa przy Wydawniczej oraz przebudowany zostanie fragment ulicy Tuwima.
Nowa ulica będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Zbudowane zostaną chodniki, zieleńce, oświetlenie oraz droga rowerów. Obok będzie miejsce zarezerwowane dla projektu Tramwaj dla Łodzi, czyli pozostawiony zostanie pas pod torowisko. Zasadzonych ma być 250 drzew oraz tysiące krzewów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?