- Inwentaryzacja, czyli spis budynków i drzew znajdujących się obecnie w korytarzy przyszłej drogi, to wymóg ustawy o zasadach przygotowania i realizacji inwestycji. Firma, która wygra przetarg, ma dwa miesiące na przygotowanie inwentaryzacji - wyjaśnia Aleksandra Kaczorowska z biura prasowego ZDiT.
Natomiast do końca roku ma być gotowy projekt Trasy Górnej. Tworzy go firma Mosty-Łódź, która wygrała przetarg "zaprojektuj - wybuduj". Nowa droga będzie się rozpoczynać u zbiegu al. Jana Pawła II i ul. Pabianickiej. W tym miejscu powstanie dwupoziomowe skrzyżowanie. Pod Pabianicką zostanie wybudowany tunel, w którym powstaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Tunel ma prowadzić aż do linii kolejowej.
Znacznie bardziej skomplikowane ma być skrzyżowanie Trasy Górna z ul. Rzgowską, bo zaplanowano je aż na trzech poziomach. Ostatni z nich, czyli estakada, połączy Rzgowską z Trasą Górna. Powstanie na niej jedna jezdnia z dwoma pasami. Poziom zero zajmie skrzyżowanie, przez które będą mogli przechodzić piesi i rowerzyści. Natomiast na poziomie minus jeden zostanie wybudowany tunel, który poprowadzi ruch w kierunku węzła autostrady A1. W tunelu powstaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu.
Koncepcja Trasy Górnej przewiduje też wybudowanie nowej ul. Śląskiej między torami a ul. Zaolziańską. Prawdopodobnie będzie ona mieć dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Nowa Śląska ma się łączyć z Trasą Górna.
Budowa nowej drogi została podzielona na dwa etapy. Pierwszy to dwukilometrowy odcinek między Paradną a Rzgowską. To właśnie tam wiosną rozpoczną się prace. Natomiast w drugim etapie powstanie fragment Trasy Górna między Paradną a Pabianicką. Jego planowana długość to 2,4 km.
Inwestycja ma kosztować 425 mln zł, z czego połowę dofinansuje Unia Europejska.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?