Tunel będzie miał dwie komory dla pociągów jadących w kierunku Fabrycznego lub Widzewa. Będzie się on zaczynał przy parku Baden-Powella, około 400 metrów przed ul. Niciarnianą.
- Zgodnie z projektem tunel będzie miał około 1,5 km, jego szerokość i wysokość jest zmienna - mówi Katarzyna Rumowska, rzecznik konsorcjum firm Torpol, Astaldi, Intercor, PBDiM, które buduje Fabryczny. - Będzie on wykonany w technologii podstropowej, czyli takiej samej jak podziemny dworzec.
Oznacza to, że najpierw zostaną wykonane ściany szczelinowe, w tym przypadku o grubości od 80 cm do 1 m, na których ma się opierać strop o grubości 1,2 m. Taką samą grubość ma mieć żelbetowa płyta fundamentowa. Gdy już strop będzie gotowy, przez zrobione w nim otwory będzie spod niego wydobywana ziemia.
Pod koniec października rozpoczęły się prace przy budowie tunelu od jego części wlotowej. Obiekt ma być bezpieczny dla pociągów i podróżujących nimi pasażerów. W przypadku jakiejkolwiek awarii będzie można z niego wyjść.
- W tunelu będzie kilka wyjść ewakuacyjnych - po trzy klatki schodowe w części przy ul. Kopcińskiego i przy ul. Niciarnianej - tłumaczy Rumkowska.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?