Najnowsza micra (K13) powstaje od 2010 roku m.in. w Indiach i stamtąd na nasz rynek trafia wyłącznie jako pięciodrzwiowy hatchback. To już czwarte pokolenie małego nissana.
O ile pierwsze micry były projektowane i konstruowane pod gusty Europejczyków, obecna wersja jest autem ogólnoświatowym. W prawie identycznej formie i z podobnymi silnikami, choć pod różnymi nazwami (march, pulse) Nissan sprzedaje ją w 160 krajach, od Australii, przez Azję po Europę.
Konstrukcja najnowszego nissana micra została zbudowana na zupełnie nowej platformie. Dzięki temu jest ona nieco dłuższa (o 6 cm) i niższa (1 cm) od poprzedniczki z lat 2002-2010. Ma także o 2 cm wydłużony rozstaw osi. Micra ma 3,78 m długości, 1,66 m szerokości i 1,52 m wysokości, przy rozstawie osi wynoszącym 2,45 m. Pojemność jej bagażnika wynosi teraz 265 l. Z takimi wymiarami zewnętrznymi pozostaje bodaj najmniejszym samochodem osobowym w segmencie B. Nie oznacza to, na szczęście, ciasnego wnętrza - kabina micry przestronnością dorównuje dłuższym i szerszym modelom konkurencyjnych marek. Jednocześnie poprawiła się jakość jej zachowania na drodze.
W zeszłym roku do silnika benzynowego 1,2 l (80 KM) dołączył drugi o tej samej pojemności, ale z mocą sięgającą 100 KM (142 Nm). Jest on wyposażony w wielopunktowy, bezpośredni wtrysk paliwa oraz kompresor.
Do listy zalet najmniejszego nissana należy dopisać bardzo dobre, jak na tej klasy samochód, wyposażenie, korzystne warunki gwarancji oraz cenę, w której te samochody są obecnie oferowane w polskich salonach sprzedaży.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?