Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czy bank opóźnia księgowanie transakcji, by zarobić 5 zł?

Agnieszka Jasińska
archiwum polskapresse
Klient Banku Pocztowego uważa, że bank opóźnia księgowanie płatności kartą, żeby ściągnąć od niego opłatę. Bank tłumaczy, że to przez transakcje zbliżeniowe Pan Tadeusz z Łodzi ma konto w Banku Pocztowym. Dostał do niego kartę bankomatową. Może z niej korzystać bezpłatnie, jeśli zapłaci nią minimum 200 zł miesięcznie za zakupy. Chociaż łodzianin stara się przestrzegać terminów, bank pobiera od niego pieniądze za korzystanie z karty. Mężczyzna się z tym nie zgadza.

- Staram się oszczędzać każdy grosz. Dlatego bardzo zwracam uwagę na to, ile płacę kartą. Zależy mi na unikaniu dodatkowych opłat - mówi klient banku. - Niejednokrotnie jednak miałem sytuację, że zrobiłem zakupy np. 26 dnia miesiąca, a mimo to musiałem zapłacić za kartę. To 5 zł, ale z małych kwot zbierają się duże. W banku tłumaczyli mi, że u nich ta płatność została wykazana dopiero po pierwszym dniu kolejnego miesiąca i nic nie można zrobić - mówi pan Tadeusz.  Łodzianin nie zgadza się z taką argumentacją.

- Przy dzisiejszym rozwoju technologii do takich sytuacji nie powinno dochodzić - uważa pan Tadeusz. - Nawet jeśli po drodze jest weekend i nie ma księgowania, informacja o transakcji powinna dotrzeć do banku w chwili, gdy miała miejsce. To wyciąganie pieniędzy od klientów.
Niestety, to tłumaczenie nie przekonuje bankowców.

- Przyjęliśmy zasadę zwalniania klienta z opłaty za kartę na podstawie daty księgowania, a nie daty transakcji. Ma to związek z tym, że nie wszystkie transakcje realizowane przez klienta są autoryzowane przez bank - tłumaczy Magdalena Ossowska-Krasoń, rzeczniczka Banku Pocztowego. - Oznacza to w praktyce, że gdy ktoś płaci np. zbliżeniowo, bank otrzymuje od operatora płatności informację o takiej transakcji kilka dni później. Dopiero wtedy dowiadujemy się, że klient dokonał płatności. Pliki są księgowane w systemie banku i pojawia się obciążenie na rachunku klienta, czyli transakcja jest rozliczona. Rozumiemy, że w pewnych sytuacjach stanowi to niedogodność. Jednak wynika to głównie właśnie z postępu technologicznego. Usprawnia to i czyni wygodniejszym dokonywanie płatności, ale jednocześnie sprawia, że nie wszystkie transakcje bank może od razu odnotować w systemie.

Magdalena Ossowska-Krasoń zapewnia, że księgowanie transakcji wykonanych kartą bank dokonuje w najszybszym możliwym terminie. - Nasi klienci mogą na bieżąco monitorować, które transakcje są rozliczone w systemie bankowości elektronicznej - mówi Ossowska-Krasoń. - Zasada dotycząca zwalniania z opłaty za kartę na podstawie daty księgowania znajduje się w regulaminie naszego banku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki