- Ten projekt od początku ewaluował w zależności od tego, na co można było pozyskać unijne fundusze. Pierwotnie miał być tylko projektem tramwajowym - mówi Magin. - Jednak za zarządu komisarycznego miał on optymalną wersję z bezkolizyjnym skrzyżowaniem marszałków i tunelem przy pl. Zwycięstwa.
Zgodnie z tą koncepcją prace wyceniono na 500 mln zł, a unijne dofinansowanie miało wynosić 236 mln zł.
- Wywrócenie projektu przez prezydent Hannę Zdanowską i budowa fos między Kościuszki a Kilińskiego, spowodowało przegrodzenie centrum miasta i galopujący wzrost kosztów - mówi Magin.
Według radnego łączny koszt trasy W-Z może sięgać 900 mln zł.
- Czy można jeszcze bardziej popsuć trasę W-Z? Można, budując estakadę na Widzewie - kwituje radny.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?