Od tego zależy, czy zostanie dokończony nieczynny, wschodni wiadukt przy dworcu Łódź Kaliska i czy przeprowadzona zostanie modernizacja linii kolejowej nr 14 z Łodzi Kaliskiej przez Zduńską Wolę do Ostrowa Wielkopolskiego. Przypomnijmy, że pierwsza z tych inwestycji w ogóle nie znalazła się w planach ministerstwa transportu, zaś druga była tylko wśród zadań rezerwowych.
Było to o tyle zaskakujące, że obie inwestycje miały szansę na wcześniejszą realizację, ale zabrakło na nie pieniędzy. O wpisanie obydwu pominiętych projektów do wieloletniego programu inwestycji kolejowych do roku 2015 starali się samorządowcy woj. łódzkiego.
Marszałek Witold Stępień postanowił dodatkowo lobbować, aby na listę ministerialnych inwestycji został dopisany tunel średnicowy, łączący Łódź Fabryczną i Łódź Kaliską. Przed rozpoczęciem konsultacji lista WPIK liczyła 135 projektów, wartych łącznie 31,6 mld zł. Kolejnych 17 zadań wpisano jako rezerwy.
Przypomnijmy, że przy budowie nowego dworca Łódź Kaliska miały powstać dwa wiadukty kolejowe. Jeden - zachodni - został wybudowany, a prace przy drugim - wschodnim - przerwano w 1999 roku. Doprowadziło to do sytuacji, że pociągi jadące na Kaliski z południa wjeżdżają tylko jednym torem po wiadukcie zachodnim. Gdyby doszło do awarii lub wykolejenia pociągu, to stacja zostałaby odcięta od świata.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?