Reforma edukacji w Łodzi. Nadzwyczajna sesja Rady Miejskiej...

    Reforma edukacji w Łodzi. Nadzwyczajna sesja Rady Miejskiej [RELACJA]

    Maciej Kałach

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Reforma edukacji w Łodzi. Nadzwyczajna sesja Rady Miejskiej

    Reforma edukacji w Łodzi. Nadzwyczajna sesja Rady Miejskiej ©Paweł Łacheta/archiwum Dziennika Łódzkiego

    Reforma edukacji w Łodzi | W czwartek, 16 lutego, na nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej w Łodzi, radni zajmują się reformą edukacji w Łodzi. Zapraszamy do śledzenia relacji na żywo.
    Reforma edukacji w Łodzi. Nadzwyczajna sesja Rady Miejskiej

    Reforma edukacji w Łodzi. Nadzwyczajna sesja Rady Miejskiej ©Paweł Łacheta/archiwum Dziennika Łódzkiego

    15.00 Wznowienie sesji po przerwie. Już po głosowaniach. Projekt dostosowania sieci łódzkich szkół do reformy przeszedł w wersji prezentowanej przez Trelę. "Za" radni koalicji PO-SLD, radni PiS wstrzymali się od głosu. Teraz łódzka uchwała trafi na biurku kuratora oświaty, który może sugerować władzom miasta wprowadzenie w niej poprawek.

    Dziękujemy za śledzenie naszej relacji i przypominamy zmiany uchwalone podczas właśnie zakończonej sesji:

    Część gimnazjów wygaśnie w swoich siedzibach do czerwca 2019 r. (bo nie będą miały pierwszaków na skutek rządowej reformy), zaś inne gimnazja już wcześniej połączą się z placówkami innych typów – i w ich ramach będą działać wygasające oddziały gimnazjalne.

    Śródmieście:
    • Na bazie wygasających Gimnazjum nr 1 oraz Gimnazjum nr 28 (z Widzewa) powstanie całkiem nowe XI LO – w budynku po Gimnazjum nr 28. XI LO będzie oferować klasy dwujęzyczne ("angielskie" i "francuskie").
    • Gimnazjum nr 2 – włączone do XII LO (docelowo ogólniak będzie pracował w budynku po gimnazjum).
    • Gimnazjum nr 3 zamieni się w całkiem nową podstawówkę.
    • Gimnazjum nr 5 – włączenie do Zespołu Szkół Gastronomicznych.



    Bałuty:
    • Gimnazjum nr 6 – włączone do Zespołu Szkół Samochodowych.
    • Gimnazja nr 7 i 8 – wygaszenie.
    • Gimnazjum nr 10 – włączenie do ZS Ponadgimnazjalnych nr 10 ("Elektronik").
    • Gimnazjum nr 12 – wygaszenie.
    • Gimnazjum nr 13 – zamieni się w nową podstawówkę.
    • Gimnazjum nr 14 – wygaszenie.
    • Gimnazjum nr 15 – włączenie do XXX LO. Ogólniak będzie pracował w budynku po gimnazjum.
    • Gimnazjum nr 16 – włączenie do SP nr 184.
    • Gimnazjum 17 i 18 – wygaszenie.
    • Gimnazjum nr 11 – włączenie do XLII LO (obie szkoły już obecnie tworzą zespół).



    Polesie:
    • Gimnazjum nr 19 – włączenie do XXXIV LO (tam ma być realizowany postulat społeczności gimnazjum, czyli prowadzenie klas z językiem japońskim i chińskim).
    • Gimnazjum nr 20 – wygaszenie.
    • Gimnazjum nr 21 – włączenie do SP nr 19.
    • Gimnazjum nr 22 – włączenie do SP nr 44.
    • Gimnazjum nr 24 - włączenie do SP nr 36.
    • Gimnazjum nr 26 – włączone do Zespołu Szkół Ekonomiczno - Turystyczno – Hotelarskich.
    • Gimnazjum nr 47 – włączenie do SP nr 67 (obie placówki już teraz tworzą Zespół Szkół Integracyjnych).
    • Gimnazjum nr 23 – włączenie do XXXIV LO (obie placówki już teraz tworzą Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 7, do którego mają dołączyć oddziały z Gimnazjum nr 19).



    Widzew:
    • Gimnazjum nr 28 – na jego bazie (i Gimnazjum nr 1 ze Śródmieścia) powstanie nowe XI LO.
    • Gimnazjum nr 29 – włączenie do SP nr 12.
    • Gimnazjum nr 30 – wygaszanie.
    • Gimnazjum nr 31 – włączenie do SP 193.
    • Gimnazjum nr 32 – włączenie do ZSP nr 3.
    • Gimnazjum nr 33 – zamiana w nową podstawówkę.
    • Gimnazjum nr 36 – włączenie do SP nr 205.
    • Gimnazjum nr 34 – włączenie do XXXII LO (obie placówki już teraz tworzą Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1, ponadto powstanie przy nim nowa podstawówka - SP nr 198: szkoła ogólnodostępna z własnym obwodem z oddziałami sportowymi i dwujęzycznymi z j. hiszpańskim)
    • Gimnazjum nr 35 – włączenie do XLVII LO (obie placówki już teraz tworzą Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 8).



    Górna:
    • Gimnazjum nr 37 – wygaszenie.
    • Gimnazjum nr 38 – włączenie do SP nr 138.
    • Gimnazjum nr 40 – wygaszenie.
    • Gimnazjum nr 41 – włączenie do XX LO (docelowa siedziba ogólniaka będzie w obecnej siedzibie gimnazjum).
    • Gimnazjum nr 43 – włączenie do SP nr 162.
    • Gimnazjum nr 44 – włączenie do VI LO (docelowa siedziba ogólniaka będzie w obecnej siedzibie gimnazjum).
    • Gimnazjum nr 46 – wygaszenie.
    • Gimnazjum nr 39 – włączenie do XLIII LO (obie placówki już teraz tworzą Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 5).



    14.24 Tomasz Trela, wiceprezydent Łodzi (SLD), w czasie trwającej jeszcze przerwy o propozycji PiS: "Jeśli stworzymy tyle nowych podstawówek, to trzeba będzie obecnym zabrać części ich obwodów. One nie będą z tego zadowolone..."

    14.00 PiS popiera postulat Gimnazjum nr 29, aby także zamiast tej szkoły powstał nowy ogólniak. Radni tego klubu proponują też utworzenie nowych podstawówek w miejscu części wygaszanych gimnazjów.

    Prawnicy Rady Miejskiej uznali, że poprawka PiS jest niedopuszczalna ze względów formalnych - bowiem nowe podstawówki nie miałyby określonych obwodów. Kwadrans przerwy w obradach.

    13.45 A teraz przedstawicielka rady rodziców Gimnazjum nr 29 przekonuje, że ta szkoła nie jest gorsza od Gimnazjum nr 1 i też powinna zostać przekształcona w całkiem nowy ogólniak. Trwa dyskusja o kryteriach, za pomocą których władze miasta wybrały do "uratowania" właśnie Gimnazjum nr 1.

    Przypomnijmy, że na bazie wygasających Gimnazjum nr 1 oraz Gimnazjum nr 28 (z Widzewa) powstanie całkiem nowe XI LO – w budynku po Gimnazjum nr 28. XI LO będzie oferować klasy dwujęzyczne ("angielskie" i "francuskie").

    13.20 Monika Malinowska-Olszowy, radna PO: "Proszę spojrzeć jak Hitler kształcił swoje dzieci (...). Nie pozwolimy, żeby dzieci były kształcone według pisowskiej ideologii".

    Malinowska-Olszowy tłumaczyła oburzonym radnym PiS, że w wypowiedzi z "Hitlerem" (i "jego dziećmi - czyli, jak można się domyślać - obywatelami III Rzeszy) przekazywała opinię łodzian - swoich rozmówców. Oznajmiła, że - jeśli członkowie PiS czują się obrażeni - ona ich przeprasza. Ale porównanie, pochodzące, nie od niej, lecz od rodziców uczniów, jest wynikiem ich frustracji wprowadzaną reformą.
    - Proszę spojrzeć, w jaki sposób np. znika z podstawy programowej z historii Wałęsa - mówiła Monika Malinowska-Olszowy.

    12.25 Marcin Zalewski, radny PiS (po wystąpieniu Walaska). "Ta mównica jest wykorzystywana przez osoby, które chciałby robić karierę w parlamencie". Dalej o tym, że władze Łodzi, zamiast wcześniej zabrać się za projektowanie zmian, marnowały czas. "Choć komitet sterujący w UMŁ powstał we wrześniu 2016 r., nie znaczy, że pracował".

    Radny PiS potwierdza, że do Łodzi przyjedzie w piątek minister edukacji. Anna Zalewska spotka się z samorządowcami, aby porozmawiać m.in. o finansowaniu reformy.

    12.18 Przemawia Mateusz Walasek, radny PO. "My próbujemy ratować sytuację po zamachu na polską, łódzką szkołę."

    12.00 Głos zabierają radni, a na balkonie robi się pustawo...


    11.40 Po zmianach 17 podstawówek może być dotknięta dwuzmianowością. Według Treli, szacunkowy koszt ich wprowadzania to ok. 70 mln zł (w tym 8 milionów zł na utworzenie pracowni do chemii i fizyki w podstawówkach). Wiceprezydent nie ma danych o liczbie zwolnień w wyniku zmian.

    11.10 Trela ogłosił "ostateczną" wersję "ostatecznego" wariantu zmian w Łodzi, wprowadzanych od nowego roku szkolnego.
    Część gimnazjów wygaśnie w swoich siedzibach do czerwca 2019 r. (bo nie będą miały pierwszaków na skutek rządowej reformy), zaś inne gimnazja już wcześniej połączą się z placówkami innych typów – i w ich ramach będą działać wygasające oddziały gimnazjalne.

    Śródmieście:
    • Na bazie wygasających Gimnazjum nr 1 oraz Gimnazjum nr 28 (z Widzewa) powstanie całkiem nowe XI LO – w budynku po Gimnazjum nr 28. XI LO będzie oferować klasy dwujęzyczne ("angielskie" i "francuskie").
    • Gimnazjum nr 2 – włączone do XII LO (docelowo ogólniak będzie pracował w budynku po gimnazjum).
    • Gimnazjum nr 3 zamieni się w całkiem nową podstawówkę.
    • Gimnazjum nr 5 – włączenie do Zespołu Szkół Gastronomicznych.


    Bałuty:
    • Gimnazjum nr 6 – włączone do Zespołu Szkół Samochodowych.
    • Gimnazja nr 7 i 8 – wygaszenie.
    • Gimnazjum nr 10 – włączenie do ZS Ponadgimnazjalnych nr 10 ("Elektronik").
    • Gimnazjum nr 12 – wygaszenie.
    • Gimnazjum nr 13 – zamieni się w nową podstawówkę.
    • Gimnazjum nr 14 – wygaszenie.
    • Gimnazjum nr 15 – włączenie do XXX LO. Ogólniak będzie pracował w budynku po gimnazjum.
    • Gimnazjum nr 16 – włączenie do SP nr 184.
    • Gimnazjum 17 i 18 – wygaszenie.
    • Gimnazjum nr 11 – włączenie do XLII LO (obie szkoły już obecnie tworzą zespół).


    Polesie:
    • Gimnazjum nr 19 – włączenie do XXXIV LO (tam ma być realizowany postulat społeczności gimnazjum, czyli prowadzenie klas z językiem japońskim i chińskim).
    • Gimnazjum nr 20 – wygaszenie.
    • Gimnazjum nr 21 – włączenie do SP nr 19.
    • Gimnazjum nr 22 – włączenie do SP nr 44.
    • Gimnazjum nr 24 - włączenie do SP nr 36.
    • Gimnazjum nr 26 – włączone do Zespołu Szkół Ekonomiczno - Turystyczno – Hotelarskich.
    • Gimnazjum nr 47 – włączenie do SP nr 67 (obie placówki już teraz tworzą Zespół Szkół Integracyjnych).
    • Gimnazjum nr 23 – włączenie do XXXIV LO (obie placówki już teraz tworzą Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 7, do którego mają dołączyć oddziały z Gimnazjum nr 19).


    Widzew:
    • Gimnazjum nr 28 – na jego bazie (i Gimnazjum nr 1 ze Śródmieścia) powstanie nowe XI LO.
    • Gimnazjum nr 29 – włączenie do SP nr 12.
    • Gimnazjum nr 30 – wygaszanie.
    • Gimnazjum nr 31 – włączenie do SP 193.
    • Gimnazjum nr 32 – włączenie do ZSP nr 3.
    • Gimnazjum nr 33 – zamiana w nową podstawówkę.
    • Gimnazjum nr 36 – włączenie do SP nr 205.
    • Gimnazjum nr 34 – włączenie do XXXII LO (obie placówki już teraz tworzą Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1, ponadto powstanie przy nim nowa podstawówka - SP nr 198: szkoła ogólnodostępna z własnym obwodem z oddziałami sportowymi i dwujęzycznymi z j. hiszpańskim)
    • Gimnazjum nr 35 – włączenie do XLVII LO (obie placówki już teraz tworzą Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 8).


    Górna:
    • Gimnazjum nr 37 – wygaszenie.
    • Gimnazjum nr 38 – włączenie do SP nr 138.
    • Gimnazjum nr 40 – wygaszenie.
    • Gimnazjum nr 41 – włączenie do XX LO (docelowa siedziba ogólniaka będzie w obecnej siedzibie gimnazjum).
    • Gimnazjum nr 43 – włączenie do SP nr 162.
    • Gimnazjum nr 44 – włączenie do VI LO (docelowa siedziba ogólniaka będzie w obecnej siedzibie gimnazjum).
    • Gimnazjum nr 46 – wygaszenie.
    • Gimnazjum nr 39 – włączenie do XLIII LO (obie placówki już teraz tworzą Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 5).


    10.50 Obrady wznowione. Przemawia Tomasz Trela, wiceprezydent Łodzi, odpowiedzialny za edukację. Opowiada radnym o styczniowych konsultacjach społecznych, które doprowadziły do obecnego projektu wprowadzenia zmian. Priorytetem było zapewnienie uczniom gimnazjów, by kończyli naukę z tymi nauczycielami, z którymi ją rozpoczęli.

    10.06 Dwie strony edukacyjnego "trójkąta" na balkonie sali obrad radnych. Przy ul. Podmiejskiej 21 działają w jednym budynku SP nr 83 i VI LO. Społeczność podstawówki twierdzi, że jest jej za ciasno. Ale ogólniak wcale nie chce się nigdzie przenosić. Tymczasem chętnie "przygarnęłoby" go do swojej siedziby wygasające Gimnazjum nr 44 z ul. Deotymy 1 (licząc, że jego tradycje uda się jakoś połączyć z VI LO).



    9.45 Z opóźnieniem rozpoczęła się sesja Rady Miejskiej. Wnioskiem o 30 minut przerwy ze strony radnych PiS.

    9.15 Mariola Zajdlic (po lewej), dyrektor Gimnazjum nr 30 (według wariantu C, ma być wygaszone): "Nie dostąpiłam od Tomasza Treli choćby zaszczytu usłyszenia – odczep się, babo". Przypomnijmy, że to gimnazjum walczy o utworzenie w jego miejscu liceum z klasami integracyjnymi.



    9.10 Nowym liceum chce zostać - zamiast wygaszania - Gimnazjum nr 29.



    9.05 Dyrektor Gimnazjum nr 19 wyraził zgodę na połączenie z ZSO nr 7 i wspólne tworzenie oferty liceum. Rodzice uczniów z tej szkoły wciąż mają jednak wątpliwości przed takim połączeniem.

    9.00 "Problemem są niedomówienia między radami pedagogicznymi, wynikającymi z braku czasu" - mówi Ireneusz Maj, dyrektor Gimnazjum nr 19.





    8.50 "Nie widzimy sensu połączenia" - mówi przedstawicielka rady rodziców Gimnazjum nr 19 (odnosząc się do propozycji połączenia z ZSO nr 7 z XXXIV LO), które walczy o przekształcenie w liceum z językami wschodnimi.

    Rodzice z Gimnazjum nr 19 chcieli, aby dyrektorem takiej połączonej szkoły był dyrektor tej placówki (Ireneusz Maj) - nie zaś dyrektor ZSO nr 7 (Anna Rabiega). Trela mówi, że to nie możliwe, zatem, według rodziców, połączenie jest nieakceptowalne.

    8.40 Tymczasem związkowcy z ZNP, obecni na obradach komisji, naradzają się, jak "przywitać" Annę Zalewską, minister edukacji, która w piątek (17 lutego) ma przyjechać do Łodzi. Możliwa jest pikieta przed XII LO, bo podobno ta szkoła będzie gospodarzem wizyty.

    8.15 Na komisji są też przedstawiciele Gimnazjum nr 19, gdzie do północy trwał strajk ostrzegawczy zwolenników jego przekształcenia w ogólniak z językami wschodnimi.

    Reforma edukacji w Łodzi. Rodzice okupują salę gimnastyczną w Gimnazjum nr 19 w Łodzi [ZDJĘCIA,FILM]

    Tomasz Trela, wiceprezydent Łodzi, odpowiedzialny za edukację, oznajmił, że jest zgoda rady pedagogicznej Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 7 (dziś istnieje tam Gimnazjum nr 23 i XXXIV Liceum Ogólnokształcące) na włączenie w strukturę ZSO nr 7 wygasającego Gimnazjum nr 19 - i tworzenia na tej bazie oddziałów z językami wschodnimi.
    Natomiast zgody Treli na tworzenie nowego LO na bazie tylko i wyłącznie Gimnazjum nr 19 nie ma.

    Przypomnijmy, że bazą do dzisiejszych dyskusji jest wariant "C" wprowadzenia rządowej reformy w Łodzi.

    Ostateczny projekt reformy oświaty w Łodzi. Będą nowe podstawówki i liceum

    Trela przedstawił go przed tygodniem, ale od 9 lutego przeszedł kilka zmian.

    W Łodzi rodzice i dyrektorzy walczą o szkoły przed sesją radnych o reformie oświaty

    W Łodzi jest 36 samodzielnych gimnazjów (niepołączonych w zespół z innymi typami szkół). Zgodnie z rządową reformą, nigdy nie przejmą już pierwszaków - i wygasną do czerwca 2019 r. Radni rozstrzygają dziś m.in., jak te gimnazja mają wygasać: czy jako samodzielne placówki czy z oddziałami gimnazjalnymi włączanymi do ogólniaków lub podstawówek.

    8.00 Sesję Rady Miejskiej poprzedza, zaplanowane od godz. 8, posiedzenie radnych z komisji edukacji, którzy mają zaopiniować plan nowej sieci szkół - przed dyskusją na sesji. Już na komisję przyszli przedstawiciele społeczności szkół, mających wątpliwości wobec planu władz miasta. Są m.in. rodzice uczniów z Gimnazjum nr 30. Chcą oni przekształcenia tej szkoły w ogólniak z klasami integracyjnymi.

    Maciej Kałach


    ***

    Rozpoczęcie nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej zaplanowano na godz. 9. Godzinę wcześniej, odbyć ma się posiedzenie Komisji Edukacji.

    - Jesteśmy na finiszu pierwszego etapu wprowadzania reformy edukacji w Łodzi. Jutro rozpocznie się sesja Rady Miejskiej, na której przyjmiemy nową siatkę szkół - zapowiadała na środowej konferencji prasowej Marta Wandzel, radna Prawa i Sprawiedliwości. - Będziemy przekonywać Urząd Miasta Łodzi do wprowadzania tej reformy w sposób wzorcowy.

    CZYTAJ TEŻ: Reforma edukacji w Łodzi. Rodzice okupują salę gimnastyczną w Gimnazjum nr 19 w Łodzi

    - Dobiegają końca prace przygotowawcze nad wdrażaniem reformy systemu edukacji. Sojusz Lewicy Demokratycznej od początku będąc przeciwny tego typu zmianom w polskiej oświacie, poważnie podchodzi do ustawy przyjętej przez sejm i podpisanej przez prezydenta RP - zaznaczał w środę przewodniczący Klubu Radnych SLD Sylwester Pawłowski. - Chcemy, by sieć szkół podstawowych i ponadpodstawowych była dostosowana jak najlepiej do wymogów, jakie ze sobą niesie Prawo Oświatowe.

    CZYTAJ TEŻ: Ostateczny projekt reformy oświaty w Łodzi. Będą nowe podstawówki i liceum

    ZOBACZ | Wydarzenia minionego tygodnia w Łódzkiem

    Komentarze (47)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Lykeion

    rodzic (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    co się stanie z gimnazjum Lykejon z ul rajdowej 13 nigdzie niema o nim ani słowa
    żadnej informaci co się stanie nie wiem czy mam już przenosić dziecko czy dalej czekać ?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Lykeion

    rodzic (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    czemu na żadnej liście niema gimnazjum Lykeion z ul raidowej13
    czy ta placówka nikogo nie obchodzi ,czy kuratorium jest ślepe?
    jak mam to sprawdzić jako rodzic ?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Przenosiny 2 roczników z Gimnazjum nr 1 - skandal!!!

    Wkurzony Rodzic (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2

    Nie rozumiem, dlaczego dwa roczników uczniów z Gimnazjum nr 1 zostaną wyrzucone ze szkoły na Sterlinga! Powinni móc ukończyć szkołę w tym samym miejscu. Wielu uczniów dojeżdża z odległych dzielnic...rozwiń całość

    Nie rozumiem, dlaczego dwa roczników uczniów z Gimnazjum nr 1 zostaną wyrzucone ze szkoły na Sterlinga! Powinni móc ukończyć szkołę w tym samym miejscu. Wielu uczniów dojeżdża z odległych dzielnic Łodzi, dojazd na Kopcińskiego to będzie dla wielu osób duże utrudnienie. Dzieciaki z rejonu zamiast mieć blisko szkołę, też będą musiały jeździć. Uważam tę decyzję za fatalną! Młodzież powinna skończyć szkołę w tym samym budynku na Sterlinga. Przenoście sobie dopiero nowe liceum!!!zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Bardzo dziękujemy Pani Prezydent!

    pracownik Teatru Pinokio (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 6

    Do rejestru zabytków wpisano fabrykę Franciszka Schmiedera graniczącą z OFF Piotrkowska. Po pracach remontowych będzie tam siedziba teatru Pinokio oraz Centrum dla Najmłodszych.
    Nareszcie będzie...rozwiń całość

    Do rejestru zabytków wpisano fabrykę Franciszka Schmiedera graniczącą z OFF Piotrkowska. Po pracach remontowych będzie tam siedziba teatru Pinokio oraz Centrum dla Najmłodszych.
    Nareszcie będzie SUPER!!!!! zwińzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    zmniejszyć rejony

    ola (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 3

    Na bazie dobrych gimnazjów mogły powstać podstawówki, ale miasto ugięło się, bo dyrektorzy podstawówek nie chcą konkurencji i wolą uczyć na zmiany niż zrobić coś porządnie, zmniejszyć rejony, ilość...rozwiń całość

    Na bazie dobrych gimnazjów mogły powstać podstawówki, ale miasto ugięło się, bo dyrektorzy podstawówek nie chcą konkurencji i wolą uczyć na zmiany niż zrobić coś porządnie, zmniejszyć rejony, ilość uczniów w klasachzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    bubel

    polko (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

    Miastu nie uda się reforma, bo wciągu 2 tyg, na szybcika nie da się, tylko strata dla łodzian. Dobrek kadry sa rozbijane, a to one tworzą obraz oswiaty. Nie można brać pod uwagę tylko samych budynków

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Radogoszcz

    polak (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9

    Szkoła to nie budynek, ale przede wszystkim tworzą ją nauczyciele i dyrektor. Tego faktu pan Trela nie brał pod uwagę. Likwiduje się świetne gimnazja, a zostawia licea, które już dawno nie powinny...rozwiń całość

    Szkoła to nie budynek, ale przede wszystkim tworzą ją nauczyciele i dyrektor. Tego faktu pan Trela nie brał pod uwagę. Likwiduje się świetne gimnazja, a zostawia licea, które już dawno nie powinny istnieć. Liceum 42 do takich należy. Do tej szkoły uczniowie są zapisani, ale tam nic się nie dzieje, a dyrektorki nic nie robią, by zmienić wizerunek szkoły. To liceum istnieje tylko dlatego, że jest to duży budek, nowoczesny. Poza tym ta szkoła niczego nie oferuje uczniom, przydałaby się tam jakaś kontrola kuratoryjna. Radogoszcz nie ma dobrej szkoły. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tia

    pardons (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

    Samorzady samorzady miedzy 2009-2016 dlug miasta doszedl wzrosl od 07mld do 2,5mld i to jeden z wiekszych sukcesow czyciej

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dwujęzyczność

    RP (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 2

    Tworzy się nowe liceum dwujęzyczne chociaż istnieją już dwa angielskie IV i francuskie XIII. Po co kolejne? O co chodzi z tą XI?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Re

    KK (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    Chodzi o to, ze po prostu chca sie uratować. Powstaja takie oddziały, poniewaz gim28 mialo w swojej ofercie klasy dwujęzyczne francuskie i szkoda byloby z nich zrezygnować. Natomiast z gim1 sie juz...rozwiń całość

    Chodzi o to, ze po prostu chca sie uratować. Powstaja takie oddziały, poniewaz gim28 mialo w swojej ofercie klasy dwujęzyczne francuskie i szkoda byloby z nich zrezygnować. Natomiast z gim1 sie juz tak nie orientuje, ale podejrzewam ze jest bardzo podobaniezwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    reforma

    GOŚĆ (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 8

    A mnie już jest obojętne czy będą gimnazja czy nie .Zależy mi na dobru dziecka , a nieraz nauczyciele zapominają o tym .Dla nich liczy się tylko uczeń wybitny , a nad takim co trzeba popracować to...rozwiń całość

    A mnie już jest obojętne czy będą gimnazja czy nie .Zależy mi na dobru dziecka , a nieraz nauczyciele zapominają o tym .Dla nich liczy się tylko uczeń wybitny , a nad takim co trzeba popracować to już im się nie chce .Moje dziecko zostało doprowadzone do nerwicy przez panią dyrektor,która nie zgadza się z opinią poradni pedagogicznej i nie chce pomóc dziecku...a przepraszam ma pomysł.Wypisać dziecko z jej szkoły .zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wręcz przeciwnie!

    kika (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    Jest raczej odwrotnie. Właśnie dlatego, że nauczyciele większość czasu spędzają ciągnąc za uszy słabeuszy, żeby dociągnąć ich do poziomu przeciętniaków, nikt w szkole państwowej nie ma czasu ani...rozwiń całość

    Jest raczej odwrotnie. Właśnie dlatego, że nauczyciele większość czasu spędzają ciągnąc za uszy słabeuszy, żeby dociągnąć ich do poziomu przeciętniaków, nikt w szkole państwowej nie ma czasu ani ochoty pracować ponad program z uczniami zdolnymi.zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Wideo