Pociągi kursowały na trasie między Łodzią a Warszawą od 2007 do końca 2010 roku. Były wtedy najnowocześniejsze w Polsce. 11 takich pociągów kosztowało 171 mln zł. Miały jeździć wyłącznie między Łodzią a stolicą. Po przejęciu ich przez PKP Intercity zostały wysłane do obsługi relacji z Warszawy do Krakowa, Poznania i Terespola. Tylko jeden jeździł przez Łódź, na trasie z Krakowa do Poznania.
Stało się tak, bo podwójny skład ED74 mieścił ledwie 400 osób. Pociąg ze zwykłymi wagonami, których doczepiono od 9 do 12, mieścił od 660 do 900 podróżnych. Jednocześnie skończył się 5-letni okres unijnego projektu związanego z zakupem ED74 i można było je wykorzystać do innych relacji, niż Łódź - Warszawa.
W wakacje, zwłaszcza w weekendy, z Łodzi do stolicy jeździ mniej osób. Dlatego ED74 wróciły na tę trasę. W dni robocze obsłużą pociągi TLK "Papkin" "Chochoł" i "Milczek". W weekendy "edytki" pojadą w TLK "Wokulski" i "Papkin" do Łodzi oraz "Chochoł" i "Telimena" do Warszawy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?