Festiwal Off-Północna prezentuje różne odcienie teatru offowego i małych form wokalno-aktorskich. W tym roku widzowie zobaczyli sześć przedstawień, w tym dwie premiery.
W niedzielę, na zakończenie festiwalu rozstrzygnięto I Konkurs Piosenki Aktorskiej. Organizatorzy otrzymali kilkadziesiąt zgłoszeń. Ostatecznie przed festiwalowym jury – w którym zasiedli m.in. Wojciech Kościelniak, Beata Olga Kowalska, prof. Barbara Dziekan, Zbigniew Macias – zaprezentowało się szesnastu wykonawców (soliści, duety, zespoły). Zwyciężyła Dominika Kierpiec z grupą Sąstąd z Żor.
– Ich występ oraz interpretacja „Ballady o dwóch koniach” i „Awinion” zespołu Kombii okazały się dla nas najbardziej świeże, spontaniczne i barwne aranżacyjnie – podkreśla przewodniczący jury, Wojciech Kościelniak.
Drugie miejsce zajął Dominik Mironiuk, student łódzkiej Szkoły Filmowej, zaś trzecie miejsce przypadło w udziale wrocławskiemu duetowi: Annie Malek i Wojciechowi Berganderowi, w których wykonaniu można było usłyszeć między innymi „Absolutnie” Wojciecha Młynarskiego.
Laureaci I Konkursu Piosenki Aktorskiej oprócz nagród finansowych – 3000, 2000 i 1000 złotych – otrzymali też możliwość zaprezentowania się podczas bardzo udanego koncertu „Nasz portret. Piosenki Osieckiej, Kofty i Młynarskiego”, który zakończył siedmiodniowy festiwal w Teatrze Muzycznym.
Off-Północna to jednak przede wszystkim przedstawienia teatralne. Jedna z festiwalowych premier – komedia „Prawy do lewego” wejdzie do repertuaru „Muzycznego”.
– Lżejsze, komediowe propozycje stanowiły dużą część naszego programu, ale w plebiscycie publiczności wygrał spektakl z nieco innego nurtu, co pokazuje, jak bardzo trafiony jest nasz pomysł na rozszerzenie repertuaru Teatru Muzycznego o zupełnie nowy kierunek – podkreśla Krzysztof Wawrzyniak, koordynator festiwalu. W internetowym głosowaniu publiczność za najlepszy spektakl uznała „Straty/Nadmiary” grupy Nyska Studio z Inowrocławia, a za największą festiwalową osobowość – występującą w tym przedstawieniu Joannę Wiśniewską. Widowisko powstało na podstawie głośnej książki Olivera Sacksa, angielskiego neurologa i psychiatry, „Mężczyzna, który pomylił swoją żonę z kapeluszem”, podejmującej tematykę medyczną związaną z neuropsychologią. Wyreżyserował je Michał Rzepka, obok Joanny Wiśniewskiej występuje Szymon Nygard. Scenografię i projekcje multimedialne przygotowała Izabela Stronias. „Spektakl jest próbą napisania poematu o cierpieniu, którego bywamy świadkami, często nie rozumiejąc z czym mamy do czynienia” – podkreślają twórcy przedstawienia.
Na program łódzkiego festiwalu złożyły się również interaktywne wykłady, rozmowy o teatrze muzycznym i offowym, a także warsztaty impro.
„Prawy do lewego” |
Wzbogacające repertuar Teatru Muzycznego przedstawienie „Prawy do lewego” określane jest przez autorów (Szymon Jachimek – libretto, Krzysztof Brzeziński – muzyka) jako „narodowo-lewacka muzyczna komedia romantyczna”. W obsadzie znaleźli się: Piotr Stawski, Michał Jóźwik, Oksana Terefenko, Joanna Wiśniewska oraz zespół muzyczny w składzie: Krzysztof Brzeziński – instrumenty klawiszowe, Michał Rybka – gitara basowa, Nikodem Wróbel – gitara, Michał Gruszkowski – perkusja. |
ZOBACZ |Wydarzenia minionego tygodnia w Łódzkiem
Diagnoza sezon 2. Sprawdź, co stanie się w następnym odcinku!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?