Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Insignia jeszcze bardziej ambitna

TRAX
Jednym z elementów ofensywy modelowej Opla jest nowa insignia. Flagowy model marki ma teraz zmienioną stylistyką nadwozia i wnętrza. Ofertę silników wzbogacono o nowe jednostki z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Liczne udoskonalenia konstrukcji podwozia podniosły komfort jazdy. Ponadto insignia jest teraz wyposażona w system multimedialny zupełnie nowej generacji. Pozwala on na zintegrowanie wielu funkcji smartfona z samochodem, a do intuicyjnej i prostej obsługi systemu służy panel dotykowy w konsoli centralnej.

Największego osobowego opla można zamawiać w Polsce w wersji 4-drzwiowej, 5-drzwiowej i kombi (Sports Tourer). W najtańszej odmianie ceny nowej insignii zaczynają się od 88.750 zł. Opel insignia jest dostępny z silnikami wysokoprężnymi oraz benzynowymi, które są przystosowane do spalania LPG. Ich moc zawiera się w przedziale od 110 do 325 KM. Podstawowym silnikiem benzynowym jest jednostka 1.4 turbo o mocy 140 KM i momentem obrotowym 200 Nm (220 Nm z funkcją overboost). Wśród silników benzynowych na uwagę zasługują dwie turbodoładowane jednostki z bezpośrednim wtryskiem: 2.0 SIDI rozwijający 250 KM mocy (400 Nm) oraz 1.6 SIDI, którego moc to 170 KM (260 Nm, a nawet 280 Nm z overboost). Oba silniki wyróżniają się elastycznością i mogą współpracować z 6-biegową przekładnią manualną i systemem Start/Stop lub z nową 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Wersja z silnikiem 2.0 SIDI Turbo jest dostępna z napędem przednim lub na cztery koła.

Nowa insignia to również kolejny etap rozwoju stylistyki Opla opartej na "rzeźbiarskim artyźmie połączonym z niemiecką precyzją", stosowanej we wzornictwie samochodów klasy średniej tej marki. Aspiracje do klasy premium oraz dynamikę połączono z charakterystycznym optycznym poszerzeniem i obniżeniem przodu. Błyszczący, chromowany grill jest szerszy i osadzony niżej niż dotychczas. Pas z logo marki jest węższy, a jego końcówki wskazują na zaprojektowane od nowa klosze reflektorów.

Różnice w profilu sedana i hatchbacka są teraz wyraźniej zarysowane dzięki unikalnej stylistyce tylnej klapy ze zintegrowanym spojlerem. Zakrzywiona linia słupka C w wersji 5-drzwiowej zanika zanim dotrze do linii spojlera, co podkreśla sylwetkę tradycyjnego coupe. W wersji 4-drzwiowej słupek dochodzi do krawędzi spojlera, optycznie wydłużając elegancką sylwetkę sedana. Powtórzeniem tej koncepcji jest szerszy i niższy tył insignii. Chromowana listwa na tylnej klapie z Opla została przesunięta jest teraz w dół. Jej kontynuacją są wąskie lampy cofania. Zarówno w sedanie, jak i w hatchbacku tylne światła pozycyjne i stop pod przedzielonymi na dwie części kloszami są wykonane w technologii diodowej. Charakterystyczną cechą obu wersji nadwozia jest kształt samych świateł z ostrym motywem "skrzydła".

http://www.traxauto.pl/

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki