Scenariusze do filmów napisał Leszek Karczewski, kierownik Działu Edukacji MS, a reżyserem spotów jest Artur Frątczak - obaj spotkali się na planie programu edukacyjnego MS dla dzieci - "Kulturalnek".
- Reklamowanie sztuki jest zjawiskiem paradoksalnym. Wierzymy, że sztuki nie trzeba reklamować. Pomyśleliśmy więc o kampanii na opak, która będzie antyreklamowa i będzie pokazywała słabość procesu, w którym się kupczy, w tym wypadku sztuką - przyznaje Leszek Karczewski.
Scenariusze powstały specjalnie z myślą o Peszku, przed laty aktorze łódzkich teatrów Nowego, a potem im. Jaracza, gdzie rozwinęła się jego kariera. Reklama sztuki przebiega tu na wzór stereotypowych rozwiązań.
- Sztuka zawsze wymaga nagłośnienia. Oczywiście powinna się sama bronić i oddziaływać, jednak mam wrażenie, że dziś interesy sztuki trochę się gubią wobec nacisku rynku. Akcja MS wydaje mi się dowcipna, inteligentna, jeszcze takiej nie było - podkreśla aktor. Pierwszy etap kampanii składał się z 400 billboardów i 255 citylightów z twarzami członków klubu MS, które przez miesiąc reklamowały Muzeum w pięciu miastach Polski.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?