MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kierowcy obawiają się korków przy Manufakturze, gdy mieszkańcy wprowadzą się do nowego osiedla

Marcin Bereszczynski
Marcin Bereszczynski
Blisko Manufaktury powstaje duże osiedle. Zmotoryzowani alarmują, że zrobią się tam korki i trzeba zmienić układ ulic.
Blisko Manufaktury powstaje duże osiedle. Zmotoryzowani alarmują, że zrobią się tam korki i trzeba zmienić układ ulic. materiały prasowe
Okolice Manufaktury mogą być wkrótce zakorkowane. Dobiega końca budowa dużego osiedla przy Lutomierskiej. Kierowcy narzekają, że miasto nic nie robi, aby usprawnić tam transport. Magistrat odpowiada, że korki w godzinach szczytu są na całym świecie, a układ drogowy jest w stanie przyjąć skończoną liczbę pojazdów i nie da się go poszerzać w nieskończoność.

O sprawny przejazd w okolicach Manufaktury apeluje inicjatywa społeczna EL00000 - Zmotoryzowani Mieszkańcy Łodzi.

- Pomiędzy Lutomierską i Drewnowską powstanie osiedle, gdzie będzie mieszkało kilka tysięcy osób. Mieszkańcy w dużej większości będą posiadaczami przynajmniej jednego samochodu na mieszkanie. Będą musieli dojechać do pracy, szkół, lekarzy, rodziny. To przełoży się na jeszcze większe korki w tym rejonie. Ulice wokół Manufaktury już są zakorkowane w niektórych godzinach, a szczególnie w okresie świąt oraz masowych imprez organizowanych w Manufakturze. Urząd Miasta Łodzi nie przygotował infrastruktury drogowej do tego nowego wyzwania - twierdzi Krzysztof Komorowski z inicjatywy społecznej EL00000.

Przedstawiciele tej inicjatywy społecznej są przekonani, że Lutomierska i Drewnowska powinny zostać przebudowane do skali 2×2 na odcinku od Włókniarzy do Zachodniej. Twierdzą, że jest tam miejsce na poprowadzenie szerszych ulic. Wnioskowali także do prezydent Łodzi o zmianę organizacji ruchu na Drewnowskiej, aby można było przejechać nią na wprost od Zgierskiej przez Zachodnią. Ich pomysły nie znalazły akceptacji.

- Nie ma planów przebudowania ulic Drewnowskiej i Lutomierskiej do parametrów 2x2. W planach jest natomiast budowa nowej drogi o roboczej nazwie Nowo Wojska Polskiego, która ma być przedłużeniem Wojska Polskiego w kierunku drogi S14, równolegle do Drewnowskiej i Lutomierskiej - wyjaśnia Aleksandra Hac, zastępca rzecznika prasowego prezydenta Łodzi. - Ulica Drewnowska na odcinku od Zgierskiej do Zachodniej jest wąską osiedlową ulicą, na którą nie należy wprowadzać większego ruchu.

Urzędnicy twierdzą, że propozycje zmotoryzowanych spowodują tylko jeszcze większe korki. - Układ drogowy w mieście jest w stanie przyjąć skończoną liczbę pojazdów i nie da się poszerzać ulic w nieskończoność. Problem korków występuje w godzinach szczytu, które są powszechnym zjawiskiem na całym świecie - dodaje Aleksandra Hac.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Mateusz Morawiecki przed komisją śledczą

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki