Budowa trasy S14. Zachodnia obwodnica Łodzi bez trzech...

    Budowa trasy S14. Zachodnia obwodnica Łodzi bez trzech węzłów?

    Marcin Darda

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Budowa trasy S14. Zachodnia obwodnica Łodzi bez trzech węzłów?

    ©Polska Press/archiwum

    Zachodnia obwodnica Łodzi S14 aż bez trzech z pięciu planowanych wcześniej węzłów? Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przetarg na budowę S14 ogłosi być może już dziś.
    Budowa trasy S14. Zachodnia obwodnica Łodzi bez trzech węzłów?

    ©Polska Press/archiwum

    – Wszystko wskazuje na to, że zapadł wyrok na węzły na trasie ekspresowej S14 – ogłosił w poniedziałek Cezary Grabarczyk, były minister infrastruktury i łódzki poseł PO.

    Łódzki poseł przypomniał zeszłotygodniowe posiedzenie sejmowej komisji infrastruktury, podczas którego wiceminister Jerzy Szmit (PiS), zapowiedział ograniczenie liczby węzłów w nowym projekcie S14. Z sugestii wiceministra Szmita można było wyciągnąć wniosek, że odpadnie tylko jeden węzeł, tymczasem inne informacje ma Cezary Grabarczyk.

    – Prawdopodobnie nie będzie aż trzech węzłów: Teofilów, Lućmierz i Emilia – mówił Grabarczyk. – Jakie to ma znaczenie? Łódź będzie miastem bez wjazdu w kilku miejscach na trasę S14, a węzeł Aleksandrowska prawdopodobnie będzie ograniczony, więc wjazd na autostradę A2 będzie możliwy przez drogę krajową nr 1. Węzeł Retkinia ma powstać.

    Grabarczyk dodał, iż ma nadzieję, że te informacje, które dostarczono nieoficjalnie do jego biura, nie potwierdzą się. Zasugerował, że przetarg zostanie ogłoszony prawdopodobnie już dziś. Natomiast jeśli przetarg zostanie ogłoszony w takim zakresie jak przedstawił, to polityk PO„zasadne będzie pytanie o kryterium gospodarności i wymiar finansowy”.

    Czytaj:"Tak dla S14". Powstało stowarzyszenie na rzecz budowy zachodniej obwodnicy Łodzi


    – Decyzje zezwoleń na realizację inwestycji (ZRID - red.) są prawomocne, ale spowodowały przewłaszczenie terenów po jednej i drugiej stronie planowanej trasy. Będzie nowy projekt, pojawia się zatem pytanie co z kosztami poprzedniego – pytał Grabarczyk.

    Przypomnijmy: pod koniec lutego wiceminister Szmit poinformował o zamiarze unieważnienia przetargu na budowę S14. Podał wyliczenia, wedle których oferty złożone w przetargu przekroczyły budżet inwestycji o 264 mln zł. Przetarg unieważniono formalnie w kwietniu. Jego pierwszy etap rozpisano jeszcze w październiku 2015 r., niedługo po wpisaniu S14 na rządową listę planowanych inwestycji. To były ostatnie dni rządów gabinetu premier Ewy Kopacz (PO), która obiecała Łodzi S14 podczas kampanii parlamentarnej.

    Czytaj:Budowa S14. Zachodnia obwodnica Łodzi znów w punkcie wyjścia

    Potem, jesienią 2016 r. za tę inwestycję ręczył osobiście wicepremier Piotr Gliński, poseł PiS wybrany w Łodzi. Wicepremier ściągnął pod Łódź wiceministra Szmita, który wówczas podpisał decyzję o rozpoczęciu drugiego etapu przetargu. W ten sposób Gliński przeciął naciski PO, której politycy głośno mówili, że rząd PiS odstąpi od wyczekiwanej od lat obwodnicy. Niespełna pół roku później przetarg unieważniono. Jeszcze w maju komisja infrastruktury wysłała do premier Beaty Szydło dezyderat. Wszyscy jej członkowie, w tym 20 posłów PiS, stanęli na stanowisku, że S14 powinna zostać wybudowana z pierwotnie planowanymi pięcioma węzłami. „Tylko budowa wszystkich zaplanowanych węzłów pozwoli na stworzenie sprawnie funkcjonującej arterii drogowej, która umożliwi wytworzenie impulsu rozwojowego mogącego odwrócić negatywne trendy rozwojowe” – czytamy we fragmencie dezyderatu.

    ZOBACZ | Wydarzenia minionego tygodnia w Łódzkiem

    Czytaj także

      Komentarze (38)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      -2węzły

      -2węzły (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Uuuuu ktoś zdrowo na główkę upadł -węzeł "Emilia" musi pozostać jest to zbyt strategiczny węzeł,na pewno zlikwidowałbym Lućmierz ponieważ Zgierzanom nie potrzebne są trzy węzły-oprócz Emilii do...rozwiń całość

      Uuuuu ktoś zdrowo na główkę upadł -węzeł "Emilia" musi pozostać jest to zbyt strategiczny węzeł,na pewno zlikwidowałbym Lućmierz ponieważ Zgierzanom nie potrzebne są trzy węzły-oprócz Emilii do której mają rzut beretem mają jeszcze Łódź Północ prawie w samym centrum.
      Natomiast przy zachowanych węzłach"Teofilów" i "Konstantynów" śmiało można zrezygnować z węzła "Aleksandrów-Konstantynów" Soryyy mieszkańcy "Kanzasu" ale do jednego wjazdu macie 3 minuty drogi a do drugiego 8 minut .
      Poco wam trzeci??? zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Łódź to komunikacyjna WIOCHA

      MKU (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

      Łódź to wiocha bez infrastruktury drogowej i bez wizji jej poprawienia. A potem Fenomenalni i inni się dziwią że taki ruch samochodowy jest w Łodzi skoro żeby się z niej wydostać lub dojechać to...rozwiń całość

      Łódź to wiocha bez infrastruktury drogowej i bez wizji jej poprawienia. A potem Fenomenalni i inni się dziwią że taki ruch samochodowy jest w Łodzi skoro żeby się z niej wydostać lub dojechać to trzeba krążyć po tych dziurach w mieście. Brak dróg szybkiego ruchu wyprowadzającego ruch samochodowy z centrum i ułatwiający poruszanie się po mieście Brak parkingów, brak zjazdów połączonych z drogami szybkiego ruchu, Kiepska komunikacja miejska Częste awarie i niepunktualność oraz kiepska częstotliwość. To właśnie Łódż - kto tu będzie inwestował jak nikt do niego nie dojedzie. Jak chcą zmniejszyć ilośc samochodów jak do pracy nie ma czym dojechać bo komunikacja miejska jest kiepska, więc zostaje tylko samochód. No cóż wyprowadziło się przemysł z centrum miasta to przydałoby się tam jeszcze dojechać. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      A to niespodzianka!

      Barbara Z. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      To, że węzeł Teofilów nie powstanie, można było już przewidzieć zimą, kiedy na Traktorowej zaczęła się wycinka drzew pod rozbudowę osiedla, dokładnie w miejscu gdzie miała przebiegać trasa...rozwiń całość

      To, że węzeł Teofilów nie powstanie, można było już przewidzieć zimą, kiedy na Traktorowej zaczęła się wycinka drzew pod rozbudowę osiedla, dokładnie w miejscu gdzie miała przebiegać trasa dojazdowa do tego węzła. zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wybory

      lis (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 1

      Dlaczego mieszkańcy województwa łódzkiego wybierają posłów z zewnątrz? Przecież Gliński, Waszczykowski i najwiękasza gwiazda: Macierewicz, to spadochroniarze Nie mają nic wspólnego z naszym...rozwiń całość

      Dlaczego mieszkańcy województwa łódzkiego wybierają posłów z zewnątrz? Przecież Gliński, Waszczykowski i najwiękasza gwiazda: Macierewicz, to spadochroniarze Nie mają nic wspólnego z naszym regionem. Ich interasuje tylko kariera. Pamiętajcie o tym w następnych wyborach. zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Taka prawda

      taki sobie (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Święte słowa !!!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bo nie ma okręgów jednomandatowych

      Trollo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      Głosujesz na partyjniactwo i jak partyjniak spadochroniarz nawet jednego glosu nie dostanie to jak ma 1 na liście to i tak wejdzie. I to jest paranoja!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      byly minister

      ... kamieni kupa (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 8

      Pan Grabarczyk mial sporo czasu by przeprowadzic te inwestycje ale mial inne priorytety - budowanie punktow poboru na zjazdach ktore sa przejawem marnotrastwa. A obwodnice autostradowe chcial...rozwiń całość

      Pan Grabarczyk mial sporo czasu by przeprowadzic te inwestycje ale mial inne priorytety - budowanie punktow poboru na zjazdach ktore sa przejawem marnotrastwa. A obwodnice autostradowe chcial zrobic platne.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      nie wszystko od razu

      przemo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1

      żeby pislam zbudował chociaż metr, to byłoby dobrze... póki co koncza to, co zaczela poprzednia ekipa. wszystkiego sie nie dało zbudować, a PIS poki co nic nie zbudował.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Musi być kasa na stadion Skrzydlewskigo.

      (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 10


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      No nie

      Łodzianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 4

      Jestes tak tępy naprawdę? Co ma trasa budowana przez państwo do stadionu budowanego przez miasto? Za obcięcie węzłów idź i podziękuj PiSowskim skurwysynom - to ich robota


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      POwskie sukurwysyny miały 8 lat żeby wybudować drogi,

      Trollo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3 / 7

      które obiecali. Hania-Bania z Czarusiem mieli dosyć czasu na naciski na swoich żeby wybudować S-14. O A1 i A2, które miały być zakończone do 2012roku przez grzeczność nie wspomnę!

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      wypraszam sobie - nasi hejterzy nie są tępi

      dobra zmiana (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      to najwyższej klasy fachowcy, po praktyce z trollingu w Petersburgu (dawniej Leningradzie)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      po co w ogóle węzły

      aleksandrowianin (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 4

      Nie wiem po co komu trasa szybkiego ruchu skoro nie da się z niej nigdzie zjechać albo trzeba później przez pół miasta jechać... i jedyny węzeł obsługujący drugie największe osiedle w łodzi ma nie...rozwiń całość

      Nie wiem po co komu trasa szybkiego ruchu skoro nie da się z niej nigdzie zjechać albo trzeba później przez pół miasta jechać... i jedyny węzeł obsługujący drugie największe osiedle w łodzi ma nie powstać... strzał w stopęzwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      To przeciez wina z*danowskiej!

      Wyborca PO (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 15 / 16

      A kto nie zbudowal od lat planowanych dojazdow do autostrad i drog ekspresowych?! KTO??? KTO woli kase wyrzucac na parklety za 70 tys zl czy setki innych bzdur?!
      Zdanowska jest winna ZANIECHANIOM...rozwiń całość

      A kto nie zbudowal od lat planowanych dojazdow do autostrad i drog ekspresowych?! KTO??? KTO woli kase wyrzucac na parklety za 70 tys zl czy setki innych bzdur?!
      Zdanowska jest winna ZANIECHANIOM infrastrukturalnym i powinna zaplacic za to wysoka cene. Zamiast niej PO powinno wystawic kogos innego np Grabarczyka!zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Pisowskie skur!!syny

      Bbb (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 16 / 8

      A na drzewach zamiast liści
      Będą wisieć pislamisci

      Już wkrótce :)


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Ciesz się, że jeszcze POwcy nie wiszą! za CHiKK

      Trollo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 2

      Przez 8 lat byłeś rżnięty bez wazeliny przez Tfuska et consortes i dalej chcesz być rżnięty? Albo to lubisz albo to objaw masochizmu. I jeszcze chcesz żeby Cę jakiś muslim ubogacał od tylca? Czy...rozwiń całość

      Przez 8 lat byłeś rżnięty bez wazeliny przez Tfuska et consortes i dalej chcesz być rżnięty? Albo to lubisz albo to objaw masochizmu. I jeszcze chcesz żeby Cę jakiś muslim ubogacał od tylca? Czy może łeb odciął i pokazywał w necie? Tusk z Bieńkowska uciekł do Unii. Nowaczenko na Ukrainę. Kopaczowa już się stara o azyl w Kanadzie. Haniom obu pod düpskami się pali. Taka to Twoja PO.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      odp

      Wyborca PO (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 12 / 8

      ja tez nienawidze pisu, glosowalem zawsze na PO, ale zastanow sie czy ten koles z pisu nie ma racji. Skoro zdanowskiej NIE INTERESOWALO wybudowanie ANI JEDNEGO dojazdu do S14, to moze faktycznie...rozwiń całość

      ja tez nienawidze pisu, glosowalem zawsze na PO, ale zastanow sie czy ten koles z pisu nie ma racji. Skoro zdanowskiej NIE INTERESOWALO wybudowanie ANI JEDNEGO dojazdu do S14, to moze faktycznie nie ma sensu łączyc pola z lasem jak ten koles powiedzial...zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Platfąsy bez węzłów żyć nie mogą.

      ciamajdanek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 9 / 18

      Za ich kadencji wszystko szło od węzła do węzła gordyjskiego. Bezrobocie, śmieciówki, deficyt budżetowy, kradzież OFE, kurs franka. Tylko swoim złoto lało się jak z Amber Gold. Teraz chcą POwrotu...rozwiń całość

      Za ich kadencji wszystko szło od węzła do węzła gordyjskiego. Bezrobocie, śmieciówki, deficyt budżetowy, kradzież OFE, kurs franka. Tylko swoim złoto lało się jak z Amber Gold. Teraz chcą POwrotu do węzłowiska.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wisi mi PO śpiącym nietoperzem, ale to za ich rządów wybudowano

      Jorg (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 17 / 4

      istniejący odcinek S14. A co wybudowano za PIS ?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      PO miało wybudować CAŁĄ S14, A1 i A2 do EURO 2012r

      Trollo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

      więc twój argument jest inwalidą :)

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo