Mieszkańcy Łódzkiego bardzo rzadko wsiadają do pociągu

    Mieszkańcy Łódzkiego bardzo rzadko wsiadają do pociągu

    Marcin Bereszczynski

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Mieszkańcy Łódzkiego bardzo rzadko wsiadają do pociągu

    ©Krzysztof Szymczak

    Statystyczny mieszkaniec Pomorza wsiada do pociągu 
20 razy do roku – cztery razy częściej, niż statystyczny mieszkaniec województwa łódzkiego.
    Mieszkańcy Łódzkiego bardzo rzadko wsiadają do pociągu

    ©Krzysztof Szymczak

    Materiały podobne
    Urząd Transportu Kolejowego przedstawił dane dotyczące liczby przejazdów pociągami na jednego mieszkańca województwa. Z danych za 2015 r. wynika, że przeciętny mieszkaniec województwa łódzkiego odbył tylko 3,6 podróży pociągiem w ciągu roku. Rok wcześniej wskaźnik był taki sam, natomiast w 2012 r. – 4,4.

    To niewiele w porównaniu z woj. pomorskim (średnia 21,5 przejazdów) i mazowieckim (20,1). Statystyki dla województwa łódzkiego w kolejnych latach prawdopodobnie będą się poprawiać, bo dynamicznie rozwija się Łódzka Kolej Aglomeracyjna.


    Czytaj:Rekordowy rok na kolei. W 2016 roku z pociągów skorzystało 292,4 mln pasażerów

    – ŁKA obserwuje stały wzrost liczby pasażerów. W 2016 r. z pociągów spółki skorzystało 2,5 mln osób. To o 27 proc. więcej niż w 2015 r. – mówi Marta Markowska, rzeczniczka ŁKA. – Zanotowany został wzrost na liniach, które ŁKA obsługuje od 2014 i 2015 r. Na szczególną uwagę zasługuje trasa Łódź – Łowicz. Dzięki inwestycjom finansowanym przez Urząd Marszałkowski udało się w 2014 r. przywrócić ruch pasażerski na tej linii z dobrą ofertą połączeń. W 2016 r. z pociągów na trasie Łódź – Łowicz skorzystało o 30 proc. więcej podróżnych niż w roku poprzednim. Dużą popularnością cieszą się nowe kierunki. Od stycznia 2016 r. ŁKA rozpoczęła przewozy z Łodzi do Skierniewic, a od marca w weekendy do Warszawy.

    Czytaj:Łódzka Kolej Aglomeracyjna. Nowe pociągi dojadą z końcem 2018 r.

    Dane za kolejne lata powinny być jeszcze lepsze, bo ŁKA szacuje, że w 2017 r. przewiezie ponad 3,2 mln pasażerów, czyli 28 proc. więcej, niż w 2016 r.

    Prezes UTK zaznacza, że duże różnice w statystykach liczby przejazdów na jednego mieszkańca wynikają z gęstości sieci kolejowych w różnych regionach. Woj. pomorskie, a zwłaszcza śląskie mają najbardziej gęstą sieć kolejową, więc mieszkańcy traktują pociągi jako komunikację miejską.

    ŁKA wskazuje, że ograniczeniem dla rozwoju połączeń kolejowych w woj. łódzkim jest ograniczona przepustowość linii jednotorowych i ograniczenia prędkości, przez co nadal trudno konkurować z transportem drogowym.

    Komentarze (16)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Łódź może powiedzieć że ma super dworzec.

    b (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5

    By utrzeć nosa warszawiakom.
    Tyle że wawa ma koncepcje logiczną a my mamy centrum a reszta to skansen.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Warszawa i centralny jest tesz ohydom

    B (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Paskudom brrrri kicz to centrum juz wolem muzeum:)

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ta ŁKA jest tak samo potrzebna Łodzi jak lotnisko !!!!

    krokodyl (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 3

    klika Zdanowskiej sie uparła zeby łodzianie musieli do tych fanaberii dopłacać bo klika kręci na tym lody !!!!!
    powpływanie się że liczba pasażerów z Łowicza do Łodzi wzrosła to zwykła...rozwiń całość

    klika Zdanowskiej sie uparła zeby łodzianie musieli do tych fanaberii dopłacać bo klika kręci na tym lody !!!!!
    powpływanie się że liczba pasażerów z Łowicza do Łodzi wzrosła to zwykła manipulacja !!!!
    ten pociąg miał ułatwic dojazd mieszkancom łodzi a do Łowicza sa normalne pociągi !!!zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Pociag

    Art (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 3

    Gdyby pociag LKA na terenie Lodzi byl wliczony w migawke to korzystaloby wiecej lodzian. Sam podrozowalem z dworca fabrycznego na lodz niciarniana I bilet kosztuje 3 zl . Z migawka dac za darmo !


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    gdyby pociąg ŁKA był wliczony w migawkę..

    dobra zmiana (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

    .. to rzeczona migawka musiały być droższa - pieniądze niestety nie rosną na drzewie.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    no właśnie

    ed (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 7

    i po co ten dworzec za prawie 2 mld pln ?


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    a wlasnie po to .. zeby sie powkurzac i pokrecic noskim ojojo

    b (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 5

    tyle kasiory,,,, ile imprez a ile pywa za to ......

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    po 23ej też ludzie sie poruszają

    . (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10 / 1

    Urzędnicy może nie, ale to miasto to nie tylko urzedasy.
    Miedzy 7 a 18 owszem jest jak dojechać.
    A później... Wielki ch...

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ano walsnie , najlepszy komentarz do budowy dworcow

    b (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

    proponuje spytacf irme polski bus jak sie zarabia na klientach i ma sie przynozaca dochod fre zmiast ldowc kase na wypasione dworce ktore ba wygldac jak muzea

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Fabryczny

    Sophisticated (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 2

    ..no to fajnie bo mamy za to największy dworzec kolejowy w tej części Europy..


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Największy?

    XXX (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    Łódź Fabryczna ma 4 perony. Tak samo, jak Warszawa Centralna, Poznań Główny - 6, Łódź Kaliska ma 6, Wrocław Główny ma 6. Nie widzę niczego największego. Praha Hlavni Nadrazi ma 7. Dworzec Łódź...rozwiń całość

    Łódź Fabryczna ma 4 perony. Tak samo, jak Warszawa Centralna, Poznań Główny - 6, Łódź Kaliska ma 6, Wrocław Główny ma 6. Nie widzę niczego największego. Praha Hlavni Nadrazi ma 7. Dworzec Łódź Fabryczna jest więc w sumie niedużym dworcem. Za to jest pierwszym dworcem w Polsce gotowym do przyjęcia kolei dużych prędkości. A to jest przyszłość miasta i wreszcie szansa na rozwój.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    pienkny baardzo ...

    b (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 7

    niestety za drogi dl szaraczkow , moze prebudowac go na hotel albo hostel , szaraczki i tk beda jezdzic polskim busem. zaraczki sa leniwe i nielubia rezerwowac biletow prez strone pkp ..

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    za rzadko

    tajson (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 10

    Mieszkam za Zgierzem. Codziennie dojeżdżam do Łodzi samochodem, bo ŁKA jeździ za rzadko. Co do komfortu nie mam żadnych uwag - jest tak, jak być powinno, bez żadnych fajerwerków. Może poza...rozwiń całość

    Mieszkam za Zgierzem. Codziennie dojeżdżam do Łodzi samochodem, bo ŁKA jeździ za rzadko. Co do komfortu nie mam żadnych uwag - jest tak, jak być powinno, bez żadnych fajerwerków. Może poza wieszakami na rowery - bardzo niepraktyczne i za mało.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Logistyka ?

    TOKO (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 1

    Bo wszystko jeździ tak żeby utrudnić życie a nie ułatwić. Niech pan redaktor jedzie od rana z Koluszek do Łódź kaliska. Przesiadka na Widzewie. Pociąg który ma zabrać podróżnych odjeżdża wcześniej

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    "Statystyczny mieszkaniec Pomorza wsiada do pociągu 
20 razy do roku"

    SKM (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8

    Dziwne, że tak rzadko, zważywszy że SKM w Trójmieście spełnia rolę metra. Załorzę się, że gdyby ze statystyki na Pomorzu wyłączyć SKMkę, to średnia wcale nie odbiegałaby zbyt drastycznie od łódzkiej

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Wideo