Na co dzień mało kto zastanawia się nad tym, w jaki sposób zostały wykonane linie, strzałki i inne znaki na jezdni. Wydaje nam się, że nie jest to szczególnie istotne, choć to elementy decydujące o naszym bezpieczeństwie. Okazuje się jednak, że oznakowanie poziome może wyglądać inaczej. Nowatorskie rozwiązania testują na drodze krajowej 74 koło Wielunia specjaliści z Instytutu Badawczego Dróg i Mostów. Kierowców nie powinien dziwić widok nietypowych pasów na jezdni. Fachowcy sprawdzają przydatność niestandardowych materiałów.
– Specjaliści testują farby oraz emulsje chemo- i termoutwardzalne pod kątem trwałości, odporności na ścieranie, odblaskowości i innych parametrów, które przesądzą o ich przydatności – precyzuje Maciej Zalewski, rzecznik łódzkiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Prace są prowadzone pomiędzy miejscowościami Radomina i Biała na pasie w kierunku Warszawy o długości ok. 600 metrów. Kierowcy powinni zachować szczególną ostrożność. Dzisiaj drogowców z IBDiM można się tam spodziewać pomiędzy godz. 8 i 14. Pod warunkiem, że nie będzie padać deszcz.
– W czasie prowadzonych prac ruch odbywa się wahadłowo i będzie sterowany sygnalizacją świetlną – zapowiada Maciej Zalewski z GDDKiA.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?