Łódzki port lotniczy liczy na Chiny. Będą połączenia...

    Łódzki port lotniczy liczy na Chiny. Będą połączenia czarterowe z Henan?

    Sławomir Sowa

    Aktualizacja:

    Dziennik Łódzki

    Obecnie z łódzkiego lotniska latają tylko linie Ryanair obsługujące trzy regularne połączenia: do Londynu Stansted, East Midlands i Dublina. Wakacyjnych

    Obecnie z łódzkiego lotniska latają tylko linie Ryanair obsługujące trzy regularne połączenia: do Londynu Stansted, East Midlands i Dublina. Wakacyjnych czarterów nie ma ©Krzysztof Szymczak

    Łódzki port lotniczy i biuro Rainbow podpisały list intencyjny z chińską spółką państwową. Celem porozumienia jest uruchomienie połączeń czarterowych z prowincją Henan.
    Obecnie z łódzkiego lotniska latają tylko linie Ryanair obsługujące trzy regularne połączenia: do Londynu Stansted, East Midlands i Dublina. Wakacyjnych

    Obecnie z łódzkiego lotniska latają tylko linie Ryanair obsługujące trzy regularne połączenia: do Londynu Stansted, East Midlands i Dublina. Wakacyjnych czarterów nie ma ©Krzysztof Szymczak

    Po serii złych wiadomości o spadku liczby pasażerów i utracie kolejnych połączeń pojawił się zwiastun lepszych czasów dla łódzkiego portu lotniczego. Nasze lotnisko, biuro turystyczne Rainbow oraz chińska spółka państwowa HNCA Henan Civil Aviation Development and Investments, reprezentująca prowincję Henan, zawarły memorandum o współpracy zmierzającej do wymiany turystycznej, edukacyjnej i handlowej.


    Henan Civil Aviation Development and Investments powstała w 2011 r., a jej celem jest inwestowanie w rozwój transportu lotniczego, tworzenie połączeń logistycznych, jak również inwestycje w infrastrukturę lotniskową.

    – To szansa na ożywienie i odczarowanie łódzkiego portu – nie ukrywa zadowolenia Anna Midera, prezes lotniska na łódzkim Lublinku. – My jesteśmy gotowi od zaraz.

    Memorandum podpisano w ubiegłym tygodniu podczas odbywającego się w Warszawie Seminarium Handlowego i Inwestycyjnego Chiny – Polska 2017. Seminarium zostało zorganizowane przez władze regionu Henan – prowincji w centralnych Chinach, którą zamieszkuje ok. 108 mln obywateli.

    CZYTAJ TEŻ: Lotnisko w Łodzi. Nie będzie połączenia z Monachium

    Wraz z wicegubernatorem prowincji Shu Qing przybyło blisko 170 przedstawicieli chińskiego biznesu, turystyki, jak również administracji centralnej i regionalnej. Polskim współorganizatorem tego wydarzenia były Ministerstwo Rozwoju, Polska Agencja Inwestycji i Handlu oraz Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

    Seminarium poza prezentacją idei Nowego Jedwabnego Szlaku, który miałby prowadzić od stolicy prowincji Zhengzhou aż do Polski, było okazją do oficjalnego podpisania porozumień o współpracy pomiędzy polskimi i chińskimi podmiotami. Memorandum podpisane przez łódzki port i Rainbow otrzymało zgodę oraz poparcie chińskiego rządu.

    Podobne memorandum, jak zawarte przez łódzkie lotnisko i łódzkie biuro podróży Rainbow, zawarło również HNCA Henan Civil Aviation Development and Investments z ambasadą Wielkiego Księstwa Luksemburga w Chinach w czerwcu tego roku.

    W przyszłym tygodniu w Łodzi odbędzie się pierwsze robocze spotkanie przedstawicieli HNCA z Rainbow oraz władzami Lublinka. Celem takich spotkań będzie doprecyzowanie obszarów współpracy, przygotowanie planu dalszych działań, a być może także określenie, jaki przewoźnik miałby obsługiwać czartery z Chinami.

    CZYTAJ TEŻ: Lotnisko Łódź: Czarterów już nie będzie

    Niezależnie od tych roz-mów łódzki port przygotowuje się do udziału w World Routes 2017, które odbędą się za miesiąc w Barcelonie. To rodzaj forum kojarzącego przewoźników, porty lotnicze i operatorów turystyki z całego świata. Łódź będzie miała na nim po raz pierwszy swoje stoisko. Prezentację wesprą Urząd Miasta Łodzi i Urząd Marszałkowski.

    – Z World Routes wiążemy duże nadzieje – mówi Anna Midera. – Stoisko będzie niewielkie, ale to okazja, żeby w jednym miejscu zaprezentować Łódź i region wielu przewoźnikom.

    Na World Routes pojawią się przedstawiciele 300 linii lotniczych, 700 lotnisk i 130 wielkich operatorów turystyki.

    CZYTAJ TEŻ: Czy lotnisko w Łodzi ma przed sobą przyszłość? [DWUGŁOS]

    Czarny rok
    To nie jest udany rok dla łódzkiego lotniska.

    Od początku roku Lublinek stracił połączenia do Paryża, Amsterdamu i – kluczowe – do wielkiego portu przesiadkowego w Monachium. Wszystkie były obsługiwane przez małe słoweńskie linie lotnicze Adria Airways. Jest to również pierwszy rok bez wakacyjnych czarterów. Dla porównania – w rekordowym 2010 r. Lublinek w ruchu czarterowym obsłużył niemal 90 tys. pasażerów.

    W lipcu lotnisko obsłużyło tylko 16 524 pasażerów. To o 6016 mniej niż w lipcu roku ubiegłego, kiedy Lublinek odprawił 22 540 osób. Przekłada się to na bardzo wysoki wskaźnik spadku – prawie o 27 proc. Strata na czarterach wyniosła 1200 pasażerów, a strata połączeń rejsowych do Monachium kosztowała port 4500 pasażerów.


    ZOBACZ | Wydarzenia minionego tygodnia w Łódzkiem

    Czytaj także

      Komentarze (22)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Kiedy remont Rokicinskiej w Andrzejowie?

      Kiedy remont Rokicinskiej w Andrzejowie? (gość)

      Zgłoś naruszenie treści

      Kiedy remont Rokicinskiej w Andrzejowie?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tia

      pardons (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Reanimacja trupa, smierc snow o potedze, ktore runely wraz z Modlinem. Jestesmy od 27 lat rozgrywani przez chocby takiego Ryana. Pytam dlaczego lotowski tani format air polonia zbankrutowal,...rozwiń całość

      Reanimacja trupa, smierc snow o potedze, ktore runely wraz z Modlinem. Jestesmy od 27 lat rozgrywani przez chocby takiego Ryana. Pytam dlaczego lotowski tani format air polonia zbankrutowal, dlaczego ten ktory nie potrafil rozwinac krajowego taniego przewoznika nie siedzi w wiezieniu. Dlaczego jestesmy obszarem eksploatacji liczac na obcych, dlaczego Polska majac tak ogromny potencjal i czysta karte zadluzenia w 89 jest dzis tym czym jest? Pytania pytania pytaniazwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Super

      Parasol (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2

      Jezeli POplecznicy Hani w spolkach tylko POto zeby stolek i kasa +przetarg modernizacja przekret(mostek na fali) to nowe polaczenia sa sprawa trzeciorzedna PS czas tych polaczen max 6miesiecy

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      bo lotnisko jest kobietą... starą rurą chyba.

      stara pudernica (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      No, proszę. Jest nowa pani prezes i jest nowa obietnica.

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 4

      Można? Można!

      (byle z wolna i z ostrożna)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Umiecie liczyc?

      To liczcie na siebie. (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

      Bando durni...

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      tak, szczególnie liczymy na handlowców. jak się zwalą to wykończą całą konkurencję i zamiast

      kilkuset miejsc pracy w tych zachodnich gigantach jakie do nas zawitały bo pobudowano im (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 1

      zakłady, zwolniono z podatków a państwo czyli my jeszcze dopłacamy do pensji , żeby tylko paru ludzi zatrudnili, to zostaną tylko ciecie pilnujące pustostanu. ale za to lotnisko będzie miało...rozwiń całość

      zakłady, zwolniono z podatków a państwo czyli my jeszcze dopłacamy do pensji , żeby tylko paru ludzi zatrudnili, to zostaną tylko ciecie pilnujące pustostanu. ale za to lotnisko będzie miało kasy,że czacha dymi.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      W statystykach Lublinek jest na szarym końcu, nie licząc Radomia

      olo (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 11 / 2

      To koszmarek ekonomiczny. Płacimy za utrzymywanie pustostanu z drogim personelem (czyt. zarząd portu)

      http://ulc.gov.pl/_download/regulacja_rynku/statystyki/IV_kw_2016/wg_portow_lotniczych-Q42016.pdf


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      bzdura

      russel (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      a dlaczego jest koszmarkiem ekonomicznym?!skoro jeszcze pare lat temu normalnie się rozwijało mimo, że nie było takich połaczeń drogowych jak obecnie i takiej infrastruktury na samym lotnisku jak...rozwiń całość

      a dlaczego jest koszmarkiem ekonomicznym?!skoro jeszcze pare lat temu normalnie się rozwijało mimo, że nie było takich połaczeń drogowych jak obecnie i takiej infrastruktury na samym lotnisku jak jest teraz. jeżeli właściciel czyli miasto (hania i jej zajefajna ekipa) nie chcą rozwoju lotniska to choćby skały sr... to zawsze bedzie to koszmarek ekonomiczny. ktoś POnosi za to odPOwiedzialność..zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nie narzekaj.

      . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

      Mamy pierwsze połączenie transkontynentalne.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Baju, baju będziem w raju.

      realista (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 13

      Kto do tej bidy z nędzą przyleci?

      Przecież tutaj już nie ma ŻADNEGO przemysłu.

      A siła nabywcza mieszkańców prawie zerowa.

      Zamknąć tę miejską skarbonkę, a zarząd niech się weźmie do jakiejś...rozwiń całość

      Kto do tej bidy z nędzą przyleci?

      Przecież tutaj już nie ma ŻADNEGO przemysłu.

      A siła nabywcza mieszkańców prawie zerowa.

      Zamknąć tę miejską skarbonkę, a zarząd niech się weźmie do jakiejś uczciwej pracy.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bida ???

      Łódzkie dulary . (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 6

      A gdzie widział bide ? Jedź do Azji i Afryki to ja zobaczysz , w Łodzi jest była i będzie kasa

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Bedzie olbrzymi ruch na łódzkim niebie.

      ddd (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 14 / 3

      To jest niezwykle popularny kierunek wśród łodzian i nie tylko.

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo