Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Łódzki port lotniczy liczy na Chiny. Będą połączenia czarterowe z Henan?

Redakcja
Obecnie z łódzkiego lotniska latają tylko linie Ryanair obsługujące trzy regularne połączenia: do Londynu Stansted, East Midlands i Dublina. Wakacyjnych czarterów nie ma
Obecnie z łódzkiego lotniska latają tylko linie Ryanair obsługujące trzy regularne połączenia: do Londynu Stansted, East Midlands i Dublina. Wakacyjnych czarterów nie ma Krzysztof Szymczak
Łódzki port lotniczy i biuro Rainbow podpisały list intencyjny z chińską spółką państwową. Celem porozumienia jest uruchomienie połączeń czarterowych z prowincją Henan.

Po serii złych wiadomości o spadku liczby pasażerów i utracie kolejnych połączeń pojawił się zwiastun lepszych czasów dla łódzkiego portu lotniczego. Nasze lotnisko, biuro turystyczne Rainbow oraz chińska spółka państwowa HNCA Henan Civil Aviation Development and Investments, reprezentująca prowincję Henan, zawarły memorandum o współpracy zmierzającej do wymiany turystycznej, edukacyjnej i handlowej.

Henan Civil Aviation Development and Investments powstała w 2011 r., a jej celem jest inwestowanie w rozwój transportu lotniczego, tworzenie połączeń logistycznych, jak również inwestycje w infrastrukturę lotniskową.

– To szansa na ożywienie i odczarowanie łódzkiego portu – nie ukrywa zadowolenia Anna Midera, prezes lotniska na łódzkim Lublinku. – My jesteśmy gotowi od zaraz.

Memorandum podpisano w ubiegłym tygodniu podczas odbywającego się w Warszawie Seminarium Handlowego i Inwestycyjnego Chiny – Polska 2017. Seminarium zostało zorganizowane przez władze regionu Henan – prowincji w centralnych Chinach, którą zamieszkuje ok. 108 mln obywateli.

**CZYTAJ TEŻ:

Lotnisko w Łodzi. Nie będzie połączenia z Monachium

**

Wraz z wicegubernatorem prowincji Shu Qing przybyło blisko 170 przedstawicieli chińskiego biznesu, turystyki, jak również administracji centralnej i regionalnej. Polskim współorganizatorem tego wydarzenia były Ministerstwo Rozwoju, Polska Agencja Inwestycji i Handlu oraz Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

Seminarium poza prezentacją idei Nowego Jedwabnego Szlaku, który miałby prowadzić od stolicy prowincji Zhengzhou aż do Polski, było okazją do oficjalnego podpisania porozumień o współpracy pomiędzy polskimi i chińskimi podmiotami. Memorandum podpisane przez łódzki port i Rainbow otrzymało zgodę oraz poparcie chińskiego rządu.

Podobne memorandum, jak zawarte przez łódzkie lotnisko i łódzkie biuro podróży Rainbow, zawarło również HNCA Henan Civil Aviation Development and Investments z ambasadą Wielkiego Księstwa Luksemburga w Chinach w czerwcu tego roku.

W przyszłym tygodniu w Łodzi odbędzie się pierwsze robocze spotkanie przedstawicieli HNCA z Rainbow oraz władzami Lublinka. Celem takich spotkań będzie doprecyzowanie obszarów współpracy, przygotowanie planu dalszych działań, a być może także określenie, jaki przewoźnik miałby obsługiwać czartery z Chinami.

**CZYTAJ TEŻ:

Lotnisko Łódź: Czarterów już nie będzie

**

Niezależnie od tych roz-mów łódzki port przygotowuje się do udziału w World Routes 2017, które odbędą się za miesiąc w Barcelonie. To rodzaj forum kojarzącego przewoźników, porty lotnicze i operatorów turystyki z całego świata. Łódź będzie miała na nim po raz pierwszy swoje stoisko. Prezentację wesprą Urząd Miasta Łodzi i Urząd Marszałkowski.

– Z World Routes wiążemy duże nadzieje – mówi Anna Midera. – Stoisko będzie niewielkie, ale to okazja, żeby w jednym miejscu zaprezentować Łódź i region wielu przewoźnikom.

Na World Routes pojawią się przedstawiciele 300 linii lotniczych, 700 lotnisk i 130 wielkich operatorów turystyki.

**CZYTAJ TEŻ:

Czy lotnisko w Łodzi ma przed sobą przyszłość? [DWUGŁOS]

**

Czarny rok
To nie jest udany rok dla łódzkiego lotniska.

Od początku roku Lublinek stracił połączenia do Paryża, Amsterdamu i – kluczowe – do wielkiego portu przesiadkowego w Monachium. Wszystkie były obsługiwane przez małe słoweńskie linie lotnicze Adria Airways. Jest to również pierwszy rok bez wakacyjnych czarterów. Dla porównania – w rekordowym 2010 r. Lublinek w ruchu czarterowym obsłużył niemal 90 tys. pasażerów.

W lipcu lotnisko obsłużyło tylko 16 524 pasażerów. To o 6016 mniej niż w lipcu roku ubiegłego, kiedy Lublinek odprawił 22 540 osób. Przekłada się to na bardzo wysoki wskaźnik spadku – prawie o 27 proc. Strata na czarterach wyniosła 1200 pasażerów, a strata połączeń rejsowych do Monachium kosztowała port 4500 pasażerów.

ZOBACZ |Wydarzenia minionego tygodnia w Łódzkiem

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Łódzki port lotniczy liczy na Chiny. Będą połączenia czarterowe z Henan? - Dziennik Łódzki

Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki