Podczas komisji zastępca dyrektora biura strategii poinformowała, że zdolności budżetowe poszczególnych gmin nie pozwolą na realizację tak dużej inwestycji chyba, że „ wymyśli się" jakieś inne rozwiązanie . Jednak rozmowa na temat „innego rozwiązania” nie była już tematem dyskusji radnych.
Jednak biuro strategii w łódzkim magistracie podkreśla, że można zastosować inny pomysł, który umożliwi budowę Łódzkiego Tramwaju Metropolitalnego w późniejszym czasie.
Czytaj więcej:Nie będzie Łódzkiego Tramwaju Metropolitalnego. Powód? Budowa pochłonęłaby miliard złotych
- Rozwiązaniem, które można zastosować, jest powołanie związku metropolitalnego. Przyjęta niedawno ustawa o związkach metropolitalnych przewiduje utworzenie zrzeszenia jednostek samorządu terytorialnego położonych w danym obszarze metropolitalnym w celu wykonywania zadań publicznych między innymi w zakresie publicznego transportu zbiorowego na obszarze związku - wyjaśnia Karolina Włodarska, zastępca dyrektora biura strategii. - Ustawodawca przewidział możliwość finansowania działań związku z budżetu centralnego. Obecnie czekamy na przepisy wykonawcze ustawy.
Jednak już w grudniu 2015 roku powołano grupę zrzeszającą szefów wybranych jednostek samorządu terytorialnego z Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego, która ma opracować najlepsze rozwiązania dotyczące powołania związku.
Czytaj też:Marek Cieślak: Chcemy dokończyć ŁTR, ale nie z pieniędzy metropolitalnych
- Czekamy także na spotkanie z wojewodą w tej sprawie - mówi Karolina Włodarska.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?