Centra te spełniają ważną rolę głównie dlatego, że znajdujące się w nich kadry specjalistów i stacje edukacyjno-techniczne, wyposażone w nowoczesne maszyny i urządzenia, takie jak roboty czy obrabiarki sterowane numerycznie, umożliwiają zdobywanie kwalifikacji potrzebnych we współczesnym przemyśle.
Szkół zawodowych nie stać na wyposażenie warsztatów szkolnych w nowoczesny sprzęt umożliwiający przekazywanie uczącym się kwalifikacji oczekiwanych przez pracodawców. Problem rozwiązują centra kształcenia praktycznego, gdyż każde z nich świadczy usługi edukacyjne dla wielu szkół.
W Polsce jest ponad 150 centrów kształcenia praktycznego. Model tych instytucji został opracowany w latach 1994 - 1996, na zlecenia ówczesnego ministra edukacji narodowej, przez zespół pracujący pod kierunkiem Janusza Moosa - dziś dyrektora Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego.
Właśnie ŁCDNiKP jest organizatorem konferencji, na którą przybyli dyrektorzy centrów kształcenia praktycznego z całego kraju. Dyskutowano na niej m. in. o współpracy tych centrów ze szkołami i pracodawcami, o doradztwie zawodowym oraz o osiąganiu przez uczących się kompetencji zawodowych istotnych dla rynku pracy.
Wydarzenia tygodnia w Łódzkiem 14 - 20 listopada 2016 r.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?