O wzroście nagrody do 20 tys. zł poinformowała w czwartek (17 stycznia) dr hab. Agnieszka Kurczewska, prof. UŁ, prodziekan ds. rozwoju Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego. Ogłaszając wcześniej konkurs, również na łamach „Dziennika Łódzkiego”, organizatorzy informowali o kwocie 15 tys., ale udało się ją zwiększyć.
Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, przy wsparciu działającej przy nim Rady Biznesu, organizuje konkurs przeznaczony dla wszystkich studentów z naszego województwa. Zadanie konkursowe to przedstawienie w formularzu zgłoszeniowym własnego pomysłu na biznes – bez wchodzenia w szczegóły – do 500 słów.
Formularz zgłoszeniowy dla studentów można znaleźć na stronie www.eksocstartup.uni.lodz.pl
Termin zgłoszeń mija 31 stycznia. Po nim zbiorą się przedstawiciele Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego i jego Rady Biznesu, którzy wybiorą 10 najlepszych koncepcji. Ich autorzy dostaną propozycję całego weekendu szkoleń na przełomie lutego i marca – m.in. z design thinking, czyli z technik myślenia projektowego, tworzenia marki czy z modeli biznesowych.
A od marca autorzy tych 10 pomysłów trafią pod opiekę mentorów – jednego lub dwóch w przypadku każdej koncepcji. Wydział dobierze ich ze swojej bazy ekspertów w zależności od dziedziny, w której zechcą działać uczestnicy konkursu. Dyskusje z mentorami, jak ulepszyć pomysł, będą trwały do początku czerwca.
Na koniec – gala finałowa. Autorzy dostaną czas na prezentację dopracowanej koncepcji w formule elevator pitch competition.
Nazwa tej formuły nawiązuje do przejazdu windą, który powinien twórcy pomysłu wystarczyć do przedstawienia jego założeń spotkanemu w kabinie inwestorowi.
Po prezentacjach dowiemy się, za jaki pomysł jury, pod przewodnictwem Sławomira Lachowskiego, przyzna nagrodę w konkursie.
Nazwa konkursu nawiązuje do startupu – czyli przedsiębiorstwa w bardzo wczesnym etapie rozwoju, takiego, które ma się za chwilę założyć, zatem dopiero tworzy swoją koncepcję oraz model biznesowy.
Wiedza o startupach od kilku lat wchodzi także na polskie uczelnie. Konkurs Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego jest tego przejawem: organizatorzy nie wymagają pełnego planu biznesowego, zależy im na dobrych pomysłach, które będzie można potem dopracować, współpracując z ekspertami.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?