Zainteresowanie producentów jest ogromne. Pytania dotyczące przetargu składają m.in. kanadyjski koncern Bombardier, niemiecki Siemens i czeska Skoda.
PKP Intercity chce zamówić 30 piętrowych wagonów za kwotę około 190 mln zł. Dostawa taboru powinna zakończyć się w listopadzie 2014 roku. W tym samym czasie ma zakończyć się modernizacja ostatniego odcinka linii kolejowej między Łodzią i Warszawą, czyli 57 km torów między Skierniewicami i stolicą. Koszt modernizacji tej linii to 1,8 mld zł. Dzięki inwestycji pociągi osobowe między Łodzią i Warszawą będą mogły rozwinąć prędkość 160 km/h, a towarowe 120 km/h.
Wagony piętrowe, jakie zamawia PKP Intercity, mają być przystosowane do prędkości nawet większej niż 160 km/h. W 2015 roku powinna być również zakończona budowa podziemnego dworca Łódź Fabryczna.
PKP Intercity chce kupić piętrusy na trasę Łódź - Warszawa, ponieważ spodziewa się od 2015 roku zwiększenia liczby pasażerów w pociągach tej relacji. Obecnie w godzinach szczytu w każdym pociągu jest od 800 do tysiąca pasażerów. Standardowe wagony mieszczą 80 osób. Piętrusy mają pomieścić przynajmniej 110 osób i być nieco krótsze. Obecnie z powodu bezpieczeństwa nie można doczepiać do składu pociągu kolejnych wagonów. Dlatego zakup wagonów piętrowych stał się priorytetem dla PKP Intercity.
CZYTAJ TEŻ:
Do stolicy pojadą piętrowe wagony
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?