Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Festiwal Off-Północna. Przedsięwzięcie będzie poświęcone małym formom dramatyczno-muzycznym

Dariusz Pawłowski
Dariusz Pawłowski
Teatr Muzyczny w Łodzi organizuje nowy, kilkudniowy Festiwal Off-Północna. Przedsięwzięcie będzie poświęcone małym formom dramatyczno-muzycznym

Od dwóch lat przy Teatrze Muzyczny działa scena młodych twórców i wykonawców. Zdobyte w ten sposób doświadczenia pozwoliły na przygotowanie nowego wydarzenia – Festiwalu Off-Północna. Podczas przedsięwzięcia publiczność będzie mogła poznać małe formy dramatyczno-muzyczne z repertuaru innych teatrów oraz przedstawienia przygotowane przez artystów związanych z łódzkim Teatrem Muzycznym.

W dniach 27 lutego – 4 marca zostanie pokazanych pięć spektakli i inscenizowany koncert piosenki aktorskiej, odbędą się także warsztaty z emisji głosu i wykład na temat interpretacji piosenki aktorskiej.

Festiwal zainauguruje 27 lutego (godz. 18.30) spektakl „This is not a love song, czyli miłość ci wszystko wypaczy” Fundacji Pomysłodalnia. Spektakl stworzony przez solistów Teatru Muzycznego w Gdyni – Renię Gosławską i Krzysztofa Wojciechowskiego – pokazano z sukcesem podczas 35. Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Jak podkreślają realizatorzy, „This is not a love song…” to gatunkowa hybryda, „próba wytrzymałościowa dla widza wyrosłego na sztuce estradowej spod znaku Ireny Dziedzic, Lucjana Kydryńskiego i współczesnych asów mikrofonu”.

28 lutego (godz. 18.30) będzie można zobaczyć „Sen nocy (nie)letniej” – spektakl komediowo-muzyczny na motywach „Snu nocy letniej” Williama Szekspira w przekładzie Stanisława Barańczaka. W spektaklu przeboje, jak „Gdzie ci mężczyźni” Danuty Rinn czy „Sen o Victorii” zespołu Dżem, wpleciono w sceniczną opowieść, nadając jej wyjątkowy rytm. Jak dodają twórcy, „Sen nocy (nie)letniej” to satyra na rzeczywistość mediów bez misji, społeczeństwa bez idei i mnożących się talent shows bez talentów.

1 marca (godz. 18.30) zostanie zaprezentowany monodram w wykonaniu Mateusza Deskiewicza, aktora Teatru Muzycznego w Gdyni, „Być jak Charlie Chaplin”. Scenariusz Piotra Wyszomirskiego konfrontuje osobę i twórczość Chaplina z kondycją dzisiejszego aktora. Porusza nieoczywiste tematy, nie stroniąc od krytycznego spojrzenia na rzeczywistość.

Na 2 marca (godz. 18.30) zaplanowano pokaz „Emigrantki” – spektaklu komediowo-muzycznego Teatru Komedii Valdall, granego na scenie Teatru Gdynia Główna. To oparta na faktach opowieść o młodej norweskiej artystce, która wybiera nieoczywisty kierunek emigracji – decyduje się na przyjazd do Polski i osiada w Łodzi. W ten sposób powstała satyra na polską rzeczywistość, widzianą oczami obcokrajowca. Rzeczywistość, której my przestaliśmy się dziwić.... Vilde Valldal-Johanessen towarzyszy Jeremiasz Gzyl.

3 marca (godz. 18.30) widzowie zobaczą „Gołoledź” – musical-makabreskę Jeremiego Przybory i Jerzego Wasowskiego w wykonaniu zespołu Teatru na Plaży w Sopocie, przygotowany we współpracy z Fundacją Wasowskich przez Piotra Kosewskiego. „Gołoledź” opowiada historię znudzonych duchów rodziny Zapskich, zamieszkujących ruiny zamku. Jedną z największych fascynacji familii jest tytułowe zjawisko meteorologiczne – gołoledź, która powoduje wiele wypadków drogowych na pobliskim zakręcie nad przepaścią, wokół którego pokutują. W jednym z wypadków ucierpi lokalny inseminator – Waldemar Szwajcarski. Inseminator wypadek przeżyje, ale zmieni on jego życie na zawsze. Bohater zakochuje się bowiem w duchu Izy Zapskiej i – aby ich związek był możliwy – musi popełnić samobójstwo. Występują: Piotr Kosewski, Karolina Arczewska, Paulina Wojtowicz, Paweł Pochyluk, Kamil Zięba, Dawid Pelowski.

I w końcu 4 marca od godz. 11 odbędzie się wykład Agnieszki Greinert „Interpretacja piosenki aktorskiej”; od godz. 13 warsztaty z metody nauki śpiewu techniką speach level singing, która opiera się na założeniu, że śpiew jest przedłużeniem mowy, korzysta z techniki bel canta i rozsławiona jest przez takich wykonawców, jak Michael Jackson i Stevie Wonder. Warsztaty poprowadzi Agnieszka Zając.

Festiwal zakończy 4 marca (godz. 18.30) premiera – „Nasz portret –piosenki Osieckiej, Kofty i Młynarskiego”, inscenizowany koncert piosenki aktorskiej w wykonaniu artystów związanych z łódzkim Teatrem Muzycznym. Dziesięć osób trafia do Baru Polskiego gdzie, niczym bohaterowie „Wesela”, stają się personifikacją naszych egzystencjalnych frustracji oraz romantyczno-patriotycznego ducha. Reżyseria Krzysztof Wawrzyniak, występują: Oksana Terefenko, Marta Burdynowicz, Anna Kędroń, Jeremiasz Gzyl, Szymon Pejski, Andrzej Danieluk, Piotr Wojciechowski, Przemysław Pawłowski, Marcin Sosiński i zespół muzyczny.

ZOBACZ |Wydarzenia minionego tygodnia w Łódzkiem

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki